За изминалото тримесечие са започнати осем нови обекта за общо 66 000 кв. м. В перспектива обемът на пазара в София се очаква да продължи да се покачва. Усвояването на нови площи нараства два пъти на годишна база и през третото тримесечие достига 53 000 кв. м. Спрямо предходното тримесечие на 2024 г. обаче новоусвоените площи се свиват. Това се дължи на факта, че свободните спекулативни площи (изградени с цел отдаване под наем-бел.ред) са предимно с големи минимални складови модули, които не отговарят на засиленото търсене на по-малки пространства.
Усвояването основно се движи от компаниите, които са свързани със София - хранително-вкусова промишленост, компании в търговията (бързооборотни стоки и онлайн търговия). Имаме няколко примера, които са свързани с интегрирани соларни решения и услуги с добавена стойност, коментира Жоро Ангелов, мениджър Индустриални площи и развитие на терени в консултантска компания за бизнес имоти, в предаването “Ритъмът на столицата”.
Компаниите избират София, защото е най-големият пазар. Тук има най-много хора, има бърз достъп до другите градове. Има съвкупност до много компании, които предоставят допълнителни услуги. Освен това има и по-лесен достъп до международните пазари, а пътните връзки са по-добри. 
“Интересът към развитието на проекти, които са свързани с логистиката и индустриалното, е съвсем нормален. За нас е важно да отчетем факта, че пазарът се развива. Той нараства. В района на София вече отчитаме 2,15 млн. кв.м. индустриални площи и занапред, в следващите 2-3 години, може да се очакват 5-10-процентни ръстове на годишна база на общия обем на пазара”, допълва той. 
“В София индустриалните площи са много ограничени. Бизнесът е ограничен поради липса на предлагане. Инвестиционен интерес към изграждане на такива обекти има. Това, което е проблем за малките и средни предприятия е, че в голяма част от София има преустройство на старите научно-производствени зони, които се развиват като смесени функционално зони и там има много активно строителство на жилища и офиси”, обяснява Ангелов. 
Преди да се случи това строителство, там е имало заводи, които са съборени, те обаче са имали наематели, които след това трябва да отидат някъде и търсят или нови проекти, или други такива индустриални сгради. Проблемът за малкия бизнес е финансирането - разходите, които са свързани с придобиване на имот. 
Още за развитието на индустриалните площи чуйте в разговора на Елисавета Белеганска в звуковия файл.

В първия делник на ноември за коментатор сме поканили гл. ас. д-р Лилия Еленкова - експерт по младежки политики, преподавател във Философския факултет на СУ "Св. Климент Охридски“ и в УНСС, член на Комитета по управление на младежта на Съвета на Европа. Пред нея водещият Лъчезар Христов постави следните теми : В първата седмица на..
София се подготвя да посрещне 13-ата Нощ на театрите . Една нощ, в която сцената никога не заспива, а актьорите, режисьорите и публиката споделят магията на живото изкуство. Тази година инициативата влиза с мощна визуална енергия – Фото и видео поредица в стил НОАР, озаглавена "Нощни персонажи". Петнадесет от най-разпознаваемите имена на..
Все по-често родители и специалисти забелязват тревожната тенденция на увеличаващи се случаи на гръбначни изкривявания при деца и подрастващи. Според данни на Световната здравна организация (СЗО) честотата на гръбначните деформации, като сколиоза, кифоза и лордоза, варира между 10% и 15% сред децата в училищна възраст. В някои общини..
Наближава 1 януари 2026 г., когато България практически ще приеме еврото като официална парична единица. Подготовката по смяната на валутата все още поражда въпроси, затова се обърнахме към Асоциацията на банките в България (АББ) . Пред Мария Илиева Васил Димитров от АББ поясни къде гражданите могат да обменят събрани български..
Естетичните процедури и тяхната безопасност на фокус в кампанията " Цената на красотата", която стартира преди дни, организирана от Асоциация на пациентите, активни в здравеопазването (АПАЗ), Асоциация “Грижа за пациента“ и “Портал на пациента“ . Кампанията е провокирана от тревожна тенденция на все по- зачестилите случаи на хора,..
Медицинският туризъм в България има огромен потенциал и при добра стратегия и целеви инвестиции може да се очаква ръст. Това показва и специален анализ за състоянието и перспективите на този сектор. Страната ни разполага с кадрова и инфраструктурна обезпеченост, която позволява развитие на медицинския туризъм и над 140 млн. евро годишно от..
От 3 до 9 ноември 2025 г. за 12-а поредна година България ще отбележи Седмицата на бащата . Инициативата е част от Националната кампания "Да бъдеш баща" на Асоциация "Родители". Тя обединява семейства, училища и общности от цялата страна в подкрепа на активното, грижовно и ангажирано бащинство. Седмицата на бащата насърчава бащите да..