27 години след откриването на първия участък, метрото в София днес продължава да се развива в три различни направления на града, съобщават от Столичната община.
В момента се изграждат 10 нови станции:
● три по бул. "Владимир Вазов" през "Подуяне";
● шест станции през ж.к. "Слатина" до "Цариградско шосе";
● една на бул. "Панчо Владигеров" по линията на "Сливница" – "Обеля".
Плановете са новите метростанции да бъдат готови през 2027 г. С тях метрото ще поеме 46% от дневния пътникопоток.
Метро трасето през "Подуяне"– кв. "Х. Димитър" – ж.к. "Левски" е изпълнен почти на 70%. Ще бъде напълно готово в средата на 2026 г.
Разширението на Линия 3 през ж.к. "Слатина" до "Арена 8888 София" и "Цариградско шосе" се строи от края на 2023 г. То ще включва 6 станции и трябва да е готово през 2027 г.
На 6 февруари т.г. ще бъде даден официален старт на работата на тунелопробивната машина, която ще изгражда тунелите за разширението на метрото през "Слатина", допълват от Общината.
Предвижда се машината да постига среден напредък по над 10 метра на ден.
Изграждането на метростанция на бул. "Панчо Владигеров" в кв. "Обеля" - между МС "Сливница" и МС "Обеля" и връзка с метродепото в кв. "Обеля" започна през ноември 2023 г. и трябва да приключи през есента на 2026 г.
Новата метроспирка ще е четвъртата интермодална станция – удобна връзка на метрото с жп мрежата (влаковете от Драгоман, Кюстендил и Божурище) и автобусния транспорт.
След реализацията и на трите нови участъка общата дължина на линиите на метрото ще достигне 61 км с 57 метростанции, а делът на метрото в системата на градския транспорт ще е около 50%, или над 650 хил. пътника дневно.
Успоредно с изграждането на 10-те нови метростанции се извършват предварителни проучвания за бъдещи разширения на метрото: към "Студентски град" и към долна лифтова станция на Симеоновския лифт.
Блокадата на градския транспорт в София остава, а протестиращите събират и подписка за безсрочна ефективна стачка, включително в метрото. Това обявиха синдикалисти, след срещата си с кмета Васил Терзиев. И двете преговарящи страни не отстъпват от исканията си. "Три часа водихме разговори, но не и преговори. Това е причината, поради..
Няма да оставим децата да платят сметката за липсата на градски транспорт. Това заяви кметът Васил Терзиев, цитиран от БГНЕС. " За зрелостните изпити сме направили анализ колко деца са имали проблеми да стигнат до училище, когато нямаше транспорт. Работи се много тясно с МОН, направен е план и всички деца ще бъдат извозени. Няма да оставим децата да..
През днешния ден ще стане ясно дали ще бъде прекратено сметоизвозването в 8 района на София - "Люлин", "Красно село", "Илинден", "Надежда", "Сердика", "Изгрев", "Слатина" и "Подуяне", съобщава БГНЕС. Няколко дни по-рано фирмите "Зауба" и "Грийн партнърс - БКС" заявиха, че спират сметоизвозването, поради неизплатени 9 млн. лв. от Столичната община...
В понеделник продължава стачката на работещите в системата на градския транспорт в столицата, съобщава БГНЕС. Ще се движи само метрото по разписанията си за делнични дни. В неделя кметът Васил Терзиев обяви, че е поканил представители на протестиращите работници в 8.00 ч. в сградата на общината, за да започнат преговорите. Кметът, обаче, е..
През днешния ден преди обяд ще бъде предимно слънчево. Около и след обяд ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност. На места в планинските райони и в Северна България ще има краткотрайни валежи, в отделни райони придружени с гръмотевици. Ще духа умерен, в Дунавската равнина - временно силен вятър от запад-северозапад. Максималните..
Към този момент не е възможно да се отворят бус лентите в София за пътните превозни средства, за да се намали трафика, който се образува заради липсата на градски транспорт. Няма да може да се използват безплатно и платената синя и зелена зона за паркиране в центъра на града. Ще се търси начин за компенсиране на пътниците, които са си купили..
Бъдещата метростанция на кръстовището между булевардите "Шипченски проход“ и "Асен Йорданов“ ще носи името "СК ЦСКА". Решението бе подкрепено от 31 съветници на днешната сесия на Столичния общински съвет. Първоначално беше гласувано метростанцията да се казва “Шипченски проход“, но по настояване на кмета Васил Терзиев решението беше върнато за ново..