За българите, „Фейсбук“ остава основен източник на новини. В средата на м.г. институтът "Ройтерс" публикува доклад, данните от който сочат, че 76% от анкетираните българи са посочили, че предпочитат онлайн източници, включително социалните медии, като източник на новини, 63% ползват телевизиите и едва 12% - печатните медии.
Пред Радио София темата коментираха Вера Стефчова – собственик на маркетинг агенция и Вени Марковски – „Интернет общество“.
Вера Стефчова признава, че първоначално е използвала социалната мрежа, за да е близо до семейството и приятелите си. С годините това, обаче се е променило.
„Сега го считам за една професионална платформа. Основно разширявам професионалните ми контакти. През годините преминах през същата еволюция, през която премина и социалната мрежа – от място, на което да видиш нови хора до възможност за професионално развитие“, каза Вера Стефчова.
В развитието на социалната мрежа, обаче се появяват и редица проблеми, добави Вени Марковски и даде пример, когато през 2016 г., в рамките на предизборната кампания в САЩ, компания е получила достъп до личните данни на милиони потребители, тъй като тогава, това не е било забранено от Фейсбук.
С развитието си, социалните мрежи стават и проводник за споделяне на фалшиви новини и дезинформация.
„Манипулацията и пропагандата са нещо, което през годините само сменя медийния източник, а в момента най-голямата медия е социалната мрежа. Фалшивите информации, които се споделят в интернет са нещо, което е доста притеснително, поради липсата на критично мислене. Марк Зукърбърг също беше „на тръни“ заради фалшивите новини и накъде ще отиде животът на платформата. Тук отговорността не може да падне на един човек. Въпросът е как ще се предефинират алгоритмите в полза на разпознаване на съдържание, което може да бъде опасно, фалшиво и манипулиращо. За мен това е основното предизвикателство“, обясни Вера Стефчова.
Според Вени Марковски проблемът е в съдържанието, което всеки може да качи.
„В социалните медии хората, които пишат нямат редактори, нямат коректори. Това е проблемът – когато всеки си мисли, че той или тя е медия, всъщност никой не е медия. Медията изисква не само да се казваш „журналист“, но и да спазваш елементарните норми на журналистическата етика“, каза Вени Марковски.
Как променяйки се Фейсбук промени и нас, можете да чуете в звуковия файл.
Алла Узун е етническа българка от Украйна. Каца в България през януари 2025 година където планира да остане за постоянно. През април записва курс за изучаване на български език към организация “Каритас”, София. Днес има успешно завършено ниво B1 за познание на езика, а крайната ѝ цел е да научи перфектно български език. Казва, че след успешно..
Допълнителни разходи в размер на 1,36 млн. лв. по бюджета на Министерския съвет за 2025 г. одобри на днешното си заседание правителството. Средствата са предназначени за дейности по стопанисване и управление на поземлен имот с площ 958 510 кв. м - парк “Врана“. С тях ще се разпорежда областният управител на област София Стефан Арсов. "Благодаря на..
Ваучерите за храна са най-популярната социална придобивка на работа. Това показва проучване, в което са участвали над 20 хил. респонденти. От 2024 г. ваучерите за храна станаха изцяло дигитални. Световната банка определя ваучерите за храна като една от най-ефективните мерки за социална подкрепа. “Ваучерите за храна са все още и безапелационно, може би..
Българките от Time2Dare станаха първият и единствен засега изцяло женски ветроходен отбор в историята на престижната международна регата Aegean 600 , който успява да завърши, и първите носителки на специалната награда на Хера , връчвана на най-женския екипаж в памет на Гана Конончук, учредена след смъртта ѝ през 2024 г. Въпреки..
Лятното кино на Кинематограф се завръща по парковете в София и страната с изцяло нова филмова програма, с подобрен дизайн на кинозоната и още нови изненади за зрителите Организаторите обещават срещи с най-големите и актуални майстори на късометражното кино от последните три години. Тази вечер от 20:30 ч . проектът гостува в столичния..