Жителите на столичния квартал "Враждебна" се шегуват, че щом има организиран туризъм дори в Чернобил, защо да няма желаещи да посещават и тяхната планина?
В тези шеги обаче всеки усеща горчилката на жителите в околните райони. Защото за разлика от повечето планини, тази не е създадена от ендогенни сили, а от обикновените конски сили на множеството камиони, които години наред изхвърлят на едно и също място строителни, а и други отпадъци.
Историята показва, че преди 40-50 години на това място имало красиви поляни с полски цветя и много пеперуди. После дошли багерите и изкопали огромни дупки за добив на инертни материали и след като добили каквото имало за добиване, управниците решили да запълнят огромния ров с боклуци, създавайки депо за строителни отпадъци.
Дупката е запълнена, а оттогава боклукът расте все по-високо и по-високо.
Гледката е внушителна, но и ароматът е незабравим от процесите на гниене. И хората неслучайно са непримирими към условията, в които са принудени на живеят. Притесняват се и от замърсяване на подпочвените води.
"Не сме се примирили, но ефект от протестите няма. Това сметище се води за законно, но имам чувството, че до 10 години в този квартал няма да става за живот. Това, което мирише така, не е от строителни отпадъци", коментират жители пред БНР-Радио София.
Припомняме, че през 2015 г. заместник-кметът по екология на столицата Мария Бояджийска гръмко обяви, че сметището ще бъде превърнато в парк с атракциони.
Проектът за рекултивация на Депото за строителни отпадъци във "Враждебна" беше готов и публикуван на интернет страницата на депото. Предвиждаха се стена за катерене, детски площадки, параклис, открит лифт, воден парк и спортен риболов.
Именно мястото за спортен риболов, което съществува и в момента, се предвижда да бъде приобщено към и без това огромното сметище.
Благотворителната кампания "Да влезеш в обувките на Дядо Коледа" се организира за пореден път. На всеки ще се стори странно появата на Дядо Коледа почти в средата на годината, но тя се провежда 3 пъти в годината и понеже е доказала ефективността си, името е запазено дори когато става дума за детски желания за 1 юни. Това разказа пред..
В 18.00 часа тази вечер, в централното фоайе на Националната библиотека "Св. Св. Кирил и Методий", актьорът Димитър Маринов ще представи своите книги - "Към сцената" и "Към екрана". След събитието, Маринов ще разговаря с почитателите си. Представянето на книгите е част от националното турне на актъьора под надслов "Идвам при вас". Димитър Маринов..
Група " Остава " - в лицето на китариста и композитор Георги Георгиев , представи новата си песен " Спомен " пред аудиторията на БНР-Радио София, и то ден преди в онлайн платформите да бъде публикувано видеото към парчето. "Спомен" съчетава меланхолия и танцувален ритъм, носталгия и светлина. Жоро си спомни как е..
Софийското летище "Васил Левски" очаква рекордна година по брой обслужени пътници тази година. За първите пет месеца на 2025-а увеличението е със 7,5 процента. В сравнение с предпандемичната 2019 година трафикът е с ръст 20 на сто. Това съобщи пред БНР-Радио София Димитър Диков , гл. директор маркетинг и бизнес развитие в летището...
Повече от 3 милиона пътници са ползвали метрото по време на стачката в наземния градски транспорт. Видяхме, че това е екологична и удобна алтернатива за придвижване в София. Това отбеляза пред БНР-Радио София Николай Найденов, изпълнителен директор на "Метрополитен" . Той съобщи, че е приключила процедурата по избор на изпълнител за..
Днес още преди обяд ще започне да се развива купеста и купесто-дъждовна облачност и на места в Западна и Централна България, а по-късно и в източните райони, ще има краткотрайни валежи и гръмотевици. През нощта срещу петък явленията ще продължат. Ще има условия за локални интензивни извалявания. Ще остане сравнително хладно за края на май с..
Тази седмица коментатори във "Форум“ са Мина Христова от Института за етнология и фолклористика към БАН и политологът, и председател на Националния младежки форум Атанас Радев. Заедно с водещия Лъчезар Христов, те дискутираха по различни теми от деня: - Ръст на заплатите с 65% не стига или защо няма шофьори за градския транспорт - Подкрепата в..