Целта е да бъдат съкратени сроковете за реакция и оптимизация на разходите при извършване на улични ремонти, да се повиши оперативността, гъвкавостта и ефективността на планиране. Предвижда се в него да работят 51 души.
Пред Радио София, един от вносителите на доклада – общинският съветник от "Възраждане“ Деян Николов обясни, че в момента София е разделена на три части и се подписват рамкови договори със строителни компании, които имат ангажимент да поддържат пътната инфраструктура, в това число и маркировката, и знаците.
"Основният проблем, който имаме е, че качеството и времето за реакция на тези компании е далеч под задоволителното. Подписват се рамкови договори за 4 години. Това излиза на Столичната община около 25 млн. лева. Само че, в момента, в който трябва да се направи нещо, например да се обнови някоя пешеходна пътека, сами разбирате, че това са големи компании и за тях подобен малък ремонт не е приоритет“, каза Николов.
По думите му, има случаи, в които Столичната община чака с месеци за извършването на подобни, малки ремонти. В договорите са заложени минимални неустойки, отбеляза Деян Николов. Със създаването на общинско предприятие „Софийски улици“, Столичната община ще заплаща същите средства, каквито и досега, но ще се подобри качеството и бързината на работата, посочи той.
"Коренно различно е да можеш да се обадиш на свое собствено общинско предприятие, на което това му е фокусът и то ще реагира веднага на всеки сигнал“, изтъкна Деян Николов.
Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера е един от противниците за създаването на общинското предприятие. Пред Радио София той коментира доклада от политическата му гледна точка.
"Виждаме една трайна колаборация и през този доклад между ПП-ДБ-"Спаси София“ и "Възраждане“, което е политически Франкенщайн. Това е политическият нюанс. От гледна точка на доклада – създава се поредният общински мастодонт, който всяка година ще пристига със сметка на един лист А4 и ще иска пари от бюджета, които еднолично ще се харчат само и единствено по разпореждане на кмета на общината, респективно на зам.-кмета по транспорт“, каза Контрера.
Според него, създаването на общинско предприятие "Софийски улици“ ще струва на Столичната община 3 млн. лева повече, отколкото с външни фирми.
"Каквато и структура да се занимава с тази пътна маркировка, ако няма изключително строг контрол и санкции от самата община, няма да се получи. Затова, за мен е по-добре да се назначат инспектори, които да се ротират в различните райони на София и да осъществяват качествен контрол. В договорите с външните изпълнители да бъдат заложени много по-високи санкции. Тогава ние ще постигнем и по-добра цена, и по-добро качество“, обясни Карлос Контрера.
Докладът за създаването на общинско предприятие "Софийски улици", заедно с Правилник за дейността на новата структура, все още не е гласуван в Столичния общински съвет.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Тазгодишното издание на Robotics Strategy Forum продължава в София Тех Парк до 17 часа. Предвидени са лекции, демонстрации, обособена е експо зона с над 50 иновативни компании. "В момента визионери, инженери и експерти от индустрията обсъждат бъдещето на роботиката и автоматизацията в България и региона – отбеляза пред БНР-Радио София..
Идеята са съчетаване на игрите с доброто отношение към природата е много добра, когато става дума за неусетно възпитание на децата за грижа към околната среда. Васил Анастасов не само е стигнал до идеята, но и е реализирал нещо доста сполучливо. Машината предлага видеоигри, но – забележете – работи след пускане на пластмасова бутилка..
Група No more Many More пуска пилотен сингъл, озаглавен "Тук съм" от предстоящия им едноименен албум, който ще бъде факт през ноември т.г. С тази новина ни зарадваха двама от култовата група – Методи Кръстев и Радослав Гергов , които гостуваха в предаването "Добър вечер, София". "Тази песен беше първото демо, което записах, и..
3D принтирането е доста предизвикателен сектор в развитието на по-новите технологии. От Robotics Strategy Forum 2025 БНР-Радио София ви среща с Андрей Дуницов, мениджър на фирма за индустриални 3D принтери, 3D скенери и софтуери. С усмивка отбелязва, че внася един от най-успешните софтуери за 3Dтехнологии, който е дело на българин...
От около половин година машинният инженер Благой Иванов е създал и поддържа подкаста "Гласът на индустрията" . Гладът за такъв вид съдържание ражда идеята за формàта. "Има добри практики, съвременни производства и специалности, които имат бъдеще в нашия сектор. Всички те си заслужава да бъдат популяризирани – отбеляза Иванов пред..
Една от световните немски компании има не само филиали в България (София, Смолян, Габрово), но има и отдел за изследване и развитие (R&D). Фирмата майка инвестира у нас още в средата на 80-ти години на ХХ век, и то не само в производство, разказа пред БНР-Радио София Ваня Петрова : "В момента отделът "Развой на нови продукти" наброява..
В София Тех Парк днес се провежда Robotics Strategy Forum 2025 – най-мащабното технологично събитие в Югоизточна Европа, посветено на роботиката, автоматизацията и изкуствения интелект . Водеща тема на седмото издание са технологии, създадени в България. Събитието се организира от Професионалната асоциация по роботика, автоматизация..