За постановката "Мъртвешки танц“, с отзвук от неотдавна състоялата се премиера разговаряхме в предаването "Добър вечер, София"с актьорите Християна Стоименова и Михаил Иванов, както и с режисьора Ивелина Колева.
Режисьорът Ивелина Колева, за която това е дипломен спектакъл сподели, че за нея особено вълнуваща е била първата среща с публиката преди премиерата:
"Тя беше като генерална репетиция с публика, повечето студенти от Нов български университет и приятели. Тогава аз им казах – всичко е във вашите ръце."
Актрисата Християна Стоименова разкри своите емоции за премиерата следващия ден:
"За мен беше голямо предизвикателство срещата с театрална публика и с хора, които бяха не само наши преподаватели, но и такива от артистичната сфера. От друга страна, напрежението беше доста голямо в точния час и ден на премиерата, който чакахме 6 месеца. Беше много приятно, но си беше и изпитание" посочи тя и допълни, че усилията на екипа са довели до добър резултат, ако се съди по реакциите на публиката.
"Обратната връзка беше разнопосочна, което значи, че сме успели да провокираме емоциите им в различни градуси, така че, смятам, че си свършихме работата", каза още Стоименова.
Актьорът Михаил Иванов също сподели вълнението от състоялото се в две последователни дати представление:
"Беше много забавно, защото самият персонаж е твърде далеч от това, което съм аз", а за мен това винаги е приятно."
"Това беше моят избор за дипломен спектакъл, тъй като вече приключих и с 3-ти дипломантски семестър в НБУ. Имах шанс да се дипломирам и с други два заглавия, на които моето име е обозначено като режисьор, но предпочетох да направя точно този спектакъл, основно съм актриса, от София съм, но съм живяла и в други градове. Била съм в Старозагорския драматичен театър, в Русе, в Пловдив, докато в един момент не стигнах до решението, че искам да "подскоча" няколко стъпала нагоре, или надолу – винаги има риск. Грабнах това заглавие известно сред актьорската гилдия с това, че доста професионалисти, режисьори, артисти не биха посегнали точно към него –"Мъртвешки танц" на Стриндберг. Защото драматургията е изключително заплетена, сам по себе си е психологически театър, но съдържа множество символи, които умело са обвързани във вътрешността му един с друг, както и самите герои, тримата актьори изпълняващи тези роли" посочи Ивелина Колева и допълни, че е сложно да направиш анализ, който да съответства на истината.
"Този анализ трябва да е изключително прецизен, за да може след това актьорите да се чувстват спокойни по време на процеса, да намират опорните точки, върху които да градят тези образи, които пак казвам, сами по себе си са много сложни", категорична е тя.
По думите й темата е тежка – за токсичните отношения за връзката любов-омраза.
"Посягайки към тази пиеса, видях себе си, моя живот в миналото и счетох, че мога да вложа много емоция и мисъл в нея", разкри режисьорът.
Третата "луда глава" в постановъчния екип е Мартин Герасков.
"Той е нашият стълб, тъй като е професионален актьор, предполагам, че точно това е предизвикателството към нашите млади артисти, да скочат наравно с един такъв актьор, какъвто е той и в същото време да се почувстват сигурни и равностойни като партньори", поясни Колева.
Сценографията на представлението е поверена на Теодора Лазарова, хореограф е Яница Атанасова, композитор е Кристина Савова, която също е студент и млад прохождащ талант.
Процесът на работа и изследване върху пиесата, както и работата с всеки един от екипа им отнема около 6 месеца.
"Важно е, че някак си се намерихме като екип съмишленици, защото да правиш независим театър и въобще независимо изкуство днес е много трудно, ако нямаш екип, който да ти е стълб и добри партньори, както на сцената, така и зад нея", изтъкна Християна Стоименова.
"Целият процес, който извървяхме заедно – търсенията, намиранията ни, връщанията, проблемите, беше по-лесно преодолим главно заради екипа", допълни тя.
Екипът на представлението изрази благодарност към ОКИ "Красно село" за предоставеното пространство, което много е помогнало на спектакъла, тъй като е алтернативно и е подземие, създава различно усещане и атмосферата се променя, разкриват те.
Най-близката предстояща дата на представлението "Мъртвешки танц" по Стриндберг е на 21 април 2024 г., неделя, за повече информация може да последвате и фейсбук страницата на представлението.
Още аспекти, чуйте в разговора на Крис и Деси в звуковия файл.
Красимир Недялков – известен дизайнер и изпълнител, организатор на наградите за мода, шоу и бизнес: "Наградите са на 10 октомври, винаги се опитвам да правя нещо различно. Ще имам ководещ робот. Интересът е огромен, но пространството е бутиково. Гостите са строго поканени. БНР също е сред номинираните. Работя с много голяма лекота, с желание, това..
Георги Михалков – известен български режисьор и мениджър на Сити марк арт център е първият ни гост и същевременно домакин, тъй като изнесеното ни студио се намира именно там: "Спектакълът бе по инициатива на създателя на фестивала в Балабановата къща Мила Павлова. Това бе първият прочит на великолепния превод на проф.Шурбанов миналата година. На..
Тайните и любопитните истории на ул. “Хан Крум” започват с кооперация "Царъ Крумъ" от края на 20-те години на миналия век, част от софийския архитектурен модернизъм. Там са снимките на култовия филм "Топло", но парното им е пуснато чак 10 години по-късно. Малко по надолу е домът на учителя по български на княз Фердинанд, Добри Ганчев, чиято книга..
Наричат го "последният бохем на Копривщица" или "Чичо Сашо" от радиоточката на Копривщица. Като художник рисува своите вдъхновителки и неземната хубост на родния град. Четката му е искрена. Подробности от близкия му приятел Дойчо Иванов, уредник в къщата-музей "Димчо Дебелянов". Но и от друг копривщенец, бивш уредник на същата къща-музей Славимир Генчев...
Дора Габе и Елисавета Багряна – явни „врагини“ или тайни приятелки? Сложната конфигурация в любовните истории на Дора Габе и Елисавета Багряна е най-заплетеният многоъгълник в българския литературен живот. Според градските легенди двете поетеси споделят най-малко петима мъже, но сред тях безспорно изпъква проф. Боян Пенев...
Андрей Андров ни представя третия брой на антология "Дъга": "Мога да се похваля, че се усеща заздравяване на комикс-културата в България. Възродихме идеята на комикс-бистро, които се събираха веднъж на месец - рисуване на комикс, лафче. Заехме тази практика, има интерес от млади - от 20, 30, 40-годишни. Имаме разширен редакторски екип, който подреди..
Милен Хальов оставя настрана богатия си арсенал от фантастични герои и създава съвсем истинска и по детски забавна история, вдъхновена от неговия собствен опит като учител. Писателят със змейско въображение ни кани в класната стая на книга първа от новата си шеметна поредица – "Комикс клас" : "Имах строг график, като издам една книга да имам..