2
Вълнуващо е да пътуваш, но се получава амортизация на няколко години. Явих се на прослушване за Куала Лумпур, в 2005 започнах в Малайзийския оркестър - последното нещо, което може човек да си представи там. Идеята на "Петронас", които строят известните кули, е във фоайето между тях концертната зала да има свой оркестър. Благодарение на финансовата им помощ, имах 13 години, изпълнени с невероятни възможности. Трябваше ми да се аклиматизирам, сега в Япония обратно се аклиматизирам към 4 сезона.
Много бавно се влиза в един оркестър в Япония. Самото прослушване е отворено за всички желаещи. Няма селекция и процесът е много дълъг. На моето сме били 67 камдидати и за втория остават малко кандидати. Финалът е след две седмици свирене със самия оркестър, изпълняват се 3-4 различни програми, бяхме останали двама. Членовете имат месец и половина да гласуват. Оркестърът се подпомага от Yomiuri - собственици на най-издавания вестник в света и на най-известния бейзболен отбор.
За Токио нищо не е преувеличено. Едно разстояние от 40-60 км да отидеш на работа е най-нормалното. Животът е много по-различен от Европа, трудно е да се организира всекидневието, трябва да имаш стратегия за седмицата. Концертният живот е много интензивен, само в Токио има 7 симфонични оркестри, всеки има собствена публика, свързана с неговите традиции. Много е интересно, научаваш физиономиите на хората в залата, някои ходят на всички представления - един и същи човек, на едно и също място, всеки ден слуша "Танхойзер".
Концертът на 12 април го готвя като проект много отдавна - да се представи флейта, арфа и виола. Звукът на флейтата по времето на Бах е бил много по-мек (слушаме го). Преходът от Бах до Дебюси се получава много плавно с арфата. Хем има елемент на изненада, хем има голяма разлика в епохите. От Бах баща и син, през Рамо - връзка с шедьовъра на Дебюси, Соната за флейта, виола и арфа, написана първоначално за чембало."
Борал Шен, изпълнителният директор на Асоциацията на музикалните продуценти (БАМП) представя резултатите от доклада за състоянието на българската музикална индустрия : "Това е първият доклад в такъв обем, мащаб, идея. Две години са минали от момента в който екипът намира екип, който да може да се справи - намирме го в лицето на Вирго Силама. Едната..
Китаристът Мирослав Иванов представя новото си инструментално парче "The Monk's Dance": "Това е музиката, с която не правя никакви компромиси, лични и преживяни хрумки и идеи, неща, които съм събирал през годините. Други са правени със сегашния ми квартет. Едно сладко фънки парче - успяхме да го запишем и снимаме, уловена е радостта, която..
В деня на падането на Берлинската стена говорим за свободата с един от нейните музикални изразители, Веселин Тодоров от група "Фактор", чийто двоен концертен албум излиза сега - цялата публика пее с тях "нямаме време да се погледнем честно в очи...": "Първият ми запис е от 1963 тук, в Радиото. Плочата на групата ни също бе записана тук, но издадена от..
Представяме новата книга на Здравко Петров "Още исторически маршрути: София": "Продължаваме идеята на първата книга за разпознаване историята чрез сградата. Но във втората откриваме нови истории, които не са били писани досега. Когато откриеш нов детайл в архивите или в стар вестник е най-вълнуващото, а в тази книга има доста такива находки. Доста..
Всеки път, когато отиваме от центъра до гарата, минаваме през Халите или се отбиваме в църквата "Света Неделя", вървим по столичния булевард "Мария Луиза", без да се замисляме за личността на първата ни княгиня след освобождението от турско робство. Тя живее само шест години в България, през които се опитва да научи повече за новата си..
Хиляди българи преди четвърт век се обединяват в искането си да остане Родопската теснолинейка. Преди 11 години едно тогава 20-годишно момче, Кристиан Ваклинов успява и вече сме в навечерието на излизането на книгата му, посветена на Родопската теснолинейка. Ето го пред микрофона на фена на теснолинейката и автор на поредицата Боян Бочев: "На 1..
Мобилното студио на Радиокафе е от фестивала "Мелба дизайн" - международен форум за графичен дизайн. Първи гости са Бояна Гяурова и Адрияна Андреева от студио "Комплект": "Участвам с изложба и разказвам за процесите в работата си в областта на промишления дизайн, имам собствено студио за мода. Очарован съм от връзките между усещания, материал,..