Световноизвестни университети и речници вече направиха свои класации за дума на годината. У нас това ще стане след третата поред кампания, организирана от д-р Павлина Върбанова – създател на платформата "Как се пише", и Доротея Николова – преподавател по български език.
Началото ще е на 8 януари, а на 22-ри ще бъдат съобщени окончателните резултати.
„Усещаме, че хората вече очакват кампанията „Думите на годината“. Много ми се иска този път да има много участници, включително и по-млади хора. Класацията ще покаже кои са важните теми, какво ни е водило, кое ни е вълнувало през изминалата година“, коментира пред БНР-Радио София Доротея Николова.
В първите 5 дни от кампанията всеки може да предлага думи или словосъчетания на фейсбук страницата на платформата.
След първия етап - събиране на предложенията, жури ще отсее и избере 10 от първите 30.
На 15 януари ще бъде пусната анкетата с 10-те думи или словосъчетания, за които ще може да се гласува (до 3 от думите от един участник), също в продължение на 5 дни.

Николова отбеляза ключовата роля на социалните мрежи при класирането на думите и изразите на годината. Там се вижда от какво се вълнуват хората и как се изразяват. Освен това социалните мрежи влияят при вземането на решения от хора на властови позиции. Създава се възможност някои хора с лекота да провокират обществена реакция или поведение, от групи, които са готови безкритично да приемат нечие чуждо мнение.
И този път партньор на кампанията е Sensika, за чийто медиен мониторинг са ползвани 9619 информационни източника на български език, с над 10,2 млн. статии (текстови единици).
„Тъжно е, че не успяваме да опазваме езика ни, както ни се иска. А трябва да му се радваме, да го обичаме. Това важи и за взаимоотношенията между хората“, допълни Доротея Николова.
С нея разговаря Невена Николова.
Вижте още:

В деня на представянето на книгата "Литературната журналистика в България" , във "Форум" като коментатор гостува един от авторите в изданието – политологът доц. Иво Инджов . Водещият Лъчезар Христов предложи темите, а доц. Инджов прие и разсъждава по: Блокада на парламента и кратки сблъсъци с полицията. Хиляди протестираха срещу Бюджет..
Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..
За втори път Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложената от кмета Васил Терзиев нова структура на общинската администрация. Макар да бяха направени изменения в първоначално изготвения вариант, сегашният отново не получи нужното одобрение както в комисии, така и на днешното заседание на общинските съветници. Кметът Терзиев..
Над 700 рекламни карета и страници от вестници и списания, както и киноплакати, са представени в изложбата "Кинореклама в България 1920–1940", която беше открита на 26 ноември в Дома на киното в София. Разнообразните подходи, чрез които разпространителите, собствениците на кина и продуцентите от периода популяризират филмите си и привличат публика в..
Фондация "П.У.Л.С." се включва с активности по време на 16-те Световни дни срещу насилието, основано на пола, които се провеждат между 25 ноември и 10 декември, както и към глобалната кампания на ООН за спиране на дигиталното насилие над всички жени и момичета. Тазгодишната кампания е насочена към дигиталното насилие. “Това е форма, която в..