От около 2000 кандидатствали домакинства, около 1500 са одобрени за инсталиране на ВЕИ централи. В следващите месеци ще има бум в тази дейност. Много е важно обаче, когато човек иска да инвестира във ВЕИ инсталация, да подходи правилно при избора на изпълнители и оборудване.
На това обърна внимание пред БНР-Радио София д-р инж. Веселин Тодоров – основател и председател на Сдружение „Соларна академия България“ (ССАБ).
Преди време неправителствената организация (НПО) се присъедини към работна група, насочена към подготовка на конкретни препоръки за подобряване на регулаторната рамка за производство и потребление на енергия от ВЕИ (възобновяеми енергийни източници).
По думите на Тодоров, заради европейски програми или защото някои са решели, че е по-доходоносно, в бранша са се появили и „парашутисти“, които след кратка преквалификация стават техници на ВЕИ, но сертификатът, „хартийката“ не ги прави достатъчно компетентни и квалифицирани.
Контролът е занижен или въобще не се изпълнява.
"Още през 2022 г. предложихме на НС да се регламентира кои лица имат право да упражняват тази професия - да монтират и въвеждат в експлоатация фотоволтаични централи. Но няма ясна политическа воля за тези законови промени."
Според Тодоров, трябва да се направи класификация на обектите в зависимост от начина на присъединяването и мощността на централата.
Промените в закона, които регламентират гражданските енергийни общества, са от октомври 2023 г., но още липсват поднормативни актове и написани процедури.
А именно енергийните общности са един от начините хората и домакинствата да не чувстват нестабилност при прехода и да се притесняват от поскъпване на енергията.
От ССАБ подготвят и ще съставят регистър на фирмите според изпълнените обекти и капацитет на персонала. Но:
"Ние сме неправителствена организация, не сме държавата. Може единствено за информация да публикуваме този регистър на сайта на БТПП (търговско-промишлената палата). Това е редно да се направи от държавен орган."
Чуйте разговора на Лъчезар Христов.
Регионалният исторически музей – София (РИМ) отбелязва Европейската нощ на музеите ( 17 май 2025 г., събота) със специални събития, изложби, обиколки с екскурзовод. Отворени с вход свободен са Постоянната експозиция в сградата на пл. „Бански“ 1 (12:00 – 23:00 ч.), Археологическото ниво на базиликата Света София (10:00 – 18:00 ч.),..
Продължава седмицата на политолозите Георги Киряков и Светлин Тачев като коментатори във "Форум". Ето и темите на днешното издание: Разговорите в Истанбул за прекратяване на войната в Украйна . Без Путин, без Тръмп. Политиката на Кремъл към войната, Европа и други региони на планета. Сигурността и военните планове за отбрана в..
Чуйте повече за новата песен в разговора на Мартен Роберто в звуковия файл .
В Самоков се провежда форум, посветен на бъдещето на общината през следващите 25 години. Форумът се организира от Регионалния съвет за развитие на Самоков и бе открит от председателя на РСРС Сотир Немов и кметът на общината Ангел Джоргов. Двамата бяха гости и в предаването "Радиокафе“, което днес се излъчи от Самоков. "За нас е важно да имаме..
Сметосъбирането в осем столични района може да спре от 19 май, предупредиха две от почистващите фирми - "ЗАУБА" ЕАД и ДЗЗД "Грийн Партнърс-БКС", на които Столичната община дължи близо 9 млн. лв., съобщиха те в прессъобщение до медиите. В случай на продължаване на неизплащане от страна на Столичната община на сумите по издадените от нас..
За втора поредна година Нов български университет (НБУ) ще проведе инициативата "Пикник за смет" . Тази събота (17 май) с участието на студенти, преподаватели и партньори ще бъдат почистени силно замърсени зелени площи в района около бул. "Монтевидео", след което ще бъде има пикник в двора на университета. "Целта е да пренесем..
Започна срещата на кмета на София Васил Терзиев с представители на протестиращите, работещи в столичния градски транспорт, които втори ден отказват да излязат от гаражите и гражданите могат да разчитат единствено на метрото, автомобилите си и велосипедите. По рано днес протестът и липсата на обществен наземен транспорт в София нямаше как да не..