От ноември 2024 г., когато са правени първите тестове на софтуера, с който се регистрират влизащите в центъра на София замърсяващи автомобили, досега броят нарушители, влизащи в Нискоемисионната зона, е спаднал почти 10 пъти, съобщи пред БНР-Радио София Надежда Бобчева, зам.-кмет на София в направление "Зелена система, екология и земеползване".
"Хубавото е, че повечето предупредени, не повтарят", отбеляза Бобчева.
Тя напомни, че от 1.12. 2025 рингът на Нискоемисионната зона в София ще се разшири.
"Идеята е гражданите да променят някои навици, да търсят по екологични алтернативи за придвижване."
Зам.-кметът подчерта, че това е само поредна мярка. Но за постигане на търсения ефект – по-добро качество на въздуха, трябва комплексен подход.
Столичната община разчита само на официалните измервателни станции на МОСВ, които в София са само 5. И гражданите, и специалистите осъзнават, че този брой не е достатъчен за големия град.
През 2024 г. е направена ревизия на общинските станции, но се е оказало, че те не са достатъчно надеждни. Някои жители доброволно си поставят сензори за въздуха, но по думите на Бобчева, за да се реагира на данните, станцията трябва да отговоря на 3 условия: да измерва вярно нивото на ФПЧ (фини прахови частици), да е под контрола на общината и решението (мрежата) да не е твърде скъпо за софиянци.
По време на ремонта на Орлов мост станцията там беше спряна. Тя даваше актуална информация за ключова част от града, но е собственост на МОСВ. Ако от ведомството решат да я върнат, от Общината обещават съдействие.
Бобчева допълни, че принципно решението за какво ще отидат парите, събрани от глоби, се взема от Столичната община, така че съществува възможност средствата да бъдат разходвани за нови уреди и сензори за качеството на въздуха в София.
Чуйте разговора на Константин Лавсов.
До 18 ч. днес не е постъпвало официално уведомление за протест на работещите в столичния градски транспорт утре, затова той ще бъде нормален учебен ден за софийските училища, съобщиха от пресцентъра на Столичната община. В случай, че голям брой учители и ученици не успеят да стигнат до училищата, а наземният градски транспорт няма да работи и в..
Седмицата продължава с коментаторите във "Форум" – политолозите Георги Киряков и Светлин Тачев. Заедно с водещия Константин Лавсов, те дискутираха по различни теми от деня: - За първи път от години София остана без градски транспорт. Автобуси, тролейбуси и трамваи останаха в депата. Протестът на работещите в столичния градски транспорт е на 12..
Най-старото училище в столичния район "Нови Искър“ - 176 ОбУ "Св. Св. Кирил и Методий“ в с. Негован, отбелязва 140 години от създаването си. Училището отваря врати през 1880 г. и е едно от първите учебни заведения в районите около София. Първоначално децата са се обучавали в стара сграда, която днес е кметство. Новата училищна сграда е..
Днес метрото в София ще работи постоянно, а в следващите дни ще се движи по график. Това съобщиха от "Метрополитен" ЕАД във връзка с продължаващия протест на наземния градски транспорт в столицата.
Днес и утре в София се провежда Международна конференция за пътна безопасност на тема "П о пътя към "Визия 0“. Тя е в рамките на Глобалната седмица за пътна безопасност на Организацията на обединените нации (ООН) през 2025 г., която тази година е между 12 и 18 май. Организатор е Българската браншова асоциация "Пътна безопасност“ (ББАПБ) ,..
Дискусия на тема „Устойчиво развитие на българската култура“ организира доц. Наталия Киселова на 20 май в Народното събрание. “Разбира се, че в навечерието на 24 май е добре да говорим за българската култура, за политики за развитие и още повече - устойчиво развитие на културните процеси. Много често така се случва, че в рамките на най-светлия..