"Струва ми се, че комуникацията, която се води от партийните централи от отделни политически личности най-трудно ще убеди хората да гласуват въобще. За да гласуват е необходима комуникационна кампания, или може би биха се родили някакви свежи идеи в тази посока, която от една страна да обере това натрупано обществено напрежение и да се опита да убеди хората, че въпреки него, въпреки безумната поредица от избори, въпреки липсата на перспектива за някои има смисъл да се гласува. Но това трябва да бъде извънпартийна, или надпартийна кампания, която в момента нито една от политическите сили няма да започне", каза той.
Доц. д-р Христов посочи, че на избирателите метафорично казано им липсва въздух. Те са в една хибернация и при следващи избори всички политически сили се опитват да събудят този избирател с "изкуствено дишане", а той заспива все по-дълбоко. По думите му за да гласуват хората трябва да има екип от професионалисти, които да се заровят в дълбоките мотиви, да ги изведат на повърхността, да се види какви са и да се направи комуникационна кампания, която да адресира точно тези притеснения, които имат те.
"Големите идеологии и големите кампании такива, каквито е имало в миналото и такива, каквито ние сме искали да видим не изключват конкретните послания. Най-успешната комуникация е тази, която първо е базирана на силна идеология (било то лява или дясна) и второ - с конкретни предложения за промени за развитие. Това би била перфектната позитивна кампания, която една или друга политическа сила би могла да подхване. Тук, когато го докоснем това нещо в нашата реалност се появяват два проблема. Първият е, че в момента почти няма силни идеологии заради това, че по-дребните политически сили не знаят какво ще бъде след изборите и не знаят в какви сглобки образно казано биха могли и би трябвало да попаднат, поради което си пазят ресурсите да изявяват някакви крайни идеологически позиции. Второто е, че се изисква дългосрочно задълбочено мислене, докато към момента политическите сили като че ли имат изгода да търсят по-краткосрочен ефект. От което следва нещо много неприятно, а то е, че краткосрочният ефект се постига най-лесно първо с някакви гръмки акции и второ - с компромати", заяви той.
Освен това посъветва партиите не да дават обещания, а да идентифицират проблеми и да комуникират решения. Доц. д-р Христов отбеляза, че младите избиратели по цял свят масово не гласуват. Като правило те гласуват тогава, когато държавата е в състояние на революция. Новите комуникационни канали като например ТicТоc са чудесни за доставяне на послания, но всеки от тях изисква различен тип начини за създаване на съдържание, което политиците не го умеят, каза той.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

В 47-ата седмица на годината "Форум" започва с коментатор Меглена Антонова, директор на "Грийнпийс България" . Пред нейния поглед водещата на предаването Елена Пъневска постави за преглед и разсъждение следните теми: Румен Спецов вече е вписан в търговския регистър като особен управител на дружествата на "Лукойл" у нас Функцията и..
През октомври месец тази година Столичната община и Институтът за изследване на населението и човека към БАН обединиха усилия за първото по рода си профилирано преброяване на бездомни хора в столицата и страната. За първи път София се включва в преброяване на бездомните хора По думите на доц. Стоянка Черкезова от БАН, има 6 типа..
На 17 ноември отбелязваме Световния ден на недоносените деца - ден, посветен на обединяване на усилията на международни и национални организации, медицински специалисти и обществото в стремежа да повишат информираността за преждевременното раждане и предизвикателствата, пред които са изправени тези бебета и техните семейства. Този ден служи..
В периода 13-15 ноември 2025 г. Софийският университет бе домакин на международната научна конференция "Виетнам е близо: наследство, приемственост, бъдеще", организирана от специалност "Южна, Източна и Югоизточна Азия" при Факултета по класически и нови филологии в партньорство с Института за изследване на..
Етиен Леви и Мая Райкова - продуцент "Поп и джаз" в Българското национално радио, разказаха за концерта " Любими песни и хитове на нов глас" с Биг Бенда на БНР. В него ще бъдат представени любими песни и хитове, обединени около хитовете на група "Трик". Песните са и на Етиен Леви, и на всички формации, в които той е участвал и творил. Той..
Брутният вътрешен продукт, заплатите и пенсиите нарастват бързо и София държи първенството по тези показатели, което се отразява и на ниското ниво на бедност в областта. Това резюмират анализаторите от Института за пазарна икономика (ИПИ) в изследването "Регионални профили: показатели за развитие 2025-а" . Заетостта леко се свива, а..
Втора песен в самостоятелния си път като музикален артист пусна познатият ни от група “Jeremy?“ Ерсин Мустафов. "Въобще не съм планирал точно така да се развият събитията за мен, но след успеха на първия ми сингъл "Не може вечно да вали", веднага започнах да работя по нова музика и се появи песента, която се казва "Любовни утрини" . Нещата..