Доклад на Института за пазарна икономика (ИПИ) по поръчка на фондация "Глас" разкрива как хомофобията и борбата с нея може да се отрази на българската икономика.
В него се изтъква, че пълните права и приобщаването на ЛГБТИ+ хората (с различна сексуална ориентация) са свързани с по-високи нива на икономическо развитие и благосъстояние.
Водещо е разбирането, че по-доброто включване на тази общност разширява потенциала от човешки капитал на икономиката, увеличава възможностите за развитие на способностите, уменията и продуктивността чрез по-добър достъп до образование, по-добри здравни резултати, достъп до обучение и др.
Освен това приобщаването се отразява положително на производителността на труда и структурно подобряване на икономиката.
Хомофобията и дискриминацията се изразява в редица неблагоприятни въздействия, включително и по линия на влошеното психическо здраве и механизмите със справяне с травматичните преживявания.

Прегледът на международните индекси дава доста консистентна картина на ситуацията в България. Неизменно страната се класира на едно от последните в Европа (или дори на последното място) що се отнася както до правата на ЛГБТИ+, и още в по-голяма степен – по отношение приемането им от страна на обществото. Липсват индикатори, които да сочат към съществено подобрение на средата или на общественото мнение през последното десетилетие.
Макар че през 2023 г. Парламентът прие важни промени в Наказателния кодекс, благодарение на които някои престъпления вече се наказват с по-тежки присъди, когато мотивът за извършването им е свързан със сексуалната ориентация на пострадалия, българското законодателство в голямата си част остава ретроградно по отношение правата на ЛГБТИ+ общността в страната.
От изключителна важност за недопускането на дискриминация на база на сексуалната ориентация и приемането и включването на ЛГБТИ+ общността са политиките на компаниите, опериращи в българската икономика. Равнопоставеността на работно място позволява отключване на потенциала и кариерно развитие на служителите и носи и чисто икономически ползи за компаниите и обществото. Прегледът на дейността на
множество компании в България показва различна степен на приемане и прилагане на специални политики по отношение на различната сексуална ориентация.
Големите компании по-често приемат и прилагат политики за включване на ЛГБТИ+ общността. Частните компании отделят по-голям ресурс (финансов и времеви) за корпоративна социална отговорност и странични от основната им дейност начинания. В държавните компании като цяло няма такива политики и дейности. Повечето компании, в които има специални политики и дейности са международни компании, които привнасят добри практики в страната.

В Доклада се разглеждат и оценки на ефекта от въздействие на хомофобията и дискриминацията върху туризма, миграцията и демографските процеси, върху потенциала за иновации, върху инвестициите и други.
Чуйте повече по темата в разговора на Антония Каменичка с Адриан Николов от ИПИ и Симеон Василев от фондация "Глас".

Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..
За втори път Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложената от кмета Васил Терзиев нова структура на общинската администрация. Макар да бяха направени изменения в първоначално изготвения вариант, сегашният отново не получи нужното одобрение както в комисии, така и на днешното заседание на общинските съветници. Кметът Терзиев..
Над 700 рекламни карета и страници от вестници и списания, както и киноплакати, са представени в изложбата "Кинореклама в България 1920–1940", която беше открита на 26 ноември в Дома на киното в София. Разнообразните подходи, чрез които разпространителите, собствениците на кина и продуцентите от периода популяризират филмите си и привличат публика в..
Фондация "П.У.Л.С." се включва с активности по време на 16-те Световни дни срещу насилието, основано на пола, които се провеждат между 25 ноември и 10 декември, както и към глобалната кампания на ООН за спиране на дигиталното насилие над всички жени и момичета. Тазгодишната кампания е насочена към дигиталното насилие. “Това е форма, която в..
"Кризата с отпадъците в столичния район "Люлин" не е свършила", тя се завръща с пълна сила, заяви кметът на района Георги Тодоров на брифинг в Столичния общински съвет (СОС). По думите на Тодоров през последните 10 дни ситуацията със сметопочистването в района се е влошила. Натрупва се отново много боклук, а от следващата седмица се очаква да..