Ако мартеницата има пряк досег до тялото, например при гривни, колиета, обеци, пръстени и други, задължително трябва да се избере такава, за която има информация за съставните елементи. Наличието на данни за производителя или вносителя също са гарант в някаква степен, тъй като те носят отговорност за безопасността. Подробности по темата разказа Габриела Руменова, създател на "Ние, потребителите".
"Рядко се срещат мартеници, които са придружени с подложни картончета, на които има информация за фирмата, дори координати за връзка - телефон и стационарен адрес. Това е важно, но в крайна сметка ако този, който ни предлага мартениците може да посочи фирма от чието име ги предлага, това също в някаква степен е гарант. Добре е все пак да проверим всичките телефони в интернет, има ли такава фирма, с такава търговия ли се занимава, информация за обратна връзка от потребители, които са пазарували", отбеляза Руменова.
Тя поясни, че когато се употребява пластмаса, която трудно се разгражда в околната среда, тогава трябва да се спазват специфични изисквания, тъй като се приемат законови промени в тази област, свързани с европейските директиви и изисквания. Според думите й, когато избираме мартеници със 100% изкуствени материали и когато закичваме дръвчетата с тях им вредим много. Също така ако ги подаряваме на малки деца трябва да внимаваме дали няма дребни елементи, които да бъдат погълнати.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..
За втори път Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложената от кмета Васил Терзиев нова структура на общинската администрация. Макар да бяха направени изменения в първоначално изготвения вариант, сегашният отново не получи нужното одобрение както в комисии, така и на днешното заседание на общинските съветници. Кметът Терзиев..
Над 700 рекламни карета и страници от вестници и списания, както и киноплакати, са представени в изложбата "Кинореклама в България 1920–1940", която беше открита на 26 ноември в Дома на киното в София. Разнообразните подходи, чрез които разпространителите, собствениците на кина и продуцентите от периода популяризират филмите си и привличат публика в..
Фондация "П.У.Л.С." се включва с активности по време на 16-те Световни дни срещу насилието, основано на пола, които се провеждат между 25 ноември и 10 декември, както и към глобалната кампания на ООН за спиране на дигиталното насилие над всички жени и момичета. Тазгодишната кампания е насочена към дигиталното насилие. “Това е форма, която в..
"Кризата с отпадъците в столичния район "Люлин" не е свършила", тя се завръща с пълна сила, заяви кметът на района Георги Тодоров на брифинг в Столичния общински съвет (СОС). По думите на Тодоров през последните 10 дни ситуацията със сметопочистването в района се е влошила. Натрупва се отново много боклук, а от следващата седмица се очаква да..