Тромпетистът и певец Георги Зайков представи дебютната си песен "Падащи звезди". Младият изпълнител е автор на музиката, текста и аранжимента, записана е заедно с рапъра Liter Jack, а видеото е дело на Георги Ставрев – KINO.
Песента „Падащи звезди” е един кошмар, който имах. Кошмар, който всеки един от нас може да изживее. Просто един ден седнах и написах пианото, и след това вече текста си дойде. Поканих и пловдивския изпълнител Liter Jack, който да придаде малко повече сериозност на песента с малко рап елементи. Всичко се случи точно за 3-4 дни. И се надявам песента да се хареса на хората, защото е много истинска. А посланието ни към хората в началото беше никога да не губят време в това да кажат на любимите си, че ги обичат и да им го покажат. Да не чакат този момент да е утре. Да го направят сега, защото никой от нас не е вечен. Всеки от нас е губил близки хора и може да усети смисъла на песента.– разказа Георги Зайков за предаването „Джем сешън” по Радио Варна. Цялото интервю чуйте в прикачения файл.
Маркирай своя музикален път до този момент...
От малък се занимавам с музика, завърших музикално училище в Пловдив със специалност тромпет. След това вече се появиха бунтарските тийнейджърски години, в които реших, че трябва да хвана китара и да пея. От тогава, от 2010-а, с Дани Димитров от Варна имаме група, която се казва NoName. С него правим комерсиална музика – поп, r&b... Занимава се и с други формати – джаз, латино, хаус с DJ, с тромпета също много интересно се получава.
Не са много тромпетистите, които пеят...
Както се шегуват моите колеги: аз съм най-добрият тромпетист, който пее, и най-добрият певец измежду тромпетистите.
Дори преди Чет Бейкър?
За мен това е един най-големите примери за тромпетист, който пее. Много от неговото изкуство ми е повлияло и на мен.
Ти си част от Биг Бенд Пловдив, нали?
Да, Биг Бенд Пловдив към Радио Пловдив, така че сме колеги. (смее се)
Кога дойде пеенето?
Започна на шега. Още от малък пях в хора на пловдивските момчета. Това е една добра основа за всички деца, които искат да се занимават с музика - музиката възпитава и развива гласа. И след мутацията на гласа ми казаха, че трябва да си почина. Малко по-късно открих, че искам да се занимава изцяло с пеене и да продуцирам сам своята музика.
С какво тромпета помага на пеенето?
Тромпетът е един от най-благородните инструменти. Той е много труден инструмент, но също така се отблагодарява много. И е много лиричен. Помага на пеенето, защото е солов инструмент, а пеенето също е солово изпълнение. Развива мисълта като музикална линия, което помага много и при пеенето.
Помага и на дишането, диафрагмата...
Дишането е много важен аспект от двете нещата – от пеенето и от свиренето на духов инструмент, какъвто и да е той.
Кои са твоите вдъхновители за тромпета и за пеенето?
Като тромпетисти – ти вече спомена за Чет Бейкър. Неговата музика е доста дълбока и тъжна, той е имал доста тежък живот. Аз имам и един кумир в латино музиката - Артуро Сандовал. Разбира се, вече по-известните Луис Армстронг и Майлс Дейвис. Правили сме прекрасен трибют на Майлс Дейвис в Пловдив. Надявам се някой ден и във Варна да дойдем да го направим.
„Падащи звезди” първата песен ли е, която композираш?
Не, това е първата самостоятелна песен, в която може би всичко сам направих. Но това е дебютната ми песен като самостоятелен изпълнител. Тепърва смятам да пиша и да творя песни. Мисля да са в тази насока, да имат някакъв замисъл, да не са поредната комерсиална песен. Опитвам се да давам послания на хората с музиката, която правя. Като цяло музикантите трябва да го правят това нещо и да пренебрегнат други материални неща, които целят. Музиката трябва да носи послание.
Къде се чувстваш по-свободен – в свиренето с тромпет, пеенето? Къде импровизационният език по-добре говори?
Музиката има много форми. Музиката, която идва с тромпета или някой друг инструмент, е една, а вече с пеенето е съвсем друг свят и друг цвят. Но мисля, че с пеенето се изразявам по-добре и хората могат по-добре да ме разберат, отколкото с тромпета. Въпреки че тромпетът в днешно време набира още повече сила като инструмент в модерната музиката.
А ти тъжен човек ли си?
Не. Точно обратното. Имал съм и тъжни моменти в живота си, всеки има и такива. Но някакси тъжните неща въздействат първосигнално на хората и са като шамари. Те по-лесно могат да влязат в историята, която една тъжна песен ще разкаже, отколкото една весела. По-скоро аз съм по-добър в писането на тъжни песни, отколкото на щастливи песни.
