Конкурс за социално ангажирано изкуство "Граждански будилник - 7" на тема “Активизъм в действие: Силата да спасим градската природа” – подробности в интервюто с Айлин Юмерова, програмен директор на Български център за нестопанско право и координатор на конкурса:
Кандидатите трябва да са над 14 г. в категориите фотография, илюстрация и литература, без генерирано от ИИ съдържание. Имаме силна база от автори, които всяка година провокират себе си в името на различните граждански права. До 5 май включително може да се кандидатства, имаме страхотно жури."
В продължение, в студиото с нас е Александър Николов – част от журито във фотографската категория на конкурса:
"Журирам за трета година. Това е един от малкото конкурси, който защитава важните каузи и възможността гражданите да се борят за нещата. Историите имат най-голямата сила да провокират обществото като цяло. Те предизвикват емоция. Ще търсим и качествена фотография и емоция.
Трудно е да повлияя на всеки един, но не е и нужно. Винаги има хора със свои собствени интереси, различни от каузата - те са към 20%, въпросът е да докоснем струната в останалите.
Най-важното е да бъдем честни. Допустими са и приветстваме арт-интерпретациите на темата. Нещата са много субективни, но приветстваме експериментите с медиума. Тематично, полето е доста широко - природа, събития, представи, дори и утопични.
Хората да не се притесняват дали снимките им са достатъчно добри или не, границите между любители и професионалисти се размиват, най-малкото можете да получите обратна връзка за работата си. Приемаме и единични снимки, и фото история. Винаги си личи, когато някой се е постарал.
За съжаления, и фото, и видеосъображенията, създадени от ИИ стават все по реалистични. Ако се налага, ще искаме оригинални файлове."
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..