Почти година след началото на кампанията си срещу словесната агресия в онлайн пространството, в столичния район "Слатина" я подновяват като част от усилията да се повлияе положително върху средата на подрастващите. За това какво е постигнато през изминалата кампания и подробности за настоящата, пред БНР-Радио София разказа Елица Виденова – представител на района и PR специалист.
„Смятаме, че тази кампания бе едно от най-успешните неща, които направихме през изминалата година, защото осъзнахме каква важна функция на местната власт остава подценена – а именно, работата с училищата и подрастващите“, подчерта тя и допълни, че до момента работят на терен с 14 училища в района, от които 8 са общински, а другите са държавни и частни.
„Бяхме изумени от готовността, с която ни приеха и останахме с впечатление, че това е нещо отдавна чакано“, поясни Виденова.
По думите ѝ, досега никой не е обърнал  внимание на капацитета, с който разполага местната власт, за да влияе върху  средата на подрастващите. 
Самите школа са наясно с този ресурс, но общината  не е наясно колко може до направи в полза на училищата. 
Виденова уточни, че кампанията срещу словесната агресия в онлайн пространството, е създадена в подкрепа на усилията на местната Комисия за борба с обществените прояви на малолетните и непълнолетните.
„Те бяха само трегер в тази кампания, тяхната цел беше да привлечем интереса към двете теми, които ни вълнуват най-много и са изключително важни – словесната агресия сред подрастващите от една среда и работата с училищните психолози и обществените възпитатели, важна и за учениците, и за учителите, и за родителите“, разкри тя и поясни. В тази кампания са направени няколко проекта, чрез които са таргетирани директно, лице в лице тези три групи.
„Установихме, че работата не е свършена, но аз лично вярвам в „ефекта на пеперудата“ – всеки прави това, в което вярва, в което е добър, влага всичко от себе си и се надява да има резултат в дългосрочен план, но той се вижда много по-скоро“, увери Елица Виденова.
"Те са едни от водещите специалисти в работата с деца, те са изключително опитни и да много търсени от родителите. Ние искаме да кажем на децата: Тези хора са тук за вас, има ги, тяхната работа с вас е поверителна, работата с психолог е признак на високо емоционално и интелектуално развитие, а не е признак на проблем", увери експертът.
Виденова посочи, че често децата не знаят, че в училище работи психолог, не са наясно какво правят те. „Свързваха ги единствено с проблемните деца, при които проявата на някаква форма на дистрес е много видима, деца които нарушават процеса в час, различните. А истината е, психологът е там за всички", категорична е Виденова.
Идеята е да им се намира работа, те да бъдат заети и да се оползотворява времето им в училище - със съдействие на учителите, учениците и родителите, каза още тя.
В разговора ще чуете за обученията в рамките на кампанията срещу насилието, които експертите са провели в училищата за които и за всички предстоящи събития за които разказа Елица Виденова.
В първия делник на ноември за коментатор сме поканили гл. ас. д-р Лилия Еленкова - експерт по младежки политики, преподавател във Философския факултет на СУ "Св. Климент Охридски“ и в УНСС, член на Комитета по управление на младежта на Съвета на Европа. Пред нея водещият Лъчезар Христов постави следните теми : В първата седмица на..
София се подготвя да посрещне 13-ата Нощ на театрите . Една нощ, в която сцената никога не заспива, а актьорите, режисьорите и публиката споделят магията на живото изкуство. Тази година инициативата влиза с мощна визуална енергия – Фото и видео поредица в стил НОАР, озаглавена "Нощни персонажи". Петнадесет от най-разпознаваемите имена на..
Все по-често родители и специалисти забелязват тревожната тенденция на увеличаващи се случаи на гръбначни изкривявания при деца и подрастващи. Според данни на Световната здравна организация (СЗО) честотата на гръбначните деформации, като сколиоза, кифоза и лордоза, варира между 10% и 15% сред децата в училищна възраст. В някои общини..
Наближава 1 януари 2026 г., когато България практически ще приеме еврото като официална парична единица. Подготовката по смяната на валутата все още поражда въпроси, затова се обърнахме към Асоциацията на банките в България (АББ) . Пред Мария Илиева Васил Димитров от АББ поясни къде гражданите могат да обменят събрани български..
Естетичните процедури и тяхната безопасност на фокус в кампанията " Цената на красотата", която стартира преди дни, организирана от Асоциация на пациентите, активни в здравеопазването (АПАЗ), Асоциация “Грижа за пациента“ и “Портал на пациента“ . Кампанията е провокирана от тревожна тенденция на все по- зачестилите случаи на хора,..
Медицинският туризъм в България има огромен потенциал и при добра стратегия и целеви инвестиции може да се очаква ръст. Това показва и специален анализ за състоянието и перспективите на този сектор. Страната ни разполага с кадрова и инфраструктурна обезпеченост, която позволява развитие на медицинския туризъм и над 140 млн. евро годишно от..
От 3 до 9 ноември 2025 г. за 12-а поредна година България ще отбележи Седмицата на бащата . Инициативата е част от Националната кампания "Да бъдеш баща" на Асоциация "Родители". Тя обединява семейства, училища и общности от цялата страна в подкрепа на активното, грижовно и ангажирано бащинство. Седмицата на бащата насърчава бащите да..