Грешка на втория пилот е станала причината за катастрофата на руския самолет над Черно море, недалеч от Сочи, която се случи на 25-и декември. Това показва завършилото разследване на руските военни експерти за причините, довели до трагедията, при която загинаха 92 души. Сред тях бяха членове на военния хор "Александров" и журналисти.
На третата минута от началото на полета, когато самолетът се е намирал на 450 метра от пистата на летището край Сочи и е бил вече над Черно море, са сработили датчиците, показващи устойчивостта му. Тогава рязко самолетът започва да губи височина заради проблеми със закрилките. Това пишат днес медиите в Москва, като цитират заключенията на експертите от руското военно министерство, което разследва катастрофата с Ту-154. Те смятат, че причината за случилото се е грешката на втория пилот Александър Ровенски, който е объркал лостовете за прибирането на колесника с този на закрилките. От този момент нататък самолетът е започнал за губи височина, а екипажът се опитал да го върне на летището, но това не е било възможно да се случи.
Според опитния пилот Виктор Саженин в самолетите "Туполев" въпросните два лоста се намират над пилотите в кабината им и е напълно възможно това да е грешката, особено ако вторият пилот се е разсеял или уморил, когато самолетът е набирал височина.
Според експертите самолетът е бил претоварен. За това говори и фактът, че първо при падането опашката на самолета се отделила от него, след което и дясното крило на самолета се е отделило и е паднало в морето.
В същото време обаче преди дни експерт в авиационното дело заяви пред независимия телевизионен канал РБК, че е възможно на борда да е имало взрив, тъй като вероятно самолетът е бил натоварен и с въоръжение за руската база в Латакия, Сирия, накъдето е пътувал. Той изключи възможността да става дума за терористична атака срещу самолета.
По време на катастрофата загинаха 92 души, между които членове на военния хор "Александров" и редица журналисти, които пътуваха да отразят концерта на хора в освободения от джихадистите северен сирийски град Алепо.
Третото записващо устройство, намиращо се в опашката на военния самолет Ту-154, който се разби в Черно море, е унищожено, предаде ТАСС, като се позова на източник от правоохранителните органи. Въпреки че е силно деформирано, то подлежи на частична..
Руски спасители откриха и втората черна кутия на разбилия се в Черно море на Коледа руски самолет Ту-154 с 92 души на борда. „Второто бордово записващо устройство на самолета Ту-154 беше намерено и извадено от морското дъно“, заявиха от..
Пъзелът от версии за причината за катастрофата на руския самолет Ту-154, с който над Черно море загинаха 92-ма души, тепърва ще се подрежда, коментира в ефира на "Хоризонт" журналистът Александър Богоявленски , който води предаване за авиация. Той..
Трите черни кутии на катастрофиралия руски самолет Ту-154 са били открити при спасителната операция в Черно море край Сочи, съобщиха руски агенции. Досега руското военно министерство, на което принадлежи разбилия се самолет, е потвърдило намирането само на..
Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и..
Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на..
Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва..