Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Богдан Милчев: За една година ИПБ може да намали жертвите по пътищата в България с 50-100 човека

Снимка: Стоп-кадър, БНТ

До школите за подготовка на шофьори са изпратени 16 предложения, разработени от експерти на Министерството на образованието и науката и Държавната агенция по безопасност по пътищата. Инструктори обаче са против и дори заплашиха с протести, ако предложеното се въведе в сила.

Аргументи против идеите изложиха в Становище и от Института за пътна безопасност (ИПБ). Председателят на Управителния му съвет Богдан Милчев разясни пред БНР-Радио София още детайли и характеристики на настоящата система.

Според него проблемът с безопасността на движение е постоянен.

Целта е да се създадат пазарни ниши и да се влияе на бизнес, от който се хранят хиляди семейства. Държавата иска да се намеси, но не с решение на проблема.

Ако държавата направи така, че изпитът е труден и честен, тогава автошколи ще бъдат принудени да дават друг вид обучение, много по-качествено. В момента се занимаваме с обучението, налагат се повече административни и други тежести. Това е погрешен подход. Сега над 70% от кандидат-водачите вземат изпита от първия път. Значи школите се справят прекрасно.“

По думите на Милчев приетите до момента мерки не пречат, но и не помагат на пътната безопасност. 2023 г. ще завърши с повече жертви от пътнотранспортни произшествия, отколкото през 2012 г., когато бяха загинали над 600 души.

„Нямаме нужда от мерки, които ни връщат 10 години назад. Трябва ни екшън план и да се види кой е лидерът и кой носи отговорност. Проблемът не е в броя часове – всеки учи с различна ефективност. Какво и колко трябва да се учи ще покаже самият изпит. Няма да спрем да повтаряме: Долу ръцете от обучението!“, допълни Богдан Милчев.

Според него този бизнес е черен, много лесно можеш да станеш автоинструктор, защото тук държавата липсва. Нужен е друг подход и по-високи изисквания.

Милчев изрази готовност да поеме отговорност и ако бъде оторизиран, ИПБ с експертите си да намали жертвите по пътищата между 50 и 100 човека още първата година.

Чуйте целия разговор на Данаил Конов.

По публикацията работи: Георги Нейков

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Форума на градовете в Краков – основа за предстоящата Програмата за градовете

От 16 до 19 юли в Краков се проведе шестото издание на Cities Forum – едно от големите европейски събития за градски решения и бъдещето на градовете. По традиция форумът се организира oт Главна дирекция „Регионална политика“ на Европейската комисия,  като тази година го правят съвместно с European Urban Initiative (EUI). Това е една инициатива,..

публикувано на 29.06.25 в 10:31

Етрополе, един жив град

Радиокафе гостува на празника на община Етрополе. Пръв гост е световният шампион, олимпийски и европейски вицешампион по борба, Стоян Балов : "Малките градчета правим събитията си не за един, а за три дни. Бъдещото поколение трябва да бъде учено на традициите. Първият фестивал на духовата музика "Етрополе балкан фестивал" ще покаже голямото богатство..

публикувано на 29.06.25 в 10:16
Фронтонът на БАН

Софийски разкази - Кирил Шиваров

Кирил Шиваров - скулпторът, роден във Варна и станал софиянец преди почти век. Тогава има бум на строителството, върху което и той оставя своя отпечатък. Част е от кръга на "Дивите петли": След пожара на Народния театър, той изгражда красивия скулптурен интериор, който за съжаление изчезва при последния ремонт през 70-те. За сметка на това,..

публикувано на 28.06.25 в 16:00
първият тролейбус на Балканите

Историята оживява - Старо Павлово, част 1 и 2

"Старо Павлово", брой единствен - разгръщаме страниците му и гледаме черно-белите снимки, запазили за поколенията очарованието на една отминала романтика с пътуването с "малкото" трамвайче до Бояна (всъщност - съвсем нормален трамвай, какъвто се движеше и по други линии). С къщата на Димитър Карастоянов започва кв.Павлово - до едноименната трамвайна..

публикувано на 28.06.25 в 15:00
Каназирски Верин с Марта.

Адресите на любовта - Георги Каназирски-Верин

Летописецът на София от началото на ХХ век  Георги Каназирски-Верин е журналист, авантюрист и бохем. Животът му е като приключенски сериал с комични и драматични изненади. За повече от две десетилетия той се преселва в Париж, където организира провокативна рекламна кампания и си намира съпруга. Марта Каназирска придружава съпруга си, когато..

публикувано на 28.06.25 в 14:00
С Мария Илиева и Веселин Димов

За изкуството всички стихии са вдъхновяващи

Изнесеното ни мобилно студио е от Топлоцентрала и „Топлофест 6 – Вода“. Пръв гост е   Албена Тагарева от "Арт бюро":  "Можем да функционираме във вътрешно безпокойство. Оглеждаме се за символи, които са минавали между пръстите ни. Ще има прераждане на енергията ни." Повече за състава и какво да се очаква на концерта - в звуковия файл.

публикувано на 28.06.25 в 09:34

"Форум", 27.06.25: Първосигнална оставка или устремен към стремето на белия кон

Дискусионното предаване "Форум" завършва този сезон. Предстои лятна почивка преди есенната поредица с нови гости и теми за коментари.  Днес гост беше Кристиян Шкварек , водещ на изданието - Константин Лавсов, а като коментатор в студиото влезе и родоначалникът на предаването - Лъчезар Христов. Тримата се спряха на следните теми: Защо Кирил..

публикувано на 27.06.25 в 18:35