В 50-ото Народно събрание ще влязат седем политически партии и коалиции, показват междинните данни на Централната избирателна комисия. Обработени са 77,87% от секционните избирателни протоколи.
В новия парламент влизат ГЕРБ-СДС, ДПС, ПП-ДБ, "Възраждане", "БСП за България", ИТН и ПП "Величие".
Коалицията ГЕРБ-СДС е първа политическа сила с 24,08%, следвана от ДПС с 15,85%, ПП-ДБ с 14,99%, "Възраждане" с 14,26%, "БСП за България" с 6,93%, "Има такъв народ" с 6,21%.
В 50-ото Народно събрание влиза и "Величие", за която вота си са дали с 4,91% от имащите право на глас.
Под бариерата от 4% за влизане в парламента остават ПП "Меч" с 3,02%, "Синя България" с 1,62% и "Солидарна България" с 1,54%.
Данните от гласуването в чужбина за българския парламент сочат, че при обработени 93,89% от протоколите, ДПС получава 33,99% от гласовете, следвана от ПП-ДП със 18,47%, "Възраждане" с 13,73%, ПП "Величие" с 8,38%, ГЕРБ-СДС със 7,25% и ИТН с 6,12%.
ГЕРБ-СДС е първа политическа сила с 23,18% и на проведените избори за евродепутати, при обработени 77,28% от СИК протоколите.
Коалицията е следвана от "Продължаваме промяната - Демократична България" с 15,11%, "Възраждане" с 14,44%, ДПС - с 13,12%, БСП за България с 6,95% и ИТН с 6,30%. ПП "Величие" получава 4,27% и няма да има представител в Европейския парламент.
За българските евродепутати зад граница, при обработени 90,21% от СИК протоколите, най-голяма подкрепа е дадена за листата на ПП-ДБ - 27,00%, следвана от "Възраждане " с 18,85%, ПП "Величие" - с 10,64%, ГЕРБ-СДС с 10,29% и ИТН с 8,11%.
Сроковете за обявяване на официалните изборни резултати са: 12-и юни – за ЕП, 13-и юни - за НС, на 15-и юни трябва да стане ясен съставът на българските представители в ЕП. На 16-и юни, събота, ще бъде обявен и поименният състав на депутатите в 50-ото Народно събрание.

В деня на представянето на книгата "Литературната журналистика в България" , във "Форум" като коментатор гостува един от авторите в изданието – политологът доц. Иво Инджов . Водещият Лъчезар Христов предложи темите, а доц. Инджов прие и разсъждава по: Блокада на парламента и кратки сблъсъци с полицията. Хиляди протестираха срещу Бюджет..
Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..
За втори път Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложената от кмета Васил Терзиев нова структура на общинската администрация. Макар да бяха направени изменения в първоначално изготвения вариант, сегашният отново не получи нужното одобрение както в комисии, така и на днешното заседание на общинските съветници. Кметът Терзиев..
Над 700 рекламни карета и страници от вестници и списания, както и киноплакати, са представени в изложбата "Кинореклама в България 1920–1940", която беше открита на 26 ноември в Дома на киното в София. Разнообразните подходи, чрез които разпространителите, собствениците на кина и продуцентите от периода популяризират филмите си и привличат публика в..
Фондация "П.У.Л.С." се включва с активности по време на 16-те Световни дни срещу насилието, основано на пола, които се провеждат между 25 ноември и 10 декември, както и към глобалната кампания на ООН за спиране на дигиталното насилие над всички жени и момичета. Тазгодишната кампания е насочена към дигиталното насилие. “Това е форма, която в..