Първото издание на форума е посветено на трансформиращата сила на градското изкуство. Целта е да се проправи път за повече изкуство с висока художествена стойност и отворен достъп в столицата.
Пред Радио София съоснователят на фондация "Visionary" Деляна Ангелова обясни, че форумът "Visionary Talks" е част от по-голяма идея, която се нарича "Кръговрат на познанието“ в Студентски град и цели да създаде вдъхновяваща среда на живот за живущите в квартала.
"Направихме по-рано през септември два много красиви стенописа на бл. 23 на УНСС, които са наш партньор в проекта. Тези две картини са нашата сила – да преобразяваме градската среда. Искахме да продължим този разговор, да го сложим в зала, в контекста на това да имаме пространство за обмен на идеи, за връзка с наши партньори от Европа“, каза Деляна Ангелова.
Тя припомни, че за по-малко от месец фондация Visionary организираха изрисуването на три мащабни стенописа в София. Освен двете картини в Студентски град, в близост до хотел "Плиска“ беше създаден и стенописът "Упование“.
"Проектът "Кръговрат на познанието“ е фокусиран в Студентски град. От една страна обръща внимание на градската среда в "Студентски“, от друга страна – работи със студенти. В епизод 2 на проекта изпълнихме единият от стенописите на бл. 23, заедно с Венета Маринова, която направи своя дебют в този мащаб. Тя е възпитаник на Националната художествена академия. Нашите дългосрочни намерения са да работим както с НХА, така и с УАСГ, затова да привличаме студенти от специалностите "Стенопис“, "Урбанистика“ и "Архитектура“, и да работим за развитието на средата в Студентски град“, посочи Деляна Ангелова.
Форумът "Visionary Talks" е финансиран от Столичната община – Програма "Европа" 2025. Входът е свободен.
Подробности можете да чуете в разговора на Лили Големинова с Деляна Ангелова.
Гост в коментарното предаване “Форум” в края на работната седмица е Мартин Атанасов – момчето, което създаде проекта Черна писта, интерактивна платформа с данни за над 177 000 катастрофи и пиар специалист. Заедно с водещата на предаването Елена Пъневска те обсъдиха следните теми: Обобщение на седмицата; За младите хора у нас много от обществените..
Казусът с Боянското блато е активен в общественото пространство от 2021 г., когато стартираха различни административни процедури за съхраняване на блатото като екосистема. Изплува отново в момента, по причина на това, че в момента в имота от север (буквално на 15 м. от неговата територия) започна активно строителство”, заяви адвокат Веселин..
Президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви, че прекратява търговските преговори с Канада. За причина се посочва канадска реклама против митата с гласа на бившия президент Роналд Рейгън. Рекламата се появява като критика на наложени от Щатите тарифи на стомана и автомобили от Канада. Става дума за телевизионна реклама, дело на местната власт в..
Какво е поезията? Самоанализ? Себевглеждане? Или може би демонстрация и подтик как съвременният човек да се вглежда повече в себе си? Тези разсъждения направи в студиото на БНР-Радио София поредният поет – петъчен гост на Даниел Ненчев. Формален повод за поканата към Павлин Проданов е неговата дебютна книга "Слънцето хвърля милиарди..
Рафаела, а.к.а Rafunzel , която най-ревностните слушатели помнят и като част от екипа на Радио София, гостува в "Добър вечер, София" с нова фамилия, псевдоним за пред феновете и с нов запис. "Радвам се и много се вълнувам, че съм тук. Носталгично ми е да се върна и да видя студиото като гост, а не като звукорежисьор", възкликна Рафи...
Стойността на индекса на обществено напрежение за третото тримесечие на 2025 г. (1 юли - 30 септември) съвсем леко, с 0.9 пункта, навлиза във фазата „висок, трудно контролирани рискове“. Стойността на индекса за периода се дължи на действието на широк комплекс от фактори. Към този момент регистрираните стойности на индекса по-скоро показва висок,..
Тази седмица Българското национално радио беше домакин на голямата среща на обществените медии в Европа. Сред темите, които вълнуваха участниците и те обсъждаха и дискутираха, бяха: как в днешния свят обществените медии да бъдат платформа за аргументи а не за алгоритми; привличане и грижа за младежката аудитория; историите, които имат..