„Явно той не знае, че това е вътреобщностна сделка. Когато една кола от Берлин се регистрира в София, ако обложим колите, които се регистрират от Варна или Пловдив или обратното с допълнителен налог, тогава може да се въведе такава мярка, каквато той предлага. В договора за образуване на Европейския съюз е записано за свободното движение на стоки, които нямат допълнително облагане, освен ДДС и това, което се плаща не само в България – продуктовата такса, на което ние казваме еко такса. Попитайте министъра дали знае значението на вътреобщностна сделка“, каза Христо Радков.
По отношение на въвеждането на нискоемисионна зона в центъра на София, председателят на Българското обединение на шофьорите обясни, че битовото отопление през зимата е много по-замърсяващо въздуха, отколкото автомобилите.
„Ние, ако чак толкова страдаме от колите, нека пробваме един ден без автомобили в София и ще видим, че особено в дните, когато има високо атмосферно налягане, битовото отопление е толкова замърсяващо, че колите даже не са фактор. Аз живея в „Красна поляна“. Ние тук се шегуваме, че при нас няма фини прахови частици, при нас има едри прахови частици“, коментира Христо Радков.
Той цитира изследване, което сочи, че по данни на ЕС, автомобилите допринасят с 11% за замърсяването на въздуха от общото замърсяване.
„Нека да попитаме бившите управляващи в Столичния общински съвет, гласуваха да се поставят 600 камери за следене на автомобилите. Трябваше да бъде разработен и софтуер, който както разбрахме, не тръгна добре, но най-вероятно е платен. Според мен, тези 600 камери са дадени на някоя близка фирма да ги направи, за да усвои едни пари. След 5 години спокойно можем да кажем „извинете, но и ние като немските „зелени“ специалисти, разбрахме че проблемът не е в автомобилите“. Да, де, но разходът е направен“, каза Христо Радков.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Коментаторите на "Форум" днес разсъждаваха и дискутираха по следните теми: (Изкуствено създаденото) напрежение между участниците на движение . Живущи срещу велосипедисти, срещу шофьори… Неравнопоставеност на пътното платно. Каруците – забранени за центъра на София, ама уж…Напрежението понякога се подклажда и от общински съветници..
След проведено проучване от пролетта на т.г., от платформата Преподаваме.бг са изготвили различни наръчници за интегрирано преподаване на ценности в гимназиален етап в часовете по български език и литература, история, география, философия и гражданско образование. Проучването сред над 400 учители показва, че въпреки заявената като много..
В предаването “Добър вечер, София“ той разкри: “Напоследък животът през моите очи е постоянна промяна. Дори като се обърна назад, все едно съм живял няколко живота“. Певецът поясни, че преживява динамичен период, по думите му - с много размествания на пластовете. “Приемам промяната като нещо положително за моето израстване“, коментира..
Обучителната програма “Жените в технологиите”, предоставяща безплатни курсове за жени за базови дигитални умения, постигна всички заложени цели, поставени в началото на годината, отбеляза служебният социален министър Ивайло Иванов при подписване от страна на от МТСП, Висшето училище по телекомуникации и пощи (ВУТП) и китайска технологична компания..
Едно-две поколения знаеха, но бяха позабравили какво значи финансова пирамида. Десетилетието след 10 ноември 1989 г. беше златен период за "Лайф чойс", "Ист-Уест интернешънъл" и други, които използвайки паниката на хората от невиждана дотогава инфлация, търсеха печалби. Тези дни десетки хиляди българи "изгоряха" с милиони от новата..
Над 3 часа продължи извънредното заседание на Столичния общински съвет (СОС), на което бе изслушано ръководството на "Топлофикация София" във връзка с текущото състояние на дружеството и зачестилите аварии в редица квартали на града. Конкретно решение така и не бе взето, предаде репортер на БНР-Радио София. Беше отчетено, че..