Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Борис Бонев: Да развиваме системата на обществения транспорт в София, не да я съсипваме

Борис Бонев
Снимка: Личен архив

Дали ще бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота, ще реши Столичният общински съвет на следващото си заседание (16 януари), ако предложението в доклада на Ваня Григорова и на Карлос Контрера бъде прието.

Противници на "орязването" на нощните автобусни линии са общински съветници от групата на "Продължаваме промяната"-"Демократична България"/"Спаси София".

"Градският транспорт рабати като система. Затова тя трябва да обхваща максимална част от населението и територията на града и да има сигурност, че това ще продължи във времето. Дори сегашните 4 линии са недостатъчни. Трябва да мислим как да развиваме транспортната мрежа за софиянци, а не да я съсипваме", коментира пред БНР-Радио София председателят на групата ПП-ДБ-СС Борис Бонев.

По думите му, по неофициални данни, нощните пътници вече достигат до около 15 хиляди на месец. И това не са само хора, които се връщат от заведения, но и работещи - хлебари, готвачи, служители в кол центрове и от други професии.

Около 7 хиляди души пътуват от и за Летище София във време, когато няма наземен транспорт до там, отбеляза още Бонев. Над 5 хиляди души работят в района на летището, около 1500 от които в нощните часове.

Общинският съветник припомни, че дискусията за нощния транспорт е започнала и той бе въведен като отговор от подписка с искане на над 33 хиляди души за подобна услуга.

Първата нощна линия N1 е 12-ата най-ефективна автобусна линия, подчерта Бонев. Четирите линии се обслужват от осем шофьори, а недостигът в столичния автотранспорт е за 300. С премахване на нощни маршрути проблемът няма да се реши.

Сключването на Колективния трудов договор се провали, заради споровете са между синдикатите, не между синдикатите и Столичната община. Профсъюзите не могат да се разбират помежду си, отбеляза още Борис Бонев.

Според неговите думи, зеленият билет за пръв път се въведе за два поредни дни, и то заради прогнозата, превантивно, а не заради фактическо увеличаване на замърсяването на въздуха.

Чуйте разговора на Елена Пъневска.

По публикацията работи: Георги Нейков

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Борис Георгиев

Творчески ателиета за посетителите в цветният оазис "Green Gallery"

"Добър вечер, София" казаха Яна и Роман директно от Green gallery - едно ново пространство за екзотични растения и флорално изкуство, където цветята присъстват във всякакви видове и форми. "Имаме фотография, има графика, живопис, акварел - в общи линии, без ограничения в някакъв конкретен стил, дори авторите влизат в нетипични роли, като..

публикувано на 25.07.25 в 18:03

Разширението на метрото през "Слатина" включва 6 станции и 2 буферни паркинга за 340 автомобила

Около 1/3 от метрото през "Слатина" е готово. Изграждането на трасето от 6 станции трябва да завърши през есента на 2027 г. Разширението напредва с добри темпове, констатираха днес кметът на София Васил Терзиев, проф. инж. Стоян Братоев и изпълнителния директор на „Метрополитен“ Николай Найденов, заедно с кмета на район "Слатина" Георги Илиев...

публикувано на 25.07.25 в 17:26

Частичното бедствено положение в Община Костинброд остава до понеделник

След пожара частичното бедствено положение на територията на засегнатите населени места в Община Костинброд остава до понеделник, съобщи пред БНР-Радио София кметът Трайко Младенов. В момента продължава описването на щетите. "Още очакваме от компетентните органи да ни кажат какъв е източника на възникналия пожар. Първата ни задача беше..

публикувано на 25.07.25 в 16:28

Организират кампания за възстановяване на туристическата маркировка на Витоша

Вече три години от гражданска инициатива “Княжевецъ“ организират доброволчески акции за почистване на отводнителните канавки на туристическите алеи в Княжевската борова гора - биват премахвани наноси и пясък, а материалът се връща в издълбаните от водата алеи. Целта е, те да не се увреждат от стичащата се вода. Сега е ред да се направи..

публикувано на 25.07.25 в 16:13

Димитър Петров: Ако кажа, че СОС изпраща успешен сезон, ще излъжа

Много от нещата, които искахме да решим и приемем в Столичния общински съвет (СОС) през този сезон, не можаха да станат, защото или бяха блокирани в ранен етап, или бяха саботирани в самите сесии. Съветът може да направи много неща, но политическо отношение излизаме във ваканция нито като оптимисти, нито като песимисти. Това е оценката пред..

публикувано на 25.07.25 в 15:29
Природен парк „Витоша“

"Безотговорността е най-опасната искра" - напомня кампания за опазване на горите

В разгара на активния сух и много горещ летен сезон, стартира кампания, наречена “Безотговорността е най-опасната искра“ . Темата ѝ ще бъде “Разходи се сред природата - не оставяй следи“ .  В предаването „Добър вечер, София“ разговаряме с инж. Дарин Ковачев - главен горски инспектор към дирекция Природен парк “Витоша“ , за това по какъв начин..

публикувано на 25.07.25 в 14:45

Със сатирични видеа Мими Шишкова популяризира демократичните ценности

Мими Шишкова е позната в социалните мрежи като "проклета жена".  Тя разказва политически сюжети в TIkTok видеа . Редовно качва в платформата хумористично съдържание, с което обяснява как работят някои институции или пък критикува политически партии. Случвало се е китайското приложение да свали нейно видео, но сега вече изтрива целия ѝ профил...

публикувано на 25.07.25 в 14:10