Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Наградиха най-добрите маркетингови кампании в България

Гергана Иванова
Снимка: Катя Василева
Наградите Effie са известни сред комуникационните експерти, рекламодателите и агенциите в световен мащаб като най-изявеното признание в бранша и награждават всички форми на маркетингови активности, които допринасят за успеха на търговските марки. Организатор на конкурса у нас е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). 

Тези награди са наистина много показателни за това как се развиват маркетингът и комуникациите в България. Като член на журито винаги съм гледала на това като на една голяма отговорност, защото аз, заедно с още 17 члена на журито, сядаме и наистина трябва да намерим кои са тези кампании, които доказано с цифри са свършили своята задача, а именно - да продават повече, да подобряват репутацията на марките, да променят нагласи и изисквания", казва Гергана Иванова - член на журито на наградите Effie и управляващ партньор в една от водещите комуникационни агенции.

На едно от ключовите места застава отново дигиталният маркетинг. “Тази година БАК отвориха и нова категория “Дигитални медии”, където специфично оценяваме дигитални кампании. Не че дигиталните медии не присъстват във всички кампании, които гледаме, но сега вече имаме и категория, която е изключително насочена в дигиталните медии и подкатегория за социални медии - ново поле, където се изявиха много участници”, обяснява тя.

Друга тенденция за тази година е засиленото присъствие на неправителствените организации с много вълнуващи и успешни кампании. “Като жури през годините в този фестивал съм виждала много интересни кампании на фондации, но толкова добре доказано работещи кампании не бяхме виждали дълго време. Имаме пет финалиста в тази категория и беше много трудно да изберем кое е златото, кое среброто, кое - бронза”, коментира тя.

Във въпросния финал Иванова отличава двете кампании, които заемат първото и второто място - кампанията на Фондация “Документалисти”, която по много внушителен начин успява да повдигне темата за донорството в България и да заговори за това колко е важно да имаме адекватни закони и адекватно отношение към даряването на органи. Това, което са направили те е да убедят Община Варна да кръсти на името на един такъв донор улица в морската ни столица.

Непосредствено след тази кампания е кампанията на Фондация “Цоцорков”, която се бори с рака на дебелото черво - тук впечатляващото е броят на хората, които кампанията успява да тества в рамките на кампанията, която е продължила няколко месеца. Става дума за прегледани 90 хил. души, в сравнение с около 50 хил. души тествани в рамките на 10 години.

“Като казвам работещи кампании - това имам предвид - кампании, които променят нагласи, които карат хората да предприемат действия и да направят нещо за себе си и за здравето си, кампании, които буквално спасяват човешки животи", обобщава Иванова. 

Повече за тенденциите, които чертаят престижните отличия в комуникационната индустрия чуйте от интервюто на Катя Василена с Гергана Иванова в звуковия файл.

По публикацията работи: Елица Елефтерова - Иванова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

От виртуалната реалност до музикално вдъхновената инсталация

„Квартет за края на времето“ на Николай Константинов черпи вдъхновение от едноименната композиция на Оливие Месиeн – създадена в плен, но устремена към безвремие. Видео инсталации и скулптури от контейнери, облечени с мотиви от българското везмо, се вплитат в съвременна визуална партитура за идентичност, граници и памет: "Преди 35 години исках да..

публикувано на 22.06.25 в 11:40

Странстването между стиловете

Вили Стоянов за премиерата на концерта на Филип Павлов за тромбон: "Филип Павлов е доста креативен, имах удоволствието да свиря негово произведение за туба и тромбон. Изключително провокативен - живеещ в романтичното на музиката, там някъде се откриваме. Неговият Първи концерт бе задължителен за кандидатстване и сега Вторият ще се изпълни от мен,..

публикувано на 22.06.25 в 11:05

Опералия във Филхармонията

Флор Николова за акцентите в следващия сезон на Софийска филхармония: "Започваме на 11.9 със страхотна, любима програма - Чайковски - Първият концерт за пиано и Четвърта симфония. В календара присъстват много звезди, с удоволствие казвам името на Лиа Петрова, това мило момиче буквално порастна в Зала България и стигна до ББС Промс. Ще имаме и..

публикувано на 22.06.25 в 10:45
Бирария

Софийски разкази - старите питиепродавници

Бюфетът в Градската градина (5.8.1878) е със сигурност най-старата питиепродавница според архивите. По европейски посреща и забавлява посетителите си - недалеч от пресечката с ул."Аксаков". Бирарията "Дълбок зимник" е друго от любимите места на софиянци, още преди изграждането на "бирарията" си - носили са я от Княжево. Заедно с "България" (до Ариана) се..

публикувано на 21.06.25 в 16:00

Историята оживява - Старо Павлово

"Старо Павлово", брой единствен - разгръщаме страниците му и гледаме черно-белите снимки, запазили за поколенията очарованието на една отминала романтика с пътуването с "малкото" трамвайче до Бояна (всъщност - съвсем нормален трамвай, какъвто се движеше и по други линии). Специалният разказвач Иван Тодоров представя поредното си изследване върху..

публикувано на 21.06.25 в 15:00
Анна Малешевска

Адресите на любовта - Дупнишката Райна Княгиня и племенникът на Хаджи Димитър

Дупнишката Райна Княгиня в един и същи ден става знаменоска на чета, празнува сватбата си и остава вдовица. Анна Малешевска, дъщеря на македонски поборник, близък съратник на Гоце Делчев, член на ВМОРО, се залюбва с племенника на Хаджи Димитър - Кръстьо Асенов, войвода на Кукушката чета. Тя ушива знамето по проект на бащата на Христо Смирненски,..

публикувано на 21.06.25 в 14:00

Пространство за въображение, движение, среща

Нестабилна земя : Какво значи да играем свободно, как може да изглежда едно пространство за игра и кой има право да го използва? Силвия Чернева и Любов Жеглова с някои от възможните отговори: "Не се случва често да намериш някой, на когото да не обясняваш дълго идеите си - така се срещнахме с Любов, и двете сме архитекти, дезертирали от професията..

публикувано на 21.06.25 в 11:33