Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Етиен Янев, маркетолог:

Психологията на "Черния петък" е базирана на психологията на недостига

Снимка: БГНЕС

"Черният петък" е период, в който хората пазаруват ирационално, каза пред Радио София Етиен Янев – специалист по дигитален маркетинг. По думите му, виждайки толкова много отстъпки, потребителите започват да купуват.

"Другото много важно нещо е, че онлайн магазините трябва да преценят своите оферти, тъй като всички потребители сега се оглеждат за неустоими оферти. Играта не е само да се пусне някаква отстъпка, а да се направи оферта, която наистина би заинтригувала потребителя. Той е супер пренаситен, постоянно има различни отстъпки", обясни Янев.

Той добави, че повечето оферти са добре профилирани, така че да достигнат до точния потребител.

"Това правят маркетолозите и това би трябвало да са направили преди "Черния петък", а именно да са профилирали потребителите. Другото предизвикателство пред маркетолозите и онлайн магазините е да не се впуснат твърде много в тази истерия "Черен петък", тъй като потребителят, който пазарува на "Черен петък" е малко по-различен. Той не е онзи лоялен потребител, който пазарува в магазина, който може би и на "Черен петък" ще се появи. Това е такъв тип потребител, който чака нещо изгодно", каза Етиен Янев.

Според него психологията на "Черен петък" е базирана на психологията на недостига, че ако не вземеш сега, няма кога.

"Ако не вземеш до 24 часа, повече няма да имаш шанс. Потребителите трябва да внимават, защото ако нещо е налично в следващите 24 часа, не означава, че на нас ни трябва, за да не завършим "Черния петък" със стая, която е претъпкана с ненужни неща и празен портфейл", обясни Етиен Янев.

Той посъветва потребителите да внимават с т.нар. "фишинг". Това са оферти, които идват по имейл и изглеждат изключително реалистични, но водят към уебсайтове, които са създадени от недоброжелатели и хора, които събират личните ни данни.

Подробности можете да чуете в звуковия файл.


По публикацията работи: Полина Начева

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Доц. Антоанета Петрова с усмивка разказва за цъфналите видове

Орхидеите в Ботаническата градина на БАН са разцъфтели неистово

Когато денят започне да расте, колекцията от орхидеи в Ботаническата градина на БАН започва почти обилно да цъфти. Именно затова вече 17-а година специалистите организират специализирана изложба през този сезон. Сегашното издание на цветната експозиция ще продължи до 1 март, разказа пред БНР-Радио София доц. д-р Антоанета Петрова от Сектор..

публикувано на 20.02.25 в 13:36

НМФ представи анализ на планирането и изпълнението на държавната политика за младежта

Предварителен анализ на планирането и изпълнението на държавната политика за младежта в България, за периода 2010-2024 г., беше представен от Националния младежки форум. Данните сочат системни пропуски, липса на прозрачност и ефективност, както и опасно нисък приоритет на младежките въпроси в държавната политика. Анализът е изготвен на..

публикувано на 20.02.25 в 13:16

Георги Дачев представи музиката си и своята група "Do Sho band"

Представяме младия музикант Георги Дачев , който пристига при нас от българската рок столица Каварна. Георги Дачев вече е по-известен като вокалист, китарист и бендлидер на групата "Do Sho band". За него музиката е призвание. Казва, че тя е негово препитание през целия му съзнателен живот. А иначе… "Пропях преди да проходя, още от..

публикувано на 20.02.25 в 12:47

Какво трябва да знаем, преди да купим електромобил?

Електромобилите са на фокус в следващото издание на рубриката "Мисли в зелено", която се осъществява между Радио София и Сдружение "Соларна академия - България". Електромобилите са нова вълна в автомобилите, които коренно промениха начина на ползване и на зареждане, коментира пред Радио София Наталия Петрова – "Развитие пазар..

публикувано на 20.02.25 в 11:55

"Топлофикация-София" ползва 1/3 от цялото количество газ, което циркулира в България годишно

"Грийнпийс“ – България се обръща към институции и дружества от сектора с призив за модернизиране на централното отопление. В серия от срещи и разговори те споделят добрия опит от света и настояват този сектор от енергетиката да започне да навлиза в 21 век. Експертите от "Грийнпийс“ изтъкват като нужда от оптимизация постоянните аварии,..

публикувано на 20.02.25 в 10:56

София може да има свое общинско дружество за доставка на електроенергия

На последното си заседание, Столичният общински съвет даде мандат за изготвяне на доклад за създаване на общинско дружество – търговец на електроенергия, което да оптимизира разходите за електроенергия в общинския сектор. Според данните на Временната комисия за анализ на количествата и цените на потребяваната електрическа енергия от Столичната община..

публикувано на 20.02.25 в 09:41