Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Премиера на „Набуко” в Миланската Скала

| обновено на 30.10.17 в 22:50
Ла Скала - Милано


На 24-и октомври беше премиерата на една от най-обичаните вердиеви опери – „Набуко“, на сцената на Миланската Скала. Шедьовърът на италианския маестро се завърна на „своята“ сцена 175 години след световната премиера. В копродукция с Кралската опера в Лондон „Ковънт Гардън”, Лирик опера в Чикаго, Теотро дел Лисеу в Барселона, вердиевата опера от месеци отбелязваше „tutto esaurito“ или „всички билети продадени“.

Вълнуващо беше участието на един от най-известните вердиеви диригенти – Нело Санти. След дебют в Театро Верди в Падуа с „Риголето“ през 1951 г., италианският маестро достига световен успех с изяви в Цюрихската опера, Метрополитън в Ню Йорк, Филхармонията в Осло, в Лондон и Монте Карло. Маестро Санти получи заслужените овации на публиката в Милано. Ще очакваме неговото завръщане през май 2018 г.с операта „Аида“.

Както през 2013 г., режисурата бе поверена на Даниеле Абадо, който ни пренесе в едно свещено и пусто място - еврейско гробище. Силно бе въздействието на великолепните видео прожекции на Лука Скарцела. От началото до края на спектакъла моята цел е да представя разказа на народа, споделя световноизвестият режисьор и носител на наградата „Оскар“ за 2012 г. Аплодисментите бяха и за великолепната сценография и костюми на Алисън Чити.

Премиерата в Ла Скала отбеляза и завръщането на Лео Нучи в ролята на Набуко. Перфектно бе изпълнението на баритона, който тази година празнува 50 г. на сцената! Абсолютен рекорд е появата му в ролята нa Pиголето в повече от 50 спектакли. След великолепно изпълнение на Калаф в „Турандот“ през сезон 2015/2016 г., Стефано Ла Kола ни покори със силна изява в ролята на Исмаел. Внушително бе изпълнението в ролята на Захария на възпитаника на Консерваторията в Санкт Петербург, басът Михаил Петренко. И в тази премиера Мартина Серафин оправда очакванията на публика и медии със своята Абигайл. Сопранът ще редува участията си с Анна Пироци. След дебют в ролята на Керубино в Залцбург през 2010 г. и вълнуващо изпълнение в ролята на Сузуки в откриването на сезона на 7-и декември миналата година, Анализа Стропа бе една великолепна Фенена, със силно сценично присъствие и ясна дикция. В ролята на върховния жрец беше оперният изпълнител и актьор в театъра и цирка, Джовани Фурлането. Внушителна бе изявата на италианския бас, който напълно заслужи овациите на присъстващите. И в тази премиера Академията нa Ла Скала изкачи на сцената свои възпитаници: сопранът Ева Трак в ролята на Ана и тенорът Оресте Козимо, който беше Абдало. Поредно перфектно изпълнение на хора и оркестъра на Миланската скала с диригент Бруно Казони.

Тази опера отбеляза началото на моята артистична кариера, споделя Верди през 1879 г. И може би неслучайно „Và pensiero“ звучи на погребението на Великия Маестро през 1901 г!




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!