Какво означава да притежаваме авторските права върху дадено произведение и има ли разлика с правото на ползване? Какво можем да продадем като автори и как се случва това? Можем ли да сме собственици на идеи или трябва да ги реализираме и защитим, за да имаме претенции?
Кога можем да говорим за интелектуална кражба или е възможно двама души да достигнат независимо един от друг до една и съща идея? До каква степен можем да сме новатори и уникални в сферата на графичния дизайн, където има конкретни ограничения? Кой е автор на произведение, което е направено в екип?
Това са много, интересни и твърде важни въпроси, по които ще се дадат отговори и ще се проведе дискусия – заключителна за поредицата „Know-How Show-How общност”.
Това ще стане на 17 юли, понеделник (18:30 - 20:30 ч), а конкретната тема е: „Собственост върху идеите и авторски права”.
„Know-How Show-How общност“ е образователна програма за креативност и дизайн процеси. Стартира в София през 2015 г. Инициатор е Дима Стефанова, която е дизайнер и дълги години учи и работи в Амстердам. Идеята и е да внесе знанието, което намира там и да бъде достъпно и за България До ковид пандемията програмата се осъществяваше като лятно училище, разказа пред БНР-Радио София Филип Бояджиев, графичен дизайнер, художник и преподавател:
„По отношение на дизайна хората в България комуникират предимно с клишета, не са много наясно с основни неща. Не си говорим никога публично за тези неща, коментират се на 4 очи. Този диалог всъщност беше основният мотиватор да стартираме такъв тип на проект.“
Бояджиев отбеляза, че България е доста назад в сферата на авторските права и даде подробности за предстоящата дискусия.
Достъпът до нея е свободен.
След това може да гледа и в сайта.
Чуйте разговора в звуковия файл.
За Филип Бояджиев може да прочетете и тук:
Юбилеен концерт на проф. Босрислава Танева и представяне на авторския й мюзикъл от група "Бон-Бон" “Музикална торта“ са подготвили от група "Бон-Бон", съпроводена от лайв бенд с музиката на проф. Борислава Танева, която ще звучи на юбилеен концерт, с представяне на авторския й мюзикъл, в рамките на събитието “Салон на изкуствата“, което ще..
Изхвърлянето на нерегламентиран едрогабаритен и строителен отпадък, както в центъра на село Нови хан, така и в землището му, станаха повод за множество подадени сигнали в социалните мрежи. Оказва се честа злоупотреба представлява депонирането на строителни материали в контейнери за смесен битов отпадък. Същият тип злоупотреби се практикуват и на..
Пълнометражен документален филм за Лазар Радков и хилядите доброволци зад инициативата "Капачки за бъдеще“. Това е кино с кауза – всеки закупен билет подпомага изграждането на национална мрежа от точки за първа долекарска помощ чрез поставяне на автоматични външни дефибрилатори (AED) в българските училища. През 2017 г. Лазар Радков поставя началото..
Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България предлага повишаване на таксата за посещение при личен лекар на два етапа – от ноември да се плаща 3.90 лева, а от догодина около 6 лева или 0.5% от минималната работна заплата. Пред Радио София председателят на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България доц. д-р..
Study in France – Work in Bulgaria – Салон за образование и професионална реализация, ще се проведе на 13 октомври 2025 г. Инициативата предоставя уникална възможност за среща на желаещите да се включат с представители на няколко френски университета и Grandes école, като ще имат възможност да зададат своите въпроси и да изградят своя план за..
Фотоработилница 66, фотографката Михаела Вачева и Мулти култи колектив представят изложбата “Това, което пазя“ - третата поред годишна експозиция с творби на непридружени деца бежанци от Сирия, настанени в столичния квартал “Овча Купел“. Децата канят публиката да види София през призмата на техния личен опит. Тази изложба продължава разказа,..
За програмата на предстоящото единадесето издание на Синелибри, разказа Юлия Владимирова, която е част от екипа на Международния литературен кинофестивал. “Фестивалът ние си го отглеждаме вече много години, той се разрасна буквално в нашите ръце и затова ни е толкова скъп. Най-важното е, че той “отгледа“ и своята публика. И тъй като..