Комисията за защита на потребителите (КЗП) провежда кампания за проверка на онлайн магазини по отношение за обявените от тях летни намаления на цените.
Проверяват се най-вече търговията с дрехи и обувки. Времето е избрано неслучайно, защото към края на лятото се правят много намаления на летни стоки, обясни пред БНР-Радио София Христо Трендафилов, директор на Дирекция „Защита на потребителите при продажби от разстояние“ в КЗП.
Досега е установено, че при до 98% от проверените онлайн магазини не е посочен срокът, през който стоките се продават с намалени цени, което противоречи на разпоредбите на Закона за защита на потребителите.
Всички установени нарушители ще бъдат санкционирани, отбеляза Трендафилов.
Важно е как е показано намалението и да има срок, в който то важи.
А той може да бъде не по-малко от 1 ден и не повече от 1 месец.
Старата цена, спрямо която е направено намалението, трябва да е била валидна месец назад.
В КЗП потребителите най-често сигнализират за невърнати пари при развален договор за продажба. Това става най-често с непроверени от купувачите търговци, които се оказват некоректни.
Проверки ще се правят и извън кампанията, допълни Трендафилов.
Предстои фокус да бъдат стоките за началото на учебната година, както и дали се продават онлайн лекарства по лекарско предписание.
Онлайн магазинът предоставя възможност за бързо въвличане в търговска сделка – и на предприемача, и на потребителя. Това кара хора, т.нар. микротърговци да опитват бизнес, без да са достатъчно запознати с цялата нормативна рамка, отбеляза пред БНР-Радио София Георги Христулев, председател на УС на Сдружението на българските търговци:
"Това не е правилно и поражда проблеми. Българският търговец обича да се очи от „проба-грешка“, а не да е подготвен предварително. Така с първите глоби, наложени от регулаторен орган, онлайн търговците разбират, че не всичко е толкова лесно, колкото изглежда при дигиталния бизнес."
От Сдружението се опитват да създават съдържание, което да е в подкрепа на по-малките търговци, да могат те да се ориентират в информативна рамка.
Техническата конюнктура улеснява, но прохождащите предприемачи не полагат усилия да се запознаят с регулациите в сектора, изискванията за етикетиране, обявяване на промоции, спецификите при доставки до други страни, коментира още Христулев.
Друго масово нарушение е пропускане или нарочно необявяване на юридическите данни на дружеството, което стои зад дадена търговия.
"Все пак ако през последната година са се появили 10 хиляди търговци, изрядните са примерно 9 хиляди от тях. При много нови лица в бизнеса е нормално да се увеличат и сигналите за нарушения."
В Лозенец още кънти споменът от чутовните кабарета на Сирак Скитник и жена му Олга. Къщата им на ул. „Борова гора“ е създадена по съновидение Старите лозенчани и до днес си спомнят за домашното кабаре на една от най-известните двойки в София преди войната Сирак Скитник (основател на БНР) и съпругата му Олга, наричана от всички Сирачката...
Човекът в радиото и изкуствения интелект - Трябва ли да преосмислим БНР заради новите технологии и трябва ли общественото радио да има по-различен подход към използването на ИИ в сравнение с останалите медии? Събеседници : Никола Тулечки (НТ), инженер, който се занимава с работа с данни. Основател на Сдружение „Данни за добро“ и водещ на..
10 въпроса към генералния директор на БНР по повод 90 годишнината на БНР – Милен Митев и синтез на отговорите му (пълните - в звуковия файл): Винаги бъдещето – Времето се изкривява – Трябва да се опитваме да правим нещата както ще се правят утре. – Традициите са слабата и силната ни страна – Журналистите са се опитвали да бъдат близо до..
Пред микрофона на Даниел Ненчев последователно застават Иван Лечев, Стефан Вълдобрев и Белослава със специален поздрав към БНР и неговите слушатели в празничния ден: "Различно е усещането да слушаш музиката си по радиото. Много уютно ми е да слушам на стар приемник. Много време търсехме място за запис, където музиката ни да не звучи зле и китаристът..
В деня на 90-та ни годишнина, в "Радиокафе" си говорим за любопитни и важни части от историята на радиото. Първият час е посветен на Гласовете на радиото – назад във времето, когато една от най-важните фигури в радиото за слушателите са говорителите . Златният ни фонд припомня гласа на първата говорителка на Радио София през 1933 г., Венче Добрева:..
Програмата за индикативна превенция на употребата на психоактивни вещества за тийнейджъри, младежи, техните родители и близки „Ценните връзки“ е създадена от Превантивно-информационния център по проблемите на наркоманиите – София. “В нашия център се занимаваме с превенция. Има универсална превенция, която е насочена към хора, които приемаме, че не..
Тази вечер седмичните коментатори във "Форум", заедно с водещия Константин Лавсов, обсъдиха темата на деня - взривът в Банкя, както и някои универсални проблеми като проблемите със здравеопазването: взривът в Банкя - колко отговорни сме за безопасността на домовете ни отговорно общество - хора, които се грижат за здравето си; липсата на добри..