Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Рискове за безопасността при карането на ел. велосипед или тротинетка

Снимка: Георги Нейков

Наскоро лоша инфраструктура стана причина за инцидент с младо момче, управляващо електрическа тротинетка, при който то за съжаление изгуби живота си.
Това даде пореден повод да се обсъждат и коментират както незавидното състояние на пътища и алеи, така и поведението на някои водачи.

Гост по темата в БНР-Радио София беше Иво Делин от сдружение "Велоеволюция".

Освен проблемите с инфраструктурата, акцент в разговора беше и въпросът до каква степен е редно електрическите тротинетки да бъдат приравнени към велосипедите като средство за придвижване, макар да има съществени разлики, влизат ли в това число и електрическите велосипеди.

Важно е да отбележим, че разликата между велосипеда и тротинетката е в размера на колелото.

Ако искаш да се придвижваш на 2 колела, имаш избор. Но е важно не само с какво, а и как

Заблуда ли е състоянието на инфраструктурата за тези, които карат тротинетка и тези които карат колело?

"Със сигурност. Дори в началото, когато беше първият бум на електрическите тротинетки, много хора смятаха, че това е един бърз и евтин начин на придвижване и попаднаха на по-старите велоалеи в София. Асфалтът по тях е доста кърпен, доста издупчен, с шахти, преправяни по няколко пъти на десетилетие, препятствия, които една мъничка гума с под 5 цола няма как да преминава. Този факт, освен че води до по-некомфортно придвижване, го прави и доста опасно", подчерта Иво Делин.

Част от електрическите тротинетки са доста по-бързи и по-мощни, отколкото би трябвало да бъдат, или поне според позволеното по закон, отбеляза още той.

Електрическите велосипеди са приравнени към обикновените велосипеди, но с две условия – първото е да подпомагат с електрическия си мотор скоростта на движение и това подпомагане би трябвало да е ограничено до 25 км в час, поясни още Делин.

Досега обаче едва ли има санкционирани за превишение на тази скорост, която на практика не се проследява и контролира от никого в България.

Целта на ограничението е да предпазва хората, които имат проблем с придвижването – по-възрастни хора или такива каквито превозват товари, уточниха от "Велоеволюция".

Още конкретика чуйте в разговора на Константин Лавсов в звуковия файл.

Снимка: Даниела Костова
По публикацията работи: Спаска Давранова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Б.Т.Р. ще отбележи 30 години на сцената с рок концерт, в който ще представи и нова песен

Двама от култовата група Б.Т.Р. гостуваха в предаването "Добър вечер, София", за да разкажат как протече турнето им из Европа и да съобщят за две предстоящи дати - на юбилейния им концерт “З0 години Б.Т.Р.“ и на премиерата на новата им песен, която вече е факт. За изминалото турне на групата фронтемът на Б.Т.Р Наско разказа, че е минало..

публикувано на 01.11.24 в 18:26

На конференция в Перник дискутират как да приобщят младите хора към местните политики в страната

Eксперти, представители на институции и организации от цялата страна участват в Националната младежка конференция „Приобщаващи общества и ролята на младите хора“. Тя се провежда на 31 октомври и 1 ноември 2024 г. в Перник. В рамките на два дни те обсъждат ключови въпроси, свързани с прилагането на Европейската младежка цел №3 „Приобщаващи..

публикувано на 01.11.24 в 18:18

Актуален календар на официалните празници и неработни дни през 2025 г

Излезе актуалният календар на официалните празници през 2025 г., пише БГНЕС. Това са официалните празници, които са и неработни дни : 1 януари 2025 – Нова година. 3 март – Ден на Освобождението на България от османско робство. 20 април 2025 – Великден – Възкресение Христово. 1 май – Ден на труда и на международната работническа солидарност. 6..

публикувано на 01.11.24 в 17:39

Продължават да се набират средства за поставяне на дефибрилатори в 20 хижи в страната

Удължава се кампанията "Спаси живот в планината", която набира средства за поставянето на автоматични дефибрилатори в 20 високопланински хижи в страната. Целта е да бъдат осигурени животоспасяващи уреди в едни от най-посещаваните хижи в Пирин, Рила, Стара планина, Витоша и Родопите. До момента 10 планински хижи вече са снабдени с автоматични..

публикувано на 01.11.24 в 17:15
Тончо Краевски

Тончо Краевски: Необходима е промяна в закона за създаване на политически партии

Преди да се промени изцяло избирателната система у нас, е необходима промяна на много закони, коментира пред Радио София политическият анализатор Тончо Краевски. По думите му, в момента в България има регистрирани над 100 политически партии. „Няма нищо по-елементарно, надали има някъде толкова лесен режим на създаване на политически партии,..

публикувано на 01.11.24 в 16:08

В "Люлин" отбелязаха Деня на народните будители край строящия се храм "Св. Патриарх Евтимий Търновски"

Денят на народните будители беше отбелязан в новостроящия се православен храм "Св. Патриарх Евтимий Търновски" в столичния район "Люлин". Ученици от всички училища на района представиха галерия на открито с портрети и мисли на бележити български будители и есета на тема "Народните будители - вечни и святи".  Инициативата е част от кампанията..

публикувано на 01.11.24 в 15:29
Доц. Георги Лозанов в ефира на Радио София

Доц. Георги Лозанов: На този ден трябва да говорим за дълга на елитите

Моралът, истината, доброто и красотата в идеалния вариант са синоними, казва медийният експерт и културолог доц. Георги Лозанов, преподавател във ФЖМК и бивш председател на СЕМ. “Истината е, че аз имам малко сложно отношение към идеята за будителството , защото тя предполага, че е останало още от Османския период, че народът е заспал и идват някакви..

публикувано на 01.11.24 в 15:25