"Струва ми се, че комуникацията, която се води от партийните централи от отделни политически личности най-трудно ще убеди хората да гласуват въобще. За да гласуват е необходима комуникационна кампания, или може би биха се родили някакви свежи идеи в тази посока, която от една страна да обере това натрупано обществено напрежение и да се опита да убеди хората, че въпреки него, въпреки безумната поредица от избори, въпреки липсата на перспектива за някои има смисъл да се гласува. Но това трябва да бъде извънпартийна, или надпартийна кампания, която в момента нито една от политическите сили няма да започне", каза той.
Доц. д-р Христов посочи, че на избирателите метафорично казано им липсва въздух. Те са в една хибернация и при следващи избори всички политически сили се опитват да събудят този избирател с "изкуствено дишане", а той заспива все по-дълбоко. По думите му за да гласуват хората трябва да има екип от професионалисти, които да се заровят в дълбоките мотиви, да ги изведат на повърхността, да се види какви са и да се направи комуникационна кампания, която да адресира точно тези притеснения, които имат те.
"Големите идеологии и големите кампании такива, каквито е имало в миналото и такива, каквито ние сме искали да видим не изключват конкретните послания. Най-успешната комуникация е тази, която първо е базирана на силна идеология (било то лява или дясна) и второ - с конкретни предложения за промени за развитие. Това би била перфектната позитивна кампания, която една или друга политическа сила би могла да подхване. Тук, когато го докоснем това нещо в нашата реалност се появяват два проблема. Първият е, че в момента почти няма силни идеологии заради това, че по-дребните политически сили не знаят какво ще бъде след изборите и не знаят в какви сглобки образно казано биха могли и би трябвало да попаднат, поради което си пазят ресурсите да изявяват някакви крайни идеологически позиции. Второто е, че се изисква дългосрочно задълбочено мислене, докато към момента политическите сили като че ли имат изгода да търсят по-краткосрочен ефект. От което следва нещо много неприятно, а то е, че краткосрочният ефект се постига най-лесно първо с някакви гръмки акции и второ - с компромати", заяви той.
Освен това посъветва партиите не да дават обещания, а да идентифицират проблеми и да комуникират решения. Доц. д-р Христов отбеляза, че младите избиратели по цял свят масово не гласуват. Като правило те гласуват тогава, когато държавата е в състояние на революция. Новите комуникационни канали като например ТicТоc са чудесни за доставяне на послания, но всеки от тях изисква различен тип начини за създаване на съдържание, което политиците не го умеят, каза той.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Няколко ключови проекта за развитието на образователната инфраструктура са в ход в столичния район "Подуяне“. Предстои изграждане на нов корпус на 143-то Основно училище "Георги Бенковски“ в кв. "Хаджи Димитър“ и ремонт на съществуващата сграда. Разширението е важно, защото интересът към училището е голям. Към него се насочват не само много деца..
Днес над много райони облачността временно ще намалее, но сутринта на места в низините ще има краткотрайна мъгла. Около и след обяд ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност, съобщиха от НИМХ. Главно в Югозападна България, около Стара планина и североизточните райони ще има краткотрайни валежи с гръмотевици. Вечерта ще превали и в крайните..
На 12 май започваме седмицата с нови коментатори във "Форум" – политолозите Георги Киряков и Светлин Тачев . От 9 май, петък, най-горещата тема е една. Именно тя беше във фокуса на разсъжденията в днешното издание: Референдума във връзка с влизане на България в Еврозоната , обявен от президента Румен Радев. "Изборът на датата..
Пазарът на ИТ аутсорсинг в Европейския съюз се развива с впечатляваща скорост. Очаква се годишният темп на растеж в сектора да бъде между 7 и 8%, но е необходима промяна на фокуса, каза пред БНР-Радио София д-р Христо Лесев , собственик и изпълнителен директор на българска компания с международен опит в разработката на софтуер и мобилни..
В предаването “Радиокафе“ дискутираме тема, за която е крайно необходимо да говорим и за която е нужно не само да се говори, но и да се търсят ефективни и адекватни решения. Планината Витоша е огромен потенциал, който виждаме всеки ден, буквално на километри от нас и начинът, по който бихме могли да използваме това богатство. Тази беше..
Отборът от студенти по "Право" на Софийския университет класира България на 15-о място в престижното състезание за млади юристи Willem C. Vis Moot. Надпреварата представлява изкуствено създаден казус, върху който студентите работят 6 месеца. След този срок представители на университети от цял свят се срещнаха през април т.г. във Виена,..
Според данните на Националния статистически институт за последната календарна година бедните в България нарастват до 21,7% от населението . Рискът от изпадане в бедност се изразява и в конкретни лишения за домакинствата. Те все по-трудно заделят пари, спестяват за почивка и поддържане на дома. Това важи и при намерението за закупуване на..