По данни на НСИ заетите лица в България на възраст между 55 и 64 години са 632 000 през третото тримесечие на 2024 г.. Те са 70% от населението в същата възрастова група.
10 000 българи на възраст над 65 г. са се регистрирали в Бюро по труда. 42% от регистрираните безработни са на 50+ години – или близо 62 000 души.
7 хиляди от тази възрастова група са се възползвали от програми на Агенцията по заетостта през първите три тримесечия на 2024 г.
Тези статистики изглеждат като изключително ценен златен кадрови резерв за бизнеса.
"Сред предимствата работодател да назначи работник или служител на по-голяма възраст са: професионален, житейски и социален опит, лоялност и задържане в една и съща фирма – изтъкна пред БНР-Радио София Георги Първанов - HR експерт, член на Борда на Българската конфедерация по заетостта, съосновател на платформата Млади таланти 50+. – Освен това много от тези хора имат желание да се учат цял живот, полагат усилия и да придобият нови умения, включително и дигитални."

Към аргументите този резерв да бъде използван специалистът добави ниските пенсии и очакването към 2030 година половината от българското население да бъде над 50 години.
Първанов допълни, че България изостава по отношение ученето през целия живот в сравнение със скандинавските страни и дори със съседна Гърция. Университетите у нас също подценяват хората на тази възраст, които имат желание за допълнителни знания.
Тенденцията е на всеки няколко години да се налага да усвояваме нови умения или специалности, подчерта експертът по човешки ресурси.
Хората над 50 години вече са много по-активни в социалните мрежи и се справят все по-добре с мобилни приложения и технологични новости, дори с използване на изкуствения интелект.
Първанов припомни, че освен курсове на различни организации, към бюрата по труда има безплатна програма за придобиване на дигитални умения.
И отбеляза непознат доскоро феномен – предприемачество от страна на хора от "втората младост".
Чуйте разговора на Катя Василева.
През следващото денонощие ще се задържи облачно. Почти в цялата страна ще вали дъжд, съобщиха от НИМХ. Обилни и продължителни ще са валежите в западните, южните и централните части от страната. На места и в Източна България ще вали дъжд, придружен с гръмотевици. В повечето райони ще духа умерен източен вятър. Минималните температури ще бъдат между 4° и..
В деня на представянето на книгата "Литературната журналистика в България" , във "Форум" като коментатор гостува един от авторите в изданието – политологът доц. Иво Инджов . Водещият Лъчезар Христов предложи темите, а доц. Инджов прие и разсъждава по: Блокада на парламента и кратки сблъсъци с полицията. Хиляди протестираха срещу Бюджет..
Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..
За втори път Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложената от кмета Васил Терзиев нова структура на общинската администрация. Макар да бяха направени изменения в първоначално изготвения вариант, сегашният отново не получи нужното одобрение както в комисии, така и на днешното заседание на общинските съветници. Кметът Терзиев..
Над 700 рекламни карета и страници от вестници и списания, както и киноплакати, са представени в изложбата "Кинореклама в България 1920–1940", която беше открита на 26 ноември в Дома на киното в София. Разнообразните подходи, чрез които разпространителите, собствениците на кина и продуцентите от периода популяризират филмите си и привличат публика в..