Кои са по-важните кулинарни и F&B тенденции през 2024 и кои от тях си заслужава да въведем в ресторанта? Подробности разказа Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (Bulgarian Association of Hotel Executives – BAHE).
"Food & Beverage Forum е ново събитие, което се организира с две основни цели. Едната цел е да съберем професионалисти, които се занимават с храна, или както се казваше едно време "обществено хранене". Това са шеф готвачи, хотелиери, ресторантьори, туроператори, които правят кулинарни турове. Те ще си говорят за тенденциите в кулинарията и бизнеса въобще, като втората част ще бъде по-интересна. Ние каним различни експерти, с които искаме да си поговорим има ли потенциал българската национална кухня да се превърне в експортен продукт и при подходяща реклама да превърнем България в гурме дестинация. Това е тема, която е доста актуална предвид последните тенденции, че напоследък в цял свят има бум на кулинарни предавания и въобще кулинарията е в центъра на интереса на обществото. Става въпрос за храна, която сама по себе си е една изключително позитивна емоция. Ние знаем, че нашата кухня е много добра, но искаме да проверим как може чрез нея да превърнем България в гурме дестинация", каза той.
Къде се намираме в момента и разпознаваема ли е българската кухня за чужденците?
По думите на Дучев ние се губим на фона на световната кулинария, защото маркетингът ни е слаб. В Япония и някои азиатски страни сме известни с киселото мляко, а ако говорим за шопска салата, тя е популярна, защото в продължение на десетилетия е налагана от "Балкантурист". Яйцата по панагюрски и ред други храни са вкарани в рецептурник на "Балкантурист" през 70-те години на миналия век и са въведени в цялата верига хотели, които тогава са посрещали чужденци.
"По този начин се прави маркетинг - с координирани усилия, целенасочено, година след година. Това е което ние трябва да започнем да правим сега, за да можем да говорим за нова вълна в българската кухня, за българската кухня като експортен продукт", отбеляза той.
По думите му всеки празник и повод може да се използва за да промотираме нашата кухня, като ни е нужна повече изобретателност в маркетинга, както и по-координирани усилия между шеф готвачи, хотелиери и ресторантьори. От известно време асоциацията води диалог с хотелиерите за това как може да се подобрят нещата по отношение на маркетинга и извън правителствените програми за реклама са взели решение за стартиране на кампания за българска закуска. Тя трябва да се състои с поне 4-5 неща характерни за нашата кухня - баница, сухи колбаси, сирене и други, като също така е съпроводена с табелка "Bulgarian breakfast". Идеята е, че човек като види табелката ще опита от любопитство закуската, а когато опита е много вероятно тя да му хареса.
"Ние търсим решения там, където можем да ги открием и със собствени сили да направим нещо. Иначе ако говорим за реклама, за промотиране на дестинацията, ние сме много изостанали. Имаме прекрасна кухня, имаме и ужасна реклама. Това е нещото, което трябва ад се промени и се надяваме с малки стъпки, тъй като е дългосрочно и не може да стане от днес за утре, но имаме добри шансове", отбеляза Дучев.
Той посочи, че нашите шеф готвачи са на много високо ниво и по нищо не отстъпват на френските и италианските си колеги. Освен това за рекламата могат да спомогнат и блогърите, а в последните години се организират редица кулинарни фестивали, които имат потенциала да се превърнат в притегателен център за чужди туристи. За тях обаче е нужна координирана работа от Министерство на туризма, браншови организации и отделни хотелиери, за да привлекат интереса към тях и те да присъстват в календарите на местните хотели, които активно да ги промотират.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
С пиперлив хумор, безупречен сарказъм и копнеж по малките удоволствия, Весо Портарски кани съвременния читател на стендъп комедийно шоу в сборника с разкази „Унгарски танци на Тенерифе“. Двайсет и пет разказа от личния дневник на автора се превръщат в безупречни скечове, представени през погледа на българин в чужбина, турист в курорти със съмнителни..
Инициативата „Град като хората“ се реализира от четири години, а целта е градските пространства да станат по-приветливи. Първото облагородено място в София беше подлеза на бул. „България“, който беше изрисуван с красиви графити, казаха пред Радио София Адрияна Михайлова и Ирена Първанова, които са част от „Град като хората“. Тази година фокусът на..
Новородени деца от бедни и рискови семейства ще получават безплатни продукти по европейска програма, като процедурата в България ще се предлага към общините чрез Агенцията за социално подпомагане. Семействата на новородените деца от бедни и рискови семейства ще могат да получат безвъзмездно 7 вида стоки, предимно детски дрешки – ританки, боди, пижами,..
Националната музикална академия “Проф. Панчо Владигеров” е единственото висше училище за професионални музиканти в България. От самото си създаване Академията популяризира музиката чрез публичните изяви на своите възпитаници и преподаватели. "Аз твърдя, а колегите ми са убедени в това, че Музикалната академия дава най-доброто образование, дори..
До края на месец октомври 2024г. влиза в сила нов план за обновление и безопасност на подлеза "Ротондата" пред Централна гара – София. Планът е изготвен от Столичната община, заедно с администрацията на район "Сердика" и кмета на района Момчил Даскалов. Целта е да се решат проблемите, които от години са факт в подлеза - да се подобри..
Днес в Централна и Източна България ще бъде предимно слънчево, а над Западна облачността ще се увеличава и вплътнява. След обяд и през нощта срещу събота на места там ще има валежи от дъжд, съобщиха от НИМХ. Ще духа умерен, близо до северните планински склонове – временно силен и поривист юг-югозападен вятър, който след обяд в северозападните райони ще..
Тази вечер ще се проведе специална среща, организирана от Space Camp Turkiye, Център за творческо обучение и Научно-образователения детски център „Музейко“, която е насочена към директори на училища и учители. Идеята е да се представят възможностите за участие в програмите на Space Camp Turkiye, както и предстоящите инициативи в областта на STEM..