Изложбата документира наследството на общности, обитаващи покривите на Хонконг, като уникална форма на архитектура без архитекти. Предложен е цялостен поглед върху пет покривни селища в три зони на Хонконг, а изразният подход на изложбата включва архитектурни скици, фотографии и лични истории.
Руфина Ву е родом от Хонконг, но в момента живее в Канада, а Щефан Канъм е германски фотограф. През 2007 г. той попада на една публикация на предишен проект на Руфина. По това време тя живее в Пекин и изследва маргинализирани общности от работници, които живеят в бомбоубежища под сградите на Пекин, в статията Руфина споменава и за хората, които живеят по покривите на сградите в Хонконг и Щефан се впечатлява от идеята, разказва Надежда Павлова, куратор на изложбата.
Така започва изследването, което се оказва първо по рода си, защото темата за хората, които живеят по покривите на сградите, не е изследвана. Никой не е документирал постройките или хората, които ги обитават. Единствено е правено държавно изследване, че върху 9000 сгради има създадени подобни неформални жилищни структури.
Повече от половин век саморъчно построените селища върху покривите на жилищни блокове са неразделна част от историята на Хонконг. Те варират от скромни заслони за социално слаби хора до сложни многоетажни сгради. Временните постройки са изградени без официално разрешение от правителството.
Въпреки че са „незаконни“, властите допускат съществуването им, тъй като отговарят на критичната нужда от места за настаняване на маргинализирани хора с ниски доходи. Някои от постройките са изградени от бетон и тухли, но други са направени само от дърво, ламарина и други неиздръжливи материали.
Двамата използват инструментариума на архитекта и фотографа, за да документират общностите, които живеят на покривите в стари квартали на полуостров Коулун. Записките с истории на жителите, архитектурното заснемане на всяка една покривна структура и прецизно заснетите фотографии на домашните интериори на повече от двадесет домакинства предлагат невиждан досега поглед към ежедневието на покривите на Хонконг.
Чуйте целия разговор на Христина Иванова в звуковия файл.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..