Как късите формати в социалните мрежи ни карат да се потопим в екраните? Възможни отговори от гостенката ни Анна Тодорова, магистър по клинична психотерапия и специалист по травма терапия и зависимости. Завършила е University of Phoenix, Аризона, САЩ и има опит като психотерапевт в Lifewell Behavioral Wellness, Финикс, Аризона с опит в груповата и индивидуална психотерапия:
"Неслучайно като гледаш Тик-Ток не се полазва часа. Целта на всяка платформа е да задържа вниманието максимално. Краткият формат не значи по-кратък престой. Децата са свикнали с това, мозъците им са разглезени, ученето им е по-трудно. Тези деца не могат да си задържат вниманието няколко минути. Най-стряскащото е подобно развитие на детските мозъци.
Много от фактите не са верни, няма причинно-следствена връзка между тях и това не води до критично мислене, а до тревожност. Има корелация при потреблението на малки клипчета и психика. Аз следвам само неща, които са ми интересни и полезни. При децата няма този подбор, родителите трябва да слагат ограничения и да направят тик-тока по-образователен.
По-лесно е в почивката да скролващ, отколкото да излезеш и да се разходиш. Хората, израсли с кратките формати губят връзка с реалността, за някои е непоносимо да са сами със себе си. Дори и аз в момент на тревожност си вадя телефона да скролвам. Това е начин да избегнем проблемите, а те се задълбочават. Имаме пренасищане, трябва да отделяме допамин, кратките формати го увеличават в степен като на зависимостите. 25-30% изпитват абстиненция. На алгоритъма това му е работа, но колкото и да се мъчи, няма как да успее при хора, които нямат предразположение. Зависи как си израснал.
Губи се връзка със себе си, покрай Тик-Ток много хора ми се оплакват, че не могат да комуникират. Има тревожност, като нямаш достъп до скролване. Най-краткият формат е най-провокиращ зависимост. Стандартните приказки вече са изключително бавни.
Средното ми скролване на седмична база е 4 и половина часа, което също ми се струва много. Налагам си правила. Интересува ме кога ги използвам - на маса се опитвам да си го забраня. Кажете си "какво искам да науча, от какво изпитвам удоволствие."
Електромобилите са на фокус в следващото издание на рубриката "Мисли в зелено", която се осъществява между Радио София и Сдружение "Соларна академия - България". Електромобилите са нова вълна в автомобилите, които коренно промениха начина на ползване и на зареждане, коментира пред Радио София Наталия Петрова – "Развитие пазар..
"Грийнпийс“ – България се обръща към институции и дружества от сектора с призив за модернизиране на централното отопление. В серия от срещи и разговори те споделят добрия опит от света и настояват този сектор от енергетиката да започне да навлиза в 21 век. Експертите от "Грийнпийс“ изтъкват като нужда от оптимизация постоянните аварии,..
На последното си заседание, Столичният общински съвет даде мандат за изготвяне на доклад за създаване на общинско дружество – търговец на електроенергия, което да оптимизира разходите за електроенергия в общинския сектор. Според данните на Временната комисия за анализ на количествата и цените на потребяваната електрическа енергия от Столичната община..
Днес денят ще е мразовит. Дневните температури в повечето места ще са отрицателни - между минус 5° и 0°, в София - около минус 3°, съобщиха от НИМХ. Ще бъде предимно слънчево, пред обяд над Дунавската равнина все още ще има ниска слоеста облачност и температурите там ще останат по-ниски. Ще духа слаб вятър от северната четвърт. В планините ще бъде..
В средата на седмицата коментаторите Елена Дариева и Светослав Живков разговаряха по темите: Управление във време на демокрация . Избори. "Референдумите не са лек за всякакъв случай. Но стават за "дъвка" на популисти." Особености на национални и местни допитвания – финансиране, изисквания за избирателите, провеждане. Социологическите проучвания..
В присъствието на журналисти днес бяха разяснени част от проблемите за бранша на автоинструкторите, обучаващи нови водачи на моторни превозни средства (МПС). По думите на председателя на "Българско обединение на шофьорите" Христо Радков , вината за неправоспособните шофьори на пътя пада върху обучаващите ги, когато изпитът пред..