Музиката или текста идва първо и по кое работиш повече?
Първо музиката и след това е текста. Работя повече върху текста. Там се нуждая повече да се обуча сам да използвам по-интересни думи, по-интересни изрази. Не обичам тези клиширани рими и изразявания. Искам да е нещо по-интересно, когато го чуеш и да го запомниш. Текстът е много важен!
Поезия пишеш ли?
Поезия – не. Но мисля, че музиката е един вид поезия. Не е ли така?
Абсолютно!
Музиката също спада към това творчество според мен. Музикантът не е само човек, който прави музика. Той трябва и текст да напише. Така че е доста комплексно творението.
Каква е твоята оценка за българската поп музика?
Българската музика в момента е отражение на световната музика – комерсиална поп музика. Както преди време в американската поп музика имаше за мен по-стойностни песни, така и в българската музика имаше по-дълбоки замисли в текст и музика. Днес при нас сякаш минаха на заден план тези неща. Но мисля, че колелото се върти и нещата ще се върнат към по-стойностните песни и продукции. Има ли група изпълнители към които се причисляваш?
Към група...
Съмишленици.
Не се приспадам към някой точно определен изпълнител. Но от всеки може да вземеш нещо и да създадеш нещо свое.
С кого искаш да направиш дует?
В момента се сещам за две момчета от София, които са много скандални. Така че може би с тях ще направим една песен, защото намирам в тях нещо много интересно.
И това са?
„СкандаУ” (смее се). Просто са свежи момчетата. Даже им бях направил кавър на една тяхна песен и те много топло го приеха. Един друг се подкрепяме, така трябва да е. Ние няма какво да делим, така че трябва да си помагаме.
А би ли пял кавъри?
Дълго време това ми беше като хоби и съм пял кавъри. Но оттук нататък искам да отделя време на авторската музика. Искам с нещо да се оприлича, нещо мое, нещо, което да остане. Кавърите по принцип са хубаво нещо, защото те обогатяват като изпълнител. Кавърът може да го изпълниш по свой начин, а не да е едно към едно с оригинала. Аз така правих моите кавъри и затова бяха добре приети. Можеш да пречупиш песента по свой си начин и да стане коренно различна.
Интервю на Кристиян Неделчев за предаването "Джем сешън" излъчено на 30 май 2017 г.
Идеята достъпът до социални мрежи на деца под 15 години да бъде ограничен предизвика оживен обществен дебат, който продължава и днес. Повод за него станаха изявленията на образователния министър Красимир Вълчев, че социалните мрежи създават сериозни рискове за психичното здраве и развитието на децата. Мнението му беше подкрепено от председателя на..
В концертното студио на Радио Варна снощи се проведе среща-дискусия със социалния психолог Росен Йорданов на тема „Моралът в политиката" с вход свободен. Преди събитието с Росен Йорданов разговаря Валерия Василева. Темата за морала в политиката безспорно е много важна и актуална в обществото ни, но и твърде сложна - какви са вашите основни..
Децата от България ще имат възможност да участват за пета поредна година в XIX Световен конкурс за детско хайку, организиран от JAL Foundation в Япония. Темата на тазгодишното издание е „Звук“, а млади автори до 15-годишна възраст могат да изразят своята креативност чрез кратката японска поетична форма хайку, съчетана с рисунка. Това каза Зорница..
Да използваме летните дрехи в есенната визия, като съчетаваме например любимите си летни топове с жилетка или сако. Този съвет даде за предаването "Новият ден" имиджовият консултант Румяна Димитрова. Когато купуваме дрехи, да залагаме на качествената и красива кройка, с добра изработка, и да мислим за поне още три дрехи, с които може да бъде съчетана,..
Станислава Томова-Съни е основател и хореограф на Sunny Dance Studio . Започва да танцува като съвсем малка с народни танци в Детско-юношеския фолклорен ансамбъл "Ручейче" и Фолклорния ансамбъл към Община Варна. През 2002 г. се пренасочва към аеробни занимания и след обучение става инструктор по латино аеробика към клуб "Темпо", а две..
Книгата „Три погледа върху Съединението от 1885 година“ беше представена във Варна през тази седмица. Автори са историците Милко Палангурски, Веселин Янчев и Петър Стоянович. Разговаряхме с двама от тях – професорите Палангурски и Янчев, но не само за самата книга или за това какво е казано и какво не за Съединението. Постепенно предмет на..
Инцидентът във Варна, при който насъскани от стопанина си питбули, убиха домашен любимец и раниха човек , са резултат от езика на омразата който се насажда от политическите ни елити. Това каза в ефира на предаването ПФ д-р Ивайло Митковски, председател на варненската организация на ДСБ. По думите му, така наречения елит на нацията, със своите..