Биоземеделието е дефинирано в закон. В тази област има много строг контрол у нас и в Европейския съюз. То възниква в отговор на индустриалното земеделие, но има съществени разлики – в обработката, в отношението към живия свят, (не)използването пестициди и други препарати.
Това обясни пред БНР-Радио София Любомир Ноков. Той е един от предприемачите в България, които доказват, че устойчивият и отговорен бизнес модел може да бъде икономически успешен. Компанията му произвежда висококачествени био храни, развива стандарти за прозрачност, партньорства с малки фермери и преработватели, и измеримо екологично въздействие.
През втория ден от третото издание на Академия "Иновации в агробизнеса" той разказа за своето начинание отпреди над 15 години и за промените в отношението към биопродуктите от страна на хората (потребителите).
"Тогава още нямаше такова търсене на такива продукти, не се говореше с такива термини. В стремежа към евтини продукти в магазините имаше биоимитационни стоки.
Първите две биоферми, на които попаднахме, бяха в Троянско. Там работеха по програма на швейцарското правителство. Партнираме си до ден с тях. Сега вече работим с много биоферми. Партньорството е много важно. Доверието крепи цялата икономика."
По думите на Ноков, в страната ни няма регион с голяма концентрация на био площи. Има достатъчно много предприемчиви фермери, но е важна и политиката.
Компанията на предприемача е започнала с кисело мляко, а след това е увеличила асортимента. Българските си био продукти изнася в 20-ина страни. През последните 6-7 години всеки път получава награда на "вкусовите Оскари" в Лондон. Последното отличие е за нещо странно, но вкусно - тахан от черен сусам, продукт от една съставка.
"Ако имате навика да гледате етикетите, нашите се четат бързо и всички думи са ви познати, не е задължително в училище да сте били отличник по химия – казва с усмивка Ноков. – При добро земеделие продуктът лесно става вкусен."
Днес отново ще има краткотрайни, временно интензивни валежи от дъжд с гръмотевици. В Северна България ще са на повече места и повече по количество, ще са интензивни, с гръмотевици, съобщиха от НИМХ. Ще има условия за градушки. Ще духа слаб до умерен вятър от изток-югоизток. Минималните температури ще бъдат между 8° и 13°, а максималните между 20° и 25°,..
През последното десетилетие броят на медицинските сестри у нас с около една трета. Всяка пета сестра е в пенсионна възраст. Дефицитът на такива кадри е световен проблем, но у нас той е още по-остър. Това се подчерта по време на днешна кръгла маса за проблемите на здравните грижи в България. Въпреки настояването за дългосрочно решение на..
Капсула на времето, съхраняваща специални послания към бъдещите поколения армейски фенове, бе поставена днес в основите на легендарния Сектор Г на стадион "Българска армия“, съобщиха от ЦСКА. Церемонията бе организирана от ЦСКА по случай 77-годишнината от основаването на клуба, която бе чествана на 5 май, и присъстваха легенди и бивши играчи на клуба,..
На 10 май в софийското село Мрамор ще се състои Първият фолклорен фестивал "Шопско веселие". Целта на организаторите от Народно читалище „Св. Иван Рилски-1922” с. Мрамор, е да бъде съхранен и популяризиран българския песенен, танцов и словесен фолклор, както и са се насърчи развитието на културния живот в селото. Очаква се за първото издание..
“Този свят винаги ще има нужда от отцепници, дисиденти, авантюристи, аутсайдери и бунтовници, които задават въпроси и огъват правилата“ Исабел Алиенде. Всичко това със сигурност би могло да бъде казано за руския политик Алексей Навални, лидерът на опозицията извън граница, който “изгоря“ в битката за една друга Русия… Навални е руски..
Няма да се учи задължително религия в клас и свещеници няма да влизат в училище , за да преподават по новия предмет "Добродетели и религии". Това обяви образователният министър Красимир Вълчев на брифинг в Министерството на образованието и науката относно програмите за предмета. Концепцията вече е публикувана на сайта на образователното..
Данните от новия Индекс на потребителя в проучване на EY показват, че потребителите все повече се съобразяват с цената и по-малко с бранда. В изследването са се включили над 20 000 потребители от цял свят. Оказало се е, че за 88% от клиентите рекламните съобщения и цялостната комуникация на брандовете не отговарят на техните нужди и..