Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

За поредна година се раздават наградите Effie България

Снимка: Fb/Effie Bulgaria

За поредна година се раздават престижните награди Effie AwardsBulgaria, които се организират от Българската асоциация на комуникационните агенции. От 1968 година наградите са общопризнатия стандарт за измерване на успеха сред рекламните агенции и рекламодателите по света. От 2007 година насам в България те са отличие за ефективност на маркетингова комуникация. Подробности за събитието разказа Гергана Иванова – член на журито и член на управителните съвети на Българското дружество за връзки с обществеността, както и на Съвета на жените в бизнеса в България.

"В България не можем да говорим за истинска реклама и маркетинг преди началото на промените след 1989 година. В този ред на мисли, всъщност бизнесът, рекламният бизнес, маркетингът започнаха да се случват в България по истинския начин именно от 90-те години и разбира се, идването на фестивалите стана малко по-късно. Първият креативен фестивал беше през 2000 година. Отне още малко време на асоциацията да успее да организира и международния фестивал Effie. Защо толкова късно, а не още със старта - най-малкото беше нужно да натрупаме малко опит. Беше нужно да минем и през фазата на само чисто адаптирани кампании, които правехме в началото през 90-те години", отбеляза Иванова.

Освен това добави, че един от факторите за късния старт са и високите стандарти на Effie, тъй като това е фестивалът, който е най-взискателен по отношение на кандидатурите. По международния регламент първият етап на журиране заявките се четат разбъркано, не категория по категория, като се оценява дали са годни да се борят за награда. Предстои да бъдат обявени финалистите и на 28 ноември 2023 г. ще бъдат излъчени победителите.


По думите й от 2007 година са настъпили много промени, като един от плюсовете да има по-успешни доказуеми реклами е, че сега медиите са по-измерими. От друга страна отрицателна промяна е, че последните години не се залага на креативността и оригиналната идея, а много повече на това, рекламата да стигне успешно до повече хора. В последно време еко движенията по цял свят бележат особен ръст и печелят все повече последователи. По отношение на т. нар. "екологичен маркетинг" тя каза:

"Това е световна тенденция в бизнеса, която пряко се отразява в комуникациите. Даже много често комуникациите имат водеща роля тук, тъй като ако просто тръгнат големите компании да правят тези промени без да ги комуникират, всъщност от тях няма да има голяма полза, тъй като те имат и ефекта на заразното добро. В Effie от по-миналата година имаме категория "Позитивна промяна", с цел точно да насърчим всички тези кампании, които са свързани с компаниите като социално отговорни, като граждани, като променящи света към по-добро по отношение на Зеления преход. Там традиционно има доста силни и интересни заявки. Това е така и тази година."

Иванова отбеляза, че журито е разнородно, като има хора от медиите, креативните агенции, рисърч компаниите, а по време на самото журиране се провеждат ценни дискусии. Тя посочи, че българските заявки за участие по нищо не отстъпват на световните, като в много от случаите заради взискателността на журито и популяризирането на конкурса по правилния начин се наблюдават по-добре написани заявки. Всяка година участниците се сменят, но броят им е постоянен.

"Успешната заявка на Effie е една история разказана през цифри", каза Иванова.

Подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Проверките на НАП се концентрират по морските ни курорти

Националната агенция за приходите (НАП) започва лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие. До края на сезона предстоят над 6000 проверки на ресторанти, нощни заведения, магазини, атракциони и паркинги. Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по..

публикувано на 04.07.24 в 18:51
Андрей Велчев

И в България идват доста гурме туристи, кухнята се отразява пряко на репутацията

През последните 2 години се отчита фактът, че в страната ни идват гости, заради туристическото удоволствие, наречено храна – различна и специфична за даден регион. "Има немалко гурме туристи", изтъкна пред БНР-Радио София д-р Андрей Велчев- председател на Сдружение за достъпна храна . Хората научават за български дестинации от споделени..

публикувано на 04.07.24 в 17:18
Атанас Димитров

Атанас Димитров: Туризмът ни трябва да усеща гърба на държавата

Туризмът е пътуване, настаняване, хранене, преживяване.  България има много какво да покаже и да даде и като атмосфера, и като природа, и като интериор на местата за отсядане. Секторът обаче се нуждае от държавен гръб – дори само за реклама. Това коментира пред БНР-Радио София Атанас Димитров  - зам.-председател Българската хотелиерска..

публикувано на 04.07.24 в 16:43

Един убит и двама ранени при престрелка в кв. "Модерно предградие"

Престрелка в столичния квартал "Модерно предградие" е станала около 15 часа днес пред пред офис за бързи кредити (блок №3), като са били простреляни  трима мъже - един е починал на място, а двама са ранени. По случая към момента има двама задържани. Главният секретар на МВР главен комисар Димитър Кангалджиев, който пристигна на мястото, съобщи,..

публикувано на 04.07.24 в 16:05
Димитър Манолов

Димитър Манолов: Да не забравяме за заплатите и КТД не само заради евродирективата

Директивата за адекватни минимални заплати в Европейския съюз трябва да бъде транспонирана в българското законодателство, независимо от срока (15 ноември-бел.ред.), независимо от възможните санкции и от това, че България може да се „шмугне“ някак си. Това коментира пред БНР-Радио София президентът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов ...

публикувано на 04.07.24 в 15:17

Историята да спасиш едно куче

Тери не е българин по месторождение, а е австралиец. Но е направил за България повече отколкото много българи някога ще направят за животните. Той е създател на приюта за бездомни кучета  Every Dog Matters EU   до Костинброд, благодарение на който стотици бездомничета са се превърнали в страхотни домашни любимци някъде по света, включително и..

публикувано на 04.07.24 в 12:26

Велосипедното движение в центъра на София се е увеличило двойно

Велосипедното движение се е увеличило двойно София. Това каза пред Радио София Радостина Петрова от сдружение "Велоеволюция", цитирайки данни от столичния зам.-кмет по транспорта. „Същевременно автомобилното движение е намаляло в участъка. Това е търсеният ефект и мисля, че хората, които се движат там го виждат това нещо. Има дни и часове, в които..

публикувано на 04.07.24 в 11:23