"В България не можем да говорим за истинска реклама и маркетинг преди началото на промените след 1989 година. В този ред на мисли, всъщност бизнесът, рекламният бизнес, маркетингът започнаха да се случват в България по истинския начин именно от 90-те години и разбира се, идването на фестивалите стана малко по-късно. Първият креативен фестивал беше през 2000 година. Отне още малко време на асоциацията да успее да организира и международния фестивал Effie. Защо толкова късно, а не още със старта - най-малкото беше нужно да натрупаме малко опит. Беше нужно да минем и през фазата на само чисто адаптирани кампании, които правехме в началото през 90-те години", отбеляза Иванова.
Освен това добави, че един от факторите за късния старт са и високите стандарти на Effie, тъй като това е фестивалът, който е най-взискателен по отношение на кандидатурите. По международния регламент първият етап на журиране заявките се четат разбъркано, не категория по категория, като се оценява дали са годни да се борят за награда. Предстои да бъдат обявени финалистите и на 28 ноември 2023 г. ще бъдат излъчени победителите.
По думите й от 2007 година са настъпили много промени, като един от плюсовете да има по-успешни доказуеми реклами е, че сега медиите са по-измерими. От друга страна отрицателна промяна е, че последните години не се залага на креативността и оригиналната идея, а много повече на това, рекламата да стигне успешно до повече хора. В последно време еко движенията по цял свят бележат особен ръст и печелят все повече последователи. По отношение на т. нар. "екологичен маркетинг" тя каза:
"Това е световна тенденция в бизнеса, която пряко се отразява в комуникациите. Даже много често комуникациите имат водеща роля тук, тъй като ако просто тръгнат големите компании да правят тези промени без да ги комуникират, всъщност от тях няма да има голяма полза, тъй като те имат и ефекта на заразното добро. В Effie от по-миналата година имаме категория "Позитивна промяна", с цел точно да насърчим всички тези кампании, които са свързани с компаниите като социално отговорни, като граждани, като променящи света към по-добро по отношение на Зеления преход. Там традиционно има доста силни и интересни заявки. Това е така и тази година."
Иванова отбеляза, че журито е разнородно, като има хора от медиите, креативните агенции, рисърч компаниите, а по време на самото журиране се провеждат ценни дискусии. Тя посочи, че българските заявки за участие по нищо не отстъпват на световните, като в много от случаите заради взискателността на журито и популяризирането на конкурса по правилния начин се наблюдават по-добре написани заявки. Всяка година участниците се сменят, но броят им е постоянен.
"Успешната заявка на Effie е една история разказана през цифри", каза Иванова.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Когато денят започне да расте, колекцията от орхидеи в Ботаническата градина на БАН започва почти обилно да цъфти. Именно затова вече 17-а година специалистите организират специализирана изложба през този сезон. Сегашното издание на цветната експозиция ще продължи до 1 март, разказа пред БНР-Радио София доц. д-р Антоанета Петрова от Сектор..
Предварителен анализ на планирането и изпълнението на държавната политика за младежта в България, за периода 2010-2024 г., беше представен от Националния младежки форум. Данните сочат системни пропуски, липса на прозрачност и ефективност, както и опасно нисък приоритет на младежките въпроси в държавната политика. Анализът е изготвен на..
Представяме младия музикант Георги Дачев , който пристига при нас от българската рок столица Каварна. Георги Дачев вече е по-известен като вокалист, китарист и бендлидер на групата "Do Sho band". За него музиката е призвание. Казва, че тя е негово препитание през целия му съзнателен живот. А иначе… "Пропях преди да проходя, още от..
Електромобилите са на фокус в следващото издание на рубриката "Мисли в зелено", която се осъществява между Радио София и Сдружение "Соларна академия - България". Електромобилите са нова вълна в автомобилите, които коренно промениха начина на ползване и на зареждане, коментира пред Радио София Наталия Петрова – "Развитие пазар..
"Грийнпийс“ – България се обръща към институции и дружества от сектора с призив за модернизиране на централното отопление. В серия от срещи и разговори те споделят добрия опит от света и настояват този сектор от енергетиката да започне да навлиза в 21 век. Експертите от "Грийнпийс“ изтъкват като нужда от оптимизация постоянните аварии,..
На последното си заседание, Столичният общински съвет даде мандат за изготвяне на доклад за създаване на общинско дружество – търговец на електроенергия, което да оптимизира разходите за електроенергия в общинския сектор. Според данните на Временната комисия за анализ на количествата и цените на потребяваната електрическа енергия от Столичната община..