"Аз съм вече над 20 години в сферата на работата с хора и кариерното ориентиране, защото това е нещо, което започва в детската градина и завършва и след пенсионирането на човека. Ние винаги сме говорили за ученето през целия живот, така че отново ще ни се налага да учим", каза тя и допълни:
"Това, което изкуственият интелект ще отнеме е, всъщност изграждането според мен на уменията на младите специалисти. Защото, ако те са технологично грамотни със сигурност могат да си спестят писането на досадни доклади, правенето на анализи - нещо, което аз виждам, че моите деца активно правят".
Раковска отбеляза, че образованието трябва да бъде не само професионално и задълбочено в дадена професия, а по-скоро да бъде ориентирано към изграждането на умения. Така наречените "меки" умения, дигитални умения, или такива, които дават възможност за справяне със ситуации, в които изкуственият интелект не може да помогне. По думите й на децата вероятно ще им бъде по-лесно да се научат да работят с AI, отколкото на учителите. Относно това, какъв трябва да бъде бързият и успешен подход на бизнеса и образованието в тази динамика, тя каза:
"Бизнесът и образованието много обичат да се оборудват с нови технологии, машини и софтуери, обаче и в двете области трудно отделят ресурс и капацитет за това да обучат хората или учениците и след това да ги използват. Така, че това ще е бързата пътека според мен - създаването на възможности да има достатъчно добре обучени учители, които да помагат на учениците да използват по добрия начин изкуствения интелект. Същото е и в бизнеса - да има достатъчно обучения за преквалификация на служителите, за да може и те да се възползват от технологиите."
В проучването се посочва, че социалните умения са също много важни, тъй като те ни позволяват освен да общуваме помежду си, да умеем да се изразяваме, да умеем да сме критични. Един от ключовите моменти в използването на AI е човек да умее да му задава точните въпроси, както и аналитично и критично да бъдат анализирани неговите отговори.
"Професиите на утрешния ден ще са мултидисциплинарни. Тоест, със сигурност няма да бъдат строго специфични и тесни", сподели Раковска.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Електромобилите са на фокус в следващото издание на рубриката "Мисли в зелено", която се осъществява между Радио София и Сдружение "Соларна академия - България". Електромобилите са нова вълна в автомобилите, които коренно промениха начина на ползване и на зареждане, коментира пред Радио София Наталия Петрова – "Развитие пазар..
"Грийнпийс“ – България се обръща към институции и дружества от сектора с призив за модернизиране на централното отопление. В серия от срещи и разговори те споделят добрия опит от света и настояват този сектор от енергетиката да започне да навлиза в 21 век. Експертите от "Грийнпийс“ изтъкват като нужда от оптимизация постоянните аварии,..
На последното си заседание, Столичният общински съвет даде мандат за изготвяне на доклад за създаване на общинско дружество – търговец на електроенергия, което да оптимизира разходите за електроенергия в общинския сектор. Според данните на Временната комисия за анализ на количествата и цените на потребяваната електрическа енергия от Столичната община..
Днес денят ще е мразовит. Дневните температури в повечето места ще са отрицателни - между минус 5° и 0°, в София - около минус 3°, съобщиха от НИМХ. Ще бъде предимно слънчево, пред обяд над Дунавската равнина все още ще има ниска слоеста облачност и температурите там ще останат по-ниски. Ще духа слаб вятър от северната четвърт. В планините ще бъде..
В средата на седмицата коментаторите Елена Дариева и Светослав Живков разговаряха по темите: Управление във време на демокрация . Избори. "Референдумите не са лек за всякакъв случай. Но стават за "дъвка" на популисти." Особености на национални и местни допитвания – финансиране, изисквания за избирателите, провеждане. Социологическите проучвания..
В присъствието на журналисти днес бяха разяснени част от проблемите за бранша на автоинструкторите, обучаващи нови водачи на моторни превозни средства (МПС). По думите на председателя на "Българско обединение на шофьорите" Христо Радков , вината за неправоспособните шофьори на пътя пада върху обучаващите ги, когато изпитът пред..