- Червена зона (в самия център на София) – 5 лв./час, от 9.00 до 21.00 ч. всеки ден. Време за паркиране 3 часа, а за 24 ч. сумата е 50 лв. За живущи в района – 200 лв. на година;
- Синя зона – 3 лв./час, от 9.00 до 21.00 ч. всеки ден. Време за паркиране 3 часа. За живущи в района – 150 лв. на година;
- Зелена зона – 2 лв./час от 9.00 до 20.00 ч. в работни дни и от 10.00 до 18.00 ч. в почивни дни. За живущи в района 100 лв. на година;
- Уикенд зона (включва няколко улици в Банкя и Панчарево) – 1 лв./час от 10.00 до 18.00 ч. само през почивните дни. За живущите в района безплатно. Цената за електромобилите ще бъде 50% от обявените цени за паркиране.
Пред Радио София председателят на "Спаси София" Борис Бонев обясни, че реформата в паркирането на столицата е абсолютно наложителна.
"Най-малкото е вдигането на цените на зоните. Докладът е повече от 100 страници. Той таргетира множество проблеми – работното време на зоните, обхватът им, места за зареждане, служебни абонаменти. На служебните абонаменти в момента цената е много ниска – за един абонамент в синя зона е 650 лева и няма ограничение за броя служебни абонаменти в една подзона. В най-централните части на София, броят на служебните абонаменти достига 16-17% от общия брой паркоместа, като не включваме местата, завладяни от институциите", посочи Бонев.
От "Спаси София" предлагат 10% ограничение на служебните паркоместа в една подзона.
"1300 лева ще стане служебният абонамент в червена зона. Очакваме от тези мерки, броят на служебните абонаменти да намалее наполовина. Повишаването на таксата за служебен абонамент е нещо, което е абсолютно задължително да бъде направено", изтъкна Борис Бонев.
Той добави, че при разширението на зоните, ще бъде въведена т.нар. концентричност, т.е. никъде червената зона няма да граничи със зелена. Целта е да се избегне натоварването на зоната с по-ниска цена.
"В момента картата е направена така, че около червената зона има пръстен от синя зона. Премахваме хартиения талон за заплащане. Ще могат да бъдат пуснати до 3 смс-а и толкова, нито един повече в рамките на деня", каза председателят на "Спаси София".
По отношение на електрическите автомобили, Бонев уточни, че голяма част от паркоместата в центъра на столицата са заети от тях. Предложението е, цената да бъде 50% по-ниска за този вид коли, отколкото за бензинови и дизелови автомобили, като отново за електрическите автомобили няма да има данък МПС.
В разговора се присъедини и Стефан Димитров от AirB. Като собственик на електрически автомобил от 2016 г., той изрази съгласие привилегиите за тях да бъдат премахнати и предложи паркирането в София да се осъществява чрез "плаващи цени".
"Стига с тези смс-и. Всеки един град има своето приложение. "Плаващите цени са нещо, което е въведено във всеки един град. Преди да тръгнем примерно на ресторант на известна улица в София, ще имаме възможност да видим каква е прогнозната цена, тя може да е 2 лева, може да е 5 лева, може да е 12 лева. Идеята на зоната е да има свободни места за паркиране и само една апликация може да реши това нещо", каза Стефан Димитров.
Борис Бонев добави, че реформата в паркирането ще е тежка.
"На нас ни е ясно, ще има много недоволни и много доволни за различни елементи. Ясно е, че това е много разделяща тема, обаче е хипер наложителна и отговорното политическо поведение изисква да я докараме докрай", обясни той.
Бонев добави, че на сайта на "Спаси София" е публикувана анкета, в която гражданите могат да дадат мнение по въпроса с паркирането. След внасянето на доклада има едномесечен срок за обществени консултации.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Д-р Татяна Илиева за джаз-фестивала в Боровец, носещ името на нейния съпруг д-р Емил Илиев: "Не отдавам значение на годишнините. Всеки концерт е своеобразен празник. А един сезон, посветен на годишнина не се отличава много от другите. Стараем се всеки концерт да е нещо неповторимо. Нищо не е самоцелно. Бих отбелязъл цикъла ни "Нова европейска..
Лаго фест в града, джаз-фестивал в Боровец - не всеки град има подобни допълващи се две музикални събития. По този повод започваме с Георги Николов-Гопето : "Колкото по-готина е публиката, толкова по-готино звучи и музиката. Хората като се изкефят на звука ставаме все по-креативни. Има нови вдъхновения, чакат да бъдат записани. Като се видим,..
Медресе сокаги се прекръства след влизането на московците по тази улица. После е Регентска, после пак - Московска. Започва от пл.Желю Желев, където е бил първият чугунен фонтан. Там е била и часовниковата кула от 17 в. Към 1880-1881 е разрушена. Повече за градската легенда за нея и за оформлението на улицата, както и за прилежащата ѝ малка ул.Малко..
Роден е в 1902 в Габрово, баща му е учител и автор на едни от първите учебници по география в България. Даниела Георгиева е съпруга на неговия правнук и я слушаме в звуковия файл със спомените ѝ за д-р Рачев. Нейни са и предоставените снимки и документи . Д-р Рачев е ревностен радетел за създаването на белодробни диспансери в България. Другата му голяма..
Животът на композитора маестро Георги Атанасов е по-заплетен, драматичен и вълнуващ от всяко оперно либрето. Баща му зарязва децата си, когато бъдещият музикант е на три. Успява да го издири след десетилетия, но таткото предава Богу дух ден преди срещата им. Майката чисти по хорските къщи, за да изхрани челядта си и си отива от живота след десет..
Най-новият проект на Спартак Севов е пълнометражния филм „ Министерството на мечтите “ – абсурдна комедия за любимите неща на всички: бюрокрацията и сбърканите днешни системи. С него е и актьорът Мартин Тасков, а проектът е англоезичен: "Министерство на кошмарите изглеждаше зле като заглавие. Осмиваме бюрокрацията." (Спартак) "Имам честта да..
Георги Георгиев, зам.-председател на "Асоциация за инсулт и афазия“ ни представя първото споделено парково пространство за арт терапия в България, открито по тяхна инициатива на 14 юли в столичния район Банкя. Името, което носи, е "Сътворение" и на място може да се открие зона за арт терапия и зона за лечебно градинарство, както и място с..