Дали ще бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота, ще реши Столичният общински съвет на следващото си заседание (16 януари), ако предложението в доклада на Ваня Григорова и на Карлос Контрера бъде прието.
Противници на "орязването" на нощните автобусни линии са общински съветници от групата на "Продължаваме промяната"-"Демократична България"/"Спаси София".
"Градският транспорт рабати като система. Затова тя трябва да обхваща максимална част от населението и територията на града и да има сигурност, че това ще продължи във времето. Дори сегашните 4 линии са недостатъчни. Трябва да мислим как да развиваме транспортната мрежа за софиянци, а не да я съсипваме", коментира пред БНР-Радио София председателят на групата ПП-ДБ-СС Борис Бонев.
По думите му, по неофициални данни, нощните пътници вече достигат до около 15 хиляди на месец. И това не са само хора, които се връщат от заведения, но и работещи - хлебари, готвачи, служители в кол центрове и от други професии.
Около 7 хиляди души пътуват от и за Летище София във време, когато няма наземен транспорт до там, отбеляза още Бонев. Над 5 хиляди души работят в района на летището, около 1500 от които в нощните часове.
Общинският съветник припомни, че дискусията за нощния транспорт е започнала и той бе въведен като отговор от подписка с искане на над 33 хиляди души за подобна услуга.
Първата нощна линия N1 е 12-ата най-ефективна автобусна линия, подчерта Бонев. Четирите линии се обслужват от осем шофьори, а недостигът в столичния автотранспорт е за 300. С премахване на нощни маршрути проблемът няма да се реши.
Сключването на Колективния трудов договор се провали, заради споровете са между синдикатите, не между синдикатите и Столичната община. Профсъюзите не могат да се разбират помежду си, отбеляза още Борис Бонев.
Според неговите думи, зеленият билет за пръв път се въведе за два поредни дни, и то заради прогнозата, превантивно, а не заради фактическо увеличаване на замърсяването на въздуха.
Чуйте разговора на Елена Пъневска.
Продължава седмицата, в която анализатори във "Форум" правят равносметка на 2024-та и споделят очакванията си за 2025 година. Арман Бабикян, пиар експерт и Георги Проданов, политолог днес коментираха какво се случва в момента и какви биха били последствията при възможните изходи от продължаващите преговори за редовно..
Заради неефективност на нощния градски транспорт в София Карлос Контрера е предложил съкращаване на линии още през март 2024 година, съобщи пред БНР самият той. Контрера е общински съветник трети мандат и е зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. В доклад (с Ваня Григорова) той се предлага да бъдат спрени две от линиите на нощния..
Ако трябва да търсим в американската съвременна политика два персонажа, които са диаметрално противоположни - това са Джими Картър и Доналд Тръмп, който след около седмица ще влезе в Овалния кабинет. Това заяви журналистът Енчо Господинов в ефира на Радио София. Той разказа, че е бил 27-годишен репортер, когато Джими Картър полага клетва като 39-ия..
Началото на годината традиционно е време за анализи и прогнози. Обръщаме поглед към пазара на труда. Какъв беше той през 2024-та и какви са прогнозите за 2025-а? Обявите за работа, заетостта, цената на труда - търсенето и предлагането в различните сектори, как технологиите оформят и влияят на начина, по който работят и се развиват компаниите...
Стремежът към поевтиняване е общ знаменател за много хранителни стоки и продукти , които през последните месеци и години видимо са влошили качеството си. Това обикновено става там, където технологиите позволяват използването на евтини заместители . Това коментира пред БНР-Радио София Богомил Николов от Асоциацията на активните..
“Лицата на нощна София“ - така е озаглавена предстоящата изложба, за която разказа в предаването “Радиокафе“ музикалният журналист и фотограф Иваничка Кючукова. “Лицата на София и на музиката са важно нещо за мен, но те са важни и за самия град“, отбелязва тя и допълва, че в нейното ежедневие често среща различните лица на София - публиката и..
Постиженията в сферата на роботиката и автоматизацията през миналата година у нас не са никак малко. В началото на 2024 г. член на ПАРА - Професионалната асоциация по роботика, автоматизация и иновации, създаде Център за мониторинг и техническа поддръжка на автоматизираните и роботизирани складове на компанията и помага на технологичните операции в..