Едно от основните оръжия на голямата пропагандна машина е неглижирането на подобен тип информация, каза Искра Ангелова.
„Премълчаването, пускането й в поток от новини, които нямат никакво значение. Никой не си дава сметка кой реди новините. Редят ги уж редакторите в големите медии, но истината е, че все по-често забелязваме пълен съвпад в реда на новините, дори в гостите и темите в студиата. Това не може да е случайно“, обясни тя.
По думите й, международните медии, за разлика от българските, правят анализи, канят коментатори, често самите журналисти имат позиции.
„Има специалисти, чийто ресор е свързан с войната в Украйна, с Навални, които познават неговата биография, неговото развитие и неговия случай, и те имат позиция. В България се казва, че ти като журналист, не можеш да имаш позиция, ти трябва абсолютно равностойно да гледаш на доброто и на злото, да предоставяш трибуна и на двете. Ние медийна свободна, според мен, реално в момента, нямаме“, изтъкна Искра Ангелова.
Според Кристиян Юлзари често в новините липсва контекст.
„Показват се репортажи и те са „каза, рече и отсече“ и няма контекст защо нещо се е случило. Ние знаем, че събитията днес имат своите предишни събития, които са се случили и са повлияли на съвременния свят. Когато журналистът не си прави труда да каже какво се е случило преди година, две, това не позволява на публиката да си направи преценка за света, в който живеем“, уточни Юлзари.
Искра Ангелова коментира реакциите на някои български политици, които са злорадствали за смъртта на Навални.
„Какъвто и да си, от която и да е политическа палитра, това не може да бъде цивилизована реакция на убийството на един смел човек, независимо, че имате разногласия“, изтъкна журналистката.
Според нея, лидерите на мнения почти не са коментирали случая.
„Къде са българските интелектуалци, къде е българският елит, българските артисти, музиканти? Всеки ден свободата трябва да се отстоява“, каза Искра Ангелова.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Кирил Шиваров - скулпторът, роден във Варна и станал софиянец преди почти век. Тогава има бум на строителството, върху което и той оставя своя отпечатък. Част е от кръга на "Дивите петли": След пожара на Народния театър, той изгражда красивия скулптурен интериор, който за съжаление изчезва при последния ремонт през 70-те. За сметка на това,..
"Старо Павлово", брой единствен - разгръщаме страниците му и гледаме черно-белите снимки, запазили за поколенията очарованието на една отминала романтика с пътуването с "малкото" трамвайче до Бояна (всъщност - съвсем нормален трамвай, какъвто се движеше и по други линии). С къщата на Димитър Карастоянов започва кв.Павлово - до едноименната трамвайна..
Летописецът на София от началото на ХХ век Георги Каназирски-Верин е журналист, авантюрист и бохем. Животът му е като приключенски сериал с комични и драматични изненади. За повече от две десетилетия той се преселва в Париж, където организира провокативна рекламна кампания и си намира съпруга. Марта Каназирска придружава съпруга си, когато..
Изнесеното ни мобилно студио е от Топлоцентрала и „Топлофест 6 – Вода“. Пръв гост е Албена Тагарева от "Арт бюро": "Можем да функционираме във вътрешно безпокойство. Оглеждаме се за символи, които са минавали между пръстите ни. Ще има прераждане на енергията ни." Повече за състава и какво да се очаква на концерта - в звуковия файл.
Дискусионното предаване "Форум" завършва този сезон. Предстои лятна почивка преди есенната поредица с нови гости и теми за коментари. Днес гост беше Кристиян Шкварек , водещ на изданието - Константин Лавсов, а като коментатор в студиото влезе и родоначалникът на предаването - Лъчезар Христов. Тримата се спряха на следните теми: Защо Кирил..
За четвърта поредна година фестивалът за книги и изкуство Musagena New Vibes Fest среща публиката и гостите на София с едни от най-талантливите и нестандартни български творци, издателства, писатели, музиканти, актьори, художници, приложници. За първи път фестивалът ще се проведе през лятото – от 27 до 29 юни в градинката пред Народния..
- Спомен (Official Music Video)" frameborder="0">