Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Наградиха най-добрите маркетингови кампании в България

Гергана Иванова
Снимка: Катя Василева
Наградите Effie са известни сред комуникационните експерти, рекламодателите и агенциите в световен мащаб като най-изявеното признание в бранша и награждават всички форми на маркетингови активности, които допринасят за успеха на търговските марки. Организатор на конкурса у нас е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). 

Тези награди са наистина много показателни за това как се развиват маркетингът и комуникациите в България. Като член на журито винаги съм гледала на това като на една голяма отговорност, защото аз, заедно с още 17 члена на журито, сядаме и наистина трябва да намерим кои са тези кампании, които доказано с цифри са свършили своята задача, а именно - да продават повече, да подобряват репутацията на марките, да променят нагласи и изисквания", казва Гергана Иванова - член на журито на наградите Effie и управляващ партньор в една от водещите комуникационни агенции.

На едно от ключовите места застава отново дигиталният маркетинг. “Тази година БАК отвориха и нова категория “Дигитални медии”, където специфично оценяваме дигитални кампании. Не че дигиталните медии не присъстват във всички кампании, които гледаме, но сега вече имаме и категория, която е изключително насочена в дигиталните медии и подкатегория за социални медии - ново поле, където се изявиха много участници”, обяснява тя.

Друга тенденция за тази година е засиленото присъствие на неправителствените организации с много вълнуващи и успешни кампании. “Като жури през годините в този фестивал съм виждала много интересни кампании на фондации, но толкова добре доказано работещи кампании не бяхме виждали дълго време. Имаме пет финалиста в тази категория и беше много трудно да изберем кое е златото, кое среброто, кое - бронза”, коментира тя.

Във въпросния финал Иванова отличава двете кампании, които заемат първото и второто място - кампанията на Фондация “Документалисти”, която по много внушителен начин успява да повдигне темата за донорството в България и да заговори за това колко е важно да имаме адекватни закони и адекватно отношение към даряването на органи. Това, което са направили те е да убедят Община Варна да кръсти на името на един такъв донор улица в морската ни столица.

Непосредствено след тази кампания е кампанията на Фондация “Цоцорков”, която се бори с рака на дебелото черво - тук впечатляващото е броят на хората, които кампанията успява да тества в рамките на кампанията, която е продължила няколко месеца. Става дума за прегледани 90 хил. души, в сравнение с около 50 хил. души тествани в рамките на 10 години.

“Като казвам работещи кампании - това имам предвид - кампании, които променят нагласи, които карат хората да предприемат действия и да направят нещо за себе си и за здравето си, кампании, които буквално спасяват човешки животи", обобщава Иванова. 

Повече за тенденциите, които чертаят престижните отличия в комуникационната индустрия чуйте от интервюто на Катя Василена с Гергана Иванова в звуковия файл.

По публикацията работи: Елица Елефтерова - Иванова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Сбъднах детската си мечта

Красимир Недялков – известен дизайнер и изпълнител, организатор на наградите за мода, шоу и бизнес: "Наградите са на 10 октомври, винаги се опитвам да правя нещо различно. Ще имам ководещ робот. Интересът е огромен, но пространството е бутиково. Гостите са строго поканени. БНР също е сред номинираните. Работя с много голяма лекота, с желание, това..

публикувано на 28.09.25 в 11:49
Георги Михалков

Движим се като въжеиграч по недобре опънато въже

Георги Михалков – известен български режисьор и мениджър на Сити марк арт център е първият ни гост и същевременно домакин, тъй като изнесеното ни студио се намира именно там: "Спектакълът бе по инициатива на създателя на фестивала в Балабановата къща Мила Павлова. Това бе първият прочит на великолепния превод на проф.Шурбанов миналата година. На..

публикувано на 28.09.25 в 10:30

Софийски разкази - ул. “Хан Крум”

Тайните и любопитните истории на ул. “Хан Крум” започват с кооперация "Царъ Крумъ" от края на 20-те години на миналия век, част от софийския архитектурен модернизъм. Там са снимките на култовия филм "Топло", но парното им е пуснато чак 10 години по-късно. Малко по надолу е домът на учителя по български на княз Фердинанд, Добри Ганчев, чиято книга..

публикувано на 27.09.25 в 16:00

Историята оживява - Александър (Сашо) Божинов, копривщенският артист

Наричат го "последният бохем на Копривщица" или "Чичо Сашо" от радиоточката на Копривщица. Като художник рисува своите вдъхновителки и неземната хубост на родния град. Четката му е искрена. Подробности от близкия му приятел Дойчо Иванов, уредник в къщата-музей "Димчо Дебелянов". Но и от друг копривщенец, бивш уредник на същата къща-музей Славимир Генчев...

публикувано на 27.09.25 в 15:00
Боян Пенев и Багряна

Адресите на любовта - Дора Габе и Елисавета Багряна

Дора Габе и Елисавета Багряна – явни „врагини“ или тайни приятелки? Сложната конфигурация в любовните истории на Дора Габе и Елисавета Багряна е най-заплетеният многоъгълник в българския литературен живот. Според градските легенди двете поетеси споделят най-малко петима мъже, но сред тях безспорно изпъква проф. Боян Пенев...

публикувано на 27.09.25 в 14:00
Андрей Андров

"Дъга" надживя комунизма

Андрей Андров ни представя третия брой на антология "Дъга": "Мога да се похваля, че се усеща заздравяване на комикс-културата в България. Възродихме идеята на комикс-бистро, които се събираха веднъж на месец - рисуване на комикс, лафче. Заехме тази практика, има интерес от млади - от 20, 30, 40-годишни. Имаме разширен редакторски екип, който подреди..

публикувано на 27.09.25 в 11:25
Милен Хальов

Училището - веселата част от деня

Милен Хальов оставя настрана богатия си арсенал от фантастични герои и създава съвсем истинска и по детски забавна история, вдъхновена от неговия собствен опит като учител. Писателят със змейско въображение ни кани в класната стая на книга първа от новата си шеметна поредица –  "Комикс клас" : "Имах строг график, като издам една книга да имам..

публикувано на 27.09.25 в 10:30