Какво означава да притежаваме авторските права върху дадено произведение и има ли разлика с правото на ползване? Какво можем да продадем като автори и как се случва това? Можем ли да сме собственици на идеи или трябва да ги реализираме и защитим, за да имаме претенции?
Кога можем да говорим за интелектуална кражба или е възможно двама души да достигнат независимо един от друг до една и съща идея? До каква степен можем да сме новатори и уникални в сферата на графичния дизайн, където има конкретни ограничения? Кой е автор на произведение, което е направено в екип?
Това са много, интересни и твърде важни въпроси, по които ще се дадат отговори и ще се проведе дискусия – заключителна за поредицата „Know-How Show-How общност”.
Това ще стане на 17 юли, понеделник (18:30 - 20:30 ч), а конкретната тема е: „Собственост върху идеите и авторски права”.
„Know-How Show-How общност“ е образователна програма за креативност и дизайн процеси. Стартира в София през 2015 г. Инициатор е Дима Стефанова, която е дизайнер и дълги години учи и работи в Амстердам. Идеята и е да внесе знанието, което намира там и да бъде достъпно и за България До ковид пандемията програмата се осъществяваше като лятно училище, разказа пред БНР-Радио София Филип Бояджиев, графичен дизайнер, художник и преподавател:
„По отношение на дизайна хората в България комуникират предимно с клишета, не са много наясно с основни неща. Не си говорим никога публично за тези неща, коментират се на 4 очи. Този диалог всъщност беше основният мотиватор да стартираме такъв тип на проект.“
Бояджиев отбеляза, че България е доста назад в сферата на авторските права и даде подробности за предстоящата дискусия.
Достъпът до нея е свободен.
След това може да гледа и в сайта.
Чуйте разговора в звуковия файл.
За Филип Бояджиев може да прочетете и тук:
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..