Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса.
Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия „На ръба“ на 20 май отвежда в света на новата пиеса на композитора Петър Керкелов – творба, вдъхновена от мита за Сизиф, образа на Слепия гъдулар и концепциите за звук и цвят на Василий Кандински:
"Сега съм продуцент, досега не съм била в такава роля. Нито съм написала произведението, нито ще водя дискусията. Бях поканена да изнеса доклад на академичните четения в Академията и понеже подраних, се впечатлих от Петър Керкелов, който съумя да разкаже по изключителен начин за произведение, което е написал и поисках да имаме нещо общо творчески. После чух произведение на Керкелов на фестивала "Неотъпкана пътека" в Ковачевица и там се посближихме.
Петър говори често за Сизиф, Икар, Слепия гъдулар. Но Камю гледа на историята на Сизиф по различен начин - за него Сизиф има момент на свобода, когато камъкът се търкаля надолу. Тогава трябва да намерим времето на нашата свобода. Ако някой може да напише песента, която си е припявал Сизиф, това е Керкелов. В този момент ми се иска хората да си помислят за камъка на ръба. Произведението "Изгубените песни на Сизиф" се пише - то е за пиано, виолончело и електроника. Премиерата ще е на 13 септември в подпокривното пространство на Мелницата в Балчик, възстановена по много хубав начин. Композиторът го нарича "балет от форми" - ще има и визуална инсталация на Петко Танчев. Изпълнителите са Венета Нейнска, пиано и Стефан Хаджиев, виолончело, заедно с електроника, с която ще борави композиторът. "
Защо трябва да я има дискусията и как трябва да се подготви публиката за съвременната композиторска музика - в звуковия файл. "За да видиш и за да чуеш - трябва и да знаеш".
Дискусионното предаване "Форум" завършва този сезон. Предстои лятна почивка преди есенната поредица с нови гости и теми за коментари. Днес гост беше Кристиян Шкварек , водещ на изданието - Константин Лавсов, а като коментатор в студиото влезе и родоначалникът на предаването - Лъчезар Христов. Тримата се спряха на следните теми: Защо Кирил..
За четвърта поредна година фестивалът за книги и изкуство Musagena New Vibes Fest среща публиката и гостите на София с едни от най-талантливите и нестандартни български творци, издателства, писатели, музиканти, актьори, художници, приложници. За първи път фестивалът ще се проведе през лятото – от 27 до 29 юни в градинката пред Народния..
- Спомен (Official Music Video)" frameborder="0">
Планинските курорти Мальовица и Боровец посрещат летния сезон с обновени и разнообразни програми, насочени както към търсачите на силни усещания, така и към семействата с деца. С множество нови атракции и подобрени условия двата рилски курорта се стремят да привлекат туристи през цялото лято. А и не само… Летният сезон в Мальовица..
След години на институционална летаргия, 2024-та не донесе устойчив напредък в борбата с корупцията, но се отличи с рязка промяна в поведението на прокуратурата. Тази активизация не е резултат от вътрешна реформа или натиск за отчетност, а е продиктувана от силни политически трусове Започнаха нови наказателни разследвания, насочени почти..
В рамките на Лятната резидентска програма на Институт "Лист" - София, унгарският артист Регина Сарвари представя изложбата "От Бели Дунав до Черно море". Проектът е посветен на замърсяването на водата. Съчетавайки пърформанс, медийна документация и материални доказателства, изложбата има за цел да повиши осведомеността за..
Животът ни вече е в постдигиталната епоха, в която живеем освен с физическата си същност и с нашите виртуални аватари, които както казва Рей Кърцуайл, в един момента ще се слеят в едно и тогава ще станем едно с машините, но дотогава има много път да се извърви и все още се говори за това какво е човешко, какво е медия, информация, както е ИИ. Не..