„Квартет за края на времето“ на Николай Константинов черпи вдъхновение от едноименната композиция на Оливие Месиeн – създадена в плен, но устремена към безвремие. Видео инсталации и скулптури от контейнери, облечени с мотиви от българското везмо, се вплитат в съвременна визуална партитура за идентичност, граници и памет:
"Преди 35 години исках да изкарам 3 години следване в Белгия, но досега съм там. Има специфика на местните публики и глобалистката публика, които нямат допирни точки. Това може да звучи странно.
Историята започна с проектите ми във виртуална реалност. Всичко е моделизирано на ръка. Има 3 камери, те създават усещане за 3Д свят. Зададох си въпрос как виртуалната реалност може да влезе в творчеството ми, какво бих могъл да направя.
В един музей има движение на приближаване и отдалечаване. Променя се хромантичния аспект на едно произведение, експериментирах - музиката на Месиен ми действа по подобен начин. Той е второ поколение модернист след Дебюси, музиката му е силно повлияна от Грегорианското песнопение. Случайността срещна моето произведение с това на Месиен.
"Цветът на небесния град" стана като филм, после нещата започнаха да се развиват и човек трябваше внимателно да се вслушва в произведението, така се появи друго произведение, различно - имаме подмолно напрежение, което ще се появи като събитие по-високо. Изображението се сгъстява слой след слой."
Още подробности по изложбата и символния ѝ характер - в звуковия файл
Неотдавна тук ви представихме Красимир Недялков, който ни призна за сбъднатата си детска мечта. Но и друга негова такава също е реалност - той е организатор и водещ на 31-те награди в сферата на модата, шоуто и бизнеса, присъдени в петък 10 октомври. БНР е сред техните носители в 2 категории. С него и започваме: "Имах 10 години пътувания с..
Снежана Маринова за новото издание на книгата ѝ " Мозайка от миналото на Стара Загора ", чиято софийско представяне предстои: "Много теми останаха извън първото издание. Допълнихме го с 11 нови. За съжаление опожаряването на града в 1877 засяга и архивите. Оцелява само това, което е било извън града. Сега можем да обменяме с колегите дигитални копия,..
Гвардейският оркестър на България е първото музикално формирование в България, осъществил и първите записи в различни жанрове, които ще чуем тук. Историята на оркестъра е описана в книгата на д-р Галя Грозданова-Радева, тук е и Стефани Михайлова, съдействаща за съставянето и представянето на книгата:
Преводачката и журналистка Вера Балабанова е последната жена в живота на поета-символист Теодор Траянов. Тя остава с него до кончината му, въпреки че той редовно я води на гроба на голямата си любов, актрисата Дора Дюстабанова, и казва че иска да бъде положен до нея. Писателят признава пред своята Вера: „Не съм носил добро на жените, не съм…“..
От двора на БНР търсим 10 градски съкровища в интерактивната градска игра. Трудни ли са местата, които трябва да бъдат открити? С нас е и водещата в "Легендите на София" Магдалена Гигова. Нейна е идеята участниците да си включат крачкомерите и да не тичат, за да не се объркат с участниците в маратона.
Отличителна черта на най-стария музикален фестивал у нас – „Варненско лято“ е международния симпозиум , който за шеста поредна година събира изтъкнати европейски музиколози в морската ни столица със специално подготвени доклади. Досегашният път на темите, провокирали създаването на доклади минава през теми като „ Творческият процес през погледа..
В последния работен ден от седмицата, темите от деня в предаването "Форум“ коментираха политическият анализатор и преподавател в НБУ Любомир Стефанов и Пламен Димитров от Българското геополитичиско дружество. Заедно с водещия Лъчезар Христов, се спряха на следните теми: - Политически обзор на седмицата - кризата с боклука и последствията след..