Често сме свидетели на информационни кампании, свързани с репродуктивното здраве, но каква кампания е необходима от страна на държавата, за да стимулира по-ранно семейно планиране - по-високи заплати, повече детски градини, по-спокоен начин на живот?
Според д-р Радосвета Стаменкова – изпълнителен директор на Българската асоциация по семейно планиране и репродуктивно здраве, основният проблем, свързан с демографската криза у нас, е високата смъртност и ниската раждаемост.
"Семейно планиране означава да имаш толкова деца, колкото искаш и да ги имаш тогава, когато искаш. Семейното планиране е отговорност към децата. Проблемът в България с демографските показатели е, че младите хора искат подкрепяща среда. Подкрепяща среда е да знаеш, че в големия град като София, когато на детето му дойде време за градина, то ще може да отиде на градина. Младите двойки очакват да ползват облекчения при ползване на кредити за жилища, тогава, когато са или ще стават родители. Да имат споделени възможности и бащите, и майките да взимат отпуски“, обясни д-р Стаменкова.
По думите й, не само населението в България е застаряващо, това се случва като цяло в Европа.
"Показателите в България не са по-драматични отколкото в други европейски държави. Мисля, че репродуктивната цифра беше 1,8. За да има положителен прираст, тя трябва да е над 2, т.е. двама души да имат повече от две деца“, посочи д-р Радосвета Стаменкова.

Според нея са нужни комплексни мерки от страна на държавата за повишаване на раждаемостта. Необходима е обща синергия от страна на различните институции, смята тя.
"Аз категорично не си представям, че тези мерки се правят на парче. Това е въпрос на обединени усилия, така че да се работи в областта на социалните услуги, на здравеопазването, на образованието, за да се получи тази подкрепяща среда", каза д-р Радосвета Стаменкова.
По думите й, българските политици трябва да гледат с хоризонт поне 10-20 години напред, така както са направили държави като Финландия и Ирландия по отношение на подкрепяща среда за младите хора.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
В деня на представянето на книгата "Литературната журналистика в България" , във "Форум" като коментатор гостува един от авторите в изданието – политологът доц. Иво Инджов . Водещият Лъчезар Христов предложи темите, а доц. Инджов прие и разсъждава по: Блокада на парламента и кратки сблъсъци с полицията. Хиляди протестираха срещу Бюджет..
Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..
За втори път Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложената от кмета Васил Терзиев нова структура на общинската администрация. Макар да бяха направени изменения в първоначално изготвения вариант, сегашният отново не получи нужното одобрение както в комисии, така и на днешното заседание на общинските съветници. Кметът Терзиев..
Над 700 рекламни карета и страници от вестници и списания, както и киноплакати, са представени в изложбата "Кинореклама в България 1920–1940", която беше открита на 26 ноември в Дома на киното в София. Разнообразните подходи, чрез които разпространителите, собствениците на кина и продуцентите от периода популяризират филмите си и привличат публика в..
Фондация "П.У.Л.С." се включва с активности по време на 16-те Световни дни срещу насилието, основано на пола, които се провеждат между 25 ноември и 10 декември, както и към глобалната кампания на ООН за спиране на дигиталното насилие над всички жени и момичета. Тазгодишната кампания е насочена към дигиталното насилие. “Това е форма, която в..