"Аз искам да отбележа, че между подводниците, с които съм имал възможността да се запознавам и да командвам и тези батискафи има не малка разлика. Те са предвидени за работа на много по-големи дълбочини, но с по-малка автономност и по-малък екипаж. Това, което аз следя като съпричастен човек, водолаз и подводничар е, че моето лично мнение е, че шансът за оцеляване на петимата на борда вече е твърде малък. Както споменаха и канадските власти, запасът от въздух, който имат е за четири денонощия и следейки събитията твърде малко остава", отбеляза Кукуров.
По думите му трудността за локализиране се състои това, че дълбочината е твърде голяма - около 2500 метра.
"Според мен проблемът няма да е толкова в локализирането на обекта, тъй като се знае сравнително къде е. Отвътре хората все още показват жизнена дейност, тоест, има сигнали, че са живи, но по-голямото предизвикателство е изваждането на подводницата, защото една спасителна операция на такива дълбочини изисква поне според мен голяма логистика и време за подготовка", каза Кукуров.
Той посочи, че рисковете да се слезе на такава дълбочина са големи, но развитието на технологиите се ражда точно от такива смели хора. Освен това каза, че шанс за спасение винаги има, тъй като има начини за облекчаване на консумацията на въздух с по-малко движения.
"Бивш подводничар няма. Аз съм съпричастен с тези хора и както виждате има нови и нови технологии. Но това, което е заложено и при нас с почукване да покажеш, че все още си жив, което сме го учили още от 40-те години на миналия век и продължава и досега да се използва, така че докато има почукване от корпуса никой на повърхността не трябва да спи спокойно и да слага край на спасителната операция", заключи Камен Кукуров.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Благотворителната кампания "Да влезеш в обувките на Дядо Коледа" се организира за пореден път. На всеки ще се стори странно появата на Дядо Коледа почти в средата на годината, но тя се провежда 3 пъти в годината и понеже е доказала ефективността си, името е запазено дори когато става дума за детски желания за 1 юни. Това разказа пред..
В 18.00 часа тази вечер, в централното фоайе на Националната библиотека "Св. Св. Кирил и Методий", актьорът Димитър Маринов ще представи своите книги - "Към сцената" и "Към екрана". След събитието, Маринов ще разговаря с почитателите си. Представянето на книгите е част от националното турне на актъьора под надслов "Идвам при вас". Димитър Маринов..
Група " Остава " - в лицето на китариста и композитор Георги Георгиев , представи новата си песен " Спомен " пред аудиторията на БНР-Радио София, и то ден преди в онлайн платформите да бъде публикувано видеото към парчето. "Спомен" съчетава меланхолия и танцувален ритъм, носталгия и светлина. Жоро си спомни как е..
Софийското летище "Васил Левски" очаква рекордна година по брой обслужени пътници тази година. За първите пет месеца на 2025-а увеличението е със 7,5 процента. В сравнение с предпандемичната 2019 година трафикът е с ръст 20 на сто. Това съобщи пред БНР-Радио София Димитър Диков , гл. директор маркетинг и бизнес развитие в летището...
Повече от 3 милиона пътници са ползвали метрото по време на стачката в наземния градски транспорт. Видяхме, че това е екологична и удобна алтернатива за придвижване в София. Това отбеляза пред БНР-Радио София Николай Найденов, изпълнителен директор на "Метрополитен" . Той съобщи, че е приключила процедурата по избор на изпълнител за..
Днес още преди обяд ще започне да се развива купеста и купесто-дъждовна облачност и на места в Западна и Централна България, а по-късно и в източните райони, ще има краткотрайни валежи и гръмотевици. През нощта срещу петък явленията ще продължат. Ще има условия за локални интензивни извалявания. Ще остане сравнително хладно за края на май с..
Тази седмица коментатори във "Форум“ са Мина Христова от Института за етнология и фолклористика към БАН и политологът, и председател на Националния младежки форум Атанас Радев. Заедно с водещия Лъчезар Христов, те дискутираха по различни теми от деня: - Ръст на заплатите с 65% не стига или защо няма шофьори за градския транспорт - Подкрепата в..