"Статистиката не е толкова вярна дотолкова, че българинът не е свикнал да си изхвърля стария автомобил и в предблоковите пространства, по дворовете и по други такива места стоят много такива автомобили, които с носталгия българинът си ги пази и не ги дерегистрира и хвърля за унищожаване в моргите. Те стоят като трета, четвърта кола евентуално да си ги ползват някога", каза Доросиев. И допълни:
"Това е за нашите ширини. Балканците сме си такива, че си пазим нещата както в мазетата, така и в дворовете и си прибираме всичко, че някога може да ни потрябва. Докато западнякът е с друго мислене, той трябва да си освободи пространството и отделно, че в Западна Европа им дават бонуси ако един човек иска да си изхвърли стария автомобил. Например в Германия и Италия дават до 3 хиляди евро бонус, ако човек си купи нова кола и изхвърли старата в морга, а не я продаде на вторичния пазар."
Той подчерта, че все още не сме готови за електромобили, тъй като нямаме необходимия брой зарядни станции както в Западна Европа. Освен това цените са доста завишени и ако човек зареди на бърза станция му излиза толкова скъпо, колкото да кара нормален автомобил с ДВГ. Напоследък има внос на коли от САЩ, но доколко системите за сигурност съвпадат?
"Общо взето има доста големи негативи и разлики в самия софтуер на автомобилите и много хора берат ядове. Наистина има голям внос от САЩ и Канада, но там за да се вземе една добра цена на автомобила, той трябва или да е ударен, или да е наводнен, или да е откраднат, или нещо подобно. Играят се на търгове и повечето ударени автомобили ги правят в България, което не е ок за нормалния европейски пазар. Пак казвам, те са с други софтуери, не работят много добре навигациите, трябва да се сменяват от Канада задължително стопове и други консумативи, за да може един такъв автомобил да придобие европейски вид", каза Доросиев.
В България годишно се регистрират 260 хиляди коли втора ръка, а вносът от Северна Америка е около 5%. От три години има стриктен контрол за стоповете и мигачите. По думите му много българи вкарват коли с десен волан, което е неприемливо, тъй като фаровете са обърнати и заслепяват водачите, като е крайно време да се въведе контрол. От ЕС обмислят да забранят вноса на твърде стари коли, като ще могат да бъдат внасяни такива само с екостандарт "Евро 4", или по-висок.
"Това противоречи на всички морални човешки норми и никой не може да забрани човек да си продава собствеността. Аз мисля, че това няма да може да мине в Европейския парламент и няма шанс да се получи такава забрана. Повярвайте ми, има ретро автомобили, които имат доста по-висока стойност, отколкото една нормална нова кола и това означава, че не може човек да го продаде. Не мисля, че е редно и морално и не мисля, че може да се получи това някой да забрани да се продават. По същия начин някой може да каже, че не могат да се продават и старите жилища", отбеляза Доросиев.
Относно това, че собствениците на стари и замърсяващи коли ще плащат по-високи данъци той заяви, че това отдавна е трябвало да се случи в България.
"Въпросната екотакса, която се събира за всеки един новорегистриран автомобил втора употреба в КАТ, тези пари отиват в едни частни джобове. Крайно време е тази екотакса да бъде подменена, ликвидирана и махната. Ние от Асоциацията на вносителите на автомобили сме дали едно предложение на Асен Василев, но сега при новия министър ще видим как ще пробием. При регистрация да се събира някаква такса, която такса да се използва за привилегии при закупуване на "Евростандарт 6" за автомобил и електрически коли", каза той.
Освен това посочи, че автомобилите без катализатори трябва да бъдат извадени от употреба, или да бъдат приведени в нормален режим. Друг е въпросът, че в България има много кражби на катализатори и DPF филтри и затова хората просто слагат обикновено гърне.
"Мисля, че има много автомобили, които са над 15 години и са в много добро техническо състояние. Отделно, повярвайте ми, новите автомобили ги правят "от ден за пладне" и другото е, че ги направиха двойно по-скъпи. След пандемията нещата добиха нереална стойност и това, че ЕП искат коли над 15 години да не съществуват, да не се ремонтират и да не се продават означава, че те правят услуга на чисто новите автомобили, за да могат те да реализират печалбата си, защото тези цени, които направиха в момента са нереални", каза Доросиев. И добави:
"Тези хора, които са горе въобще не мислят за тези хора, които са бедните, за които колата им е средство за придвижване от точка А до точка Б. Без нея не могат да съществуват, не могат да отидат на доктор, да си свършат някаква работа, да отидат на покупки, или каквото и да било."
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Тази вечер ще се проведе специална среща, организирана от Space Camp Turkiye, Център за творческо обучение и Научно-образователения детски център „Музейко“, която е насочена към директори на училища и учители. Идеята е да се представят възможностите за участие в програмите на Space Camp Turkiye, както и предстоящите инициативи в областта на STEM..
“България Еър” анулира полетите си от и до Израел до 31 октомври включително, съобщава националният авиационен превозвач. Мярката е заради официална препоръка на Европейската комисия и Асоциацията за авиационна безопасност на Европейския съюз (EASA). Целта е осигуряване безопасността на пътниците и кабинния екипаж с оглед нестихващата ситуация в..
Софийската инди-рок банда Jin Monic представи пред Радио София новите си две песни „Euphoria“ и “We Failed Them”. Фронтменът на групата Николай Иванов сподели, че след натрупания опит се чувстват по-свободни да вкарват в музиката си по-неконвенционални звучения. „Отново на преден фон са Ивайло и Боян като автори на музиката. Останалите се включваме с..
Лекари от Военномедицинска академия (ВМА) участваха в 4-тата Международна конференция на военномедицинските училища-2024 (ICMMS 2024), която се проведе в Бетезда, Мериленд, САЩ. Фокусът е върху значението на международните партньорства за напредъка в областта на военната медицина. На форума са обсъждани и предизвикателствата в областта, както и..
Позитивна динамика и устойчив ръст - така може да се характеризира развитието на застрахователния пазар у нас. През последните 10 години премийният приход се е увеличил над 2,5 пъти, като през 2023 г. достига 4,38 млрд. лв. при ръст на годишна база от 21 на сто . За последните 10 години (2013 - 2023 г) застрахователният пазар у нас е нараснал 2.5..
Водещите на предаването „Добър вечер, София“ Роман и Яна ни правят съпричастни към едно значимо събитие за всеки - пряко или косвено свързан с музиката, на което България е домакин - музикалната конференция "So Alive" . На нея се събират музикални мениджъри, продуценти, текстописци не само от България, но и от света, хора дейни, грижещи се за това..
През есента на 2024 г. отбелязваме 75 години от установяването на дипломатическите отношения между Китай и България. В подготовката за празненствата по случай годишнината, Посолството на Китайската народна република в България организира конкурс за нова песен, по китайски поеми от Династия Тан и Династия Сун, за български граждани и сънародници,..