Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Как културните и творчески индустрии произвеждат едно по-добро общество

За големите идеи на културата и за отговорния бизнес, който ги осмисля – със Самуил Петков от агенция Noble Graphics и Елисавета Якимова от списание "Мениджър"

Самуил Петков
Снимка: Даниел Ненчев

Когато чуят думата "реклама", някои вероятно все още си представят телевизионен клип или билборд, който просто се опитва да промотира наглед съвсем тривиален продукт. Например прах за пране, модна дреха, напитка.

Подобна представа обаче няма как да бъде по-далеч от световните тенденции в рекламата и творческите индустрии, чрез които се създава огромна стойност отвъд елементарната промоция. И по-важното – стойност не само за конкретен бизнес, а за цялото общество.

За интригуващ разговор относно въпросните тенденции гост в "Късното шоу" по Радио София беше Самуил Петков от креативна агенция Noble Graphics. Той е първият български лектор на престижния международен фестивал на творческите индустрии в Кан и разказа както за този си опит, така и за фестивала като цяло.
   
"Голямата мисия на този фестивал е да се докаже, че чрез творчество и креативност може да се достига до много по-голяма бизнес ефективност. Която пък води до промяна в живота на хората", изтъкна Самуил Петков. 

Той подчерта също така, че големите агенции в световен мащаб са организации, които работят за преодоляването на обществените неравенства и стереотипи, както и за решаването на проблемите пред човека и човечеството. "Защото зад всеки бизнес проблем стои човешки такъв", посочи още Петков и допълни: "Трябва да използваме силата на марките, с които работим, за да даваме малко повече въздух на хората и да се чувстват добре".

От разговора със Самуил Петков ще разберете още:
  • Какви интересни кампании предложи фестивалът в Кан тази година?
  • От кои примери за отговорни комуникационни кампании можем да се учим?
Чуйте го тук:



Елисавета Якимова
Във втората част на "Късното шоу" темата за взаимодействието на креативност, бизнес и общество получи своето продължение и допълнение, а събеседник в нея беше заместник главният редактор на списание "Мениджър" Елисавета Якимова

"Икономиката и културата са една дихотомия, в която би трябвало да има партньорство и кохезия, за да се случват някакви обществени процеси. Там, където процесите са се случвали непрекъснато във времето, има работещи механизми. Независимо дали са държавни, или инициатива на творци или хора от бизнеса", обърна внимание тя.

Посока на разговора даде и броят на списанието, посветен на културните посланици на България. Той съдържа интервюта със знакови личности на съвременната българска култура. "Тези хора ни обединяват. Това са лидерите, които могат да съшият и претворят разкъсаната обществена тъкан", обобщи Елисавета Якимова. Тя сподели и любопитни подробности за дейността и каузите на списание "Мениджър", което отбелязва своята 25-та годишнина.  

Слушайте целия разговор с нея тук:

По публикацията работи: Виктор Чулев

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
ул.

Софийски разкази - Радиоразходка по ул."Гурко"

Ул."Гурко" е мястото на днешната ни радиоразходка: Тя е една от първите урегулирани улици и носи името на този, чиито войски влизат в София в началото на 1878. Какво е била преди това сградата на СГХГ и какво е имало преди на това място, известно сега като ул."Гурко" 1? Къде са били първите сгради на БНБ и на Народното събрание? Какво е имало на..

публикувано на 02.08.25 в 16:00
Н. Образописов

Историята оживява - Никола Образописов, четка първа

Никола Образописов-Консулата е героят на малката ни поредица, с въвеждащи думи от Любомир Николов, уредник в Градския музей на Самоков: "Поради своята колоритност и бунтарство си извоюва прозвището "Консулата". Творчеството му е много разнообразно, не само иконография и стенописи, разнородна личност. В 2019 успяхме да заснемем документален филм за..

публикувано на 02.08.25 в 15:00

Любимец 13 и адресите на любовта му

Първата любов на Карамитев се поболява от раздялата им край Женския пазар Апостол и Маргарита Дупаринова се женят на сцената на Народния театър, живеят на „Оборище“ 21А Безброй са жените, въздишали по магнетичния чар на Апостол Карамитев. Още толкова са се чудели как този изключително красив актьор остава верен на талантливата си, но далеч не..

публикувано на 02.08.25 в 14:00

Чувствах се като дете в сладкарница

Преди почти десет години Марин Трошанов плени почитателите на мрачните загадки и ужасите с първия си самостоятелен роман „ЛАМЯ“ ЕООД“. Обновената „ЛАМЯ“ ЕООД“ съдържа актуализираните три части на историята, както и непубликувания до този момент разказ в същата вселена – „Нощем горите живеят“. Ето го и авторът: "Историята ми е изключително важно,..

публикувано на 02.08.25 в 11:00
Димитър Ганев

Кинематография в игра

Заглавието, което ще разтърси цялата развлекателна индустрия. Не, не е нов филм на Marvel… А Grand Theft Auto VI – играта, която още преди да е излязла, вече чупи рекорди. С нас е Димитър Ганев , журналист и гласът на за кратко просъществувалия сайт games.bg: "Реално нашата идея да направим видеоигрите с глас на български, но към 2008 нещата бяха..

публикувано на 02.08.25 в 10:01

Преоткриваме градските пространства

Платформата Кинематограф се завръща с тяхното лятно кино за четвърта поредна година. Tо изгрява след залез, когато настъпва вечерната прохлада, което превръща откритите локации в чудесно място за релакс и хубаво късо кино – интервю с Юлиян Спасов : "В джаза сме, настроението е на макс. Програмата е почти 100% българско кино, просто не устояхме...

публикувано на 02.08.25 в 09:52
София Кандиларова

Седмицата на кърменето у нас ще бъде отбелязана със събития в 16 града

33-тата Световната седмица на кърменето , която започва днес (до 7август) ще премине под мотото "Кърменето като приоритет: да създадем устойчива подкрепяща среда". По този повод Националната асоциация "Подкрепа за кърмене" (НАПК) е предвидила кампанията със събития в 16 града на България. Кърменето започва веднага след раждането,..

публикувано на 01.08.25 в 17:09