Освен проблемите с инфраструктурата, акцент в разговора беше и въпросът до каква степен е редно електрическите тротинетки да бъдат приравнени към велосипедите като средство за придвижване, макар да има съществени разлики, влизат ли в това число и електрическите велосипеди.
Важно е да отбележим, че разликата между велосипеда и тротинетката е в размера на колелото.
Заблуда ли е състоянието на инфраструктурата за тези, които карат тротинетка и тези които карат колело?
"Със сигурност. Дори в началото, когато беше първият бум на електрическите тротинетки, много хора смятаха, че това е един бърз и евтин начин на придвижване и попаднаха на по-старите велоалеи в София. Асфалтът по тях е доста кърпен, доста издупчен, с шахти, преправяни по няколко пъти на десетилетие, препятствия, които една мъничка гума с под 5 цола няма как да преминава. Този факт, освен че води до по-некомфортно придвижване, го прави и доста опасно", подчерта Иво Делин.
Част от електрическите тротинетки са доста по-бързи и по-мощни, отколкото би трябвало да бъдат, или поне според позволеното по закон, отбеляза още той.
Електрическите велосипеди са приравнени към обикновените велосипеди, но с две условия – първото е да подпомагат с електрическия си мотор скоростта на движение и това подпомагане би трябвало да е ограничено до 25 км в час, поясни още Делин.
Досега обаче едва ли има санкционирани за превишение на тази скорост, която на практика не се проследява и контролира от никого в България.
Целта на ограничението е да предпазва хората, които имат проблем с придвижването – по-възрастни хора или такива каквито превозват товари, уточниха от "Велоеволюция".
Още конкретика чуйте в разговора на Константин Лавсов в звуковия файл.
Италианският куратор Алесандро Винчентели представя в София изложбата “Кой бачка сега! Разкриване на невидимото: труд, несигурност и изкуство“. Проектът ще бъде открит тази вечер в галерия „Куб-Топлоцентрала“. По думите на екипа експозицията изследва невидимата, но интегрална природа на труда – по-специално работата, която остава недооценена или..
Най-новата книга на Ан Апълбаум , носител на наградата “Пулицър“ - “Конгломератът Автокрация. Диктаторите, които искат да управляват света“ , е алармиращ анализ за това как автокрациите си сътрудничат, за да подкопаят демократичния свят, и как ние трябва да се обединим, за да им противодействаме. Днес автокрациите се управляват не от един..
Родители и близки на жертви на пътя, много от които деца, излязоха на протест пред Съдебната плата в София. С шествие множеството се отправи пред сградата на Министерство на правосъдието, за да изрази гнева си и да настоява за справедливи присъди за нарушителите на пътя. Хората носеха плакати с надписи: "Съдебната система в България:..
Асоциацията за история и бъдеще на българската авиация (АИББА) организира кампания за съхранение на паметта на българския национален герой, летец-изтребител Димитър Списаревски, който загива само на 27 години при боен полет по време на бомбардировките на София през Втората световна война , след като сваля американски бомбардировач..
Велошествие и спортен празник, в който известни личности се включват и повеждат колона за по-чист въздух в София. Множество популярни спортни звезди на България ще поведат колоната на "София кара колело за по-чист въздух“ на Цветница, 13 април. “Това е традиционно събитие, което всяка година през април месец провеждаме. Тази година Цветница е на 13..
На 27 и 28 май на сцената на Националния музикален театър “Стефан Македонски“ ще бъде премиерата на "Хубавата Елена“ от Жак Офенбах. С този спектакъл ще бъдат отбелязани и 60 години от основаването на Учебния музикален театър към Националната музикална академия. „Хубавата Елена“ е опера-буфа в две действия, създадена от френския композитор Жак Офенбах...