Пътищата трябва да се проектират според интензивността на трафика за период от 30 години. Това предвижда новата Наредба за проектиране на пътища, която вече е обнародвана в "Държавен вестник", съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройство.
С нея се въвеждат завишени изисквания за отводняване на пътното платно. Целта е да се избегне събирането на вода и създаването на условия за "аквапланинг". В участъците с по-сложно движение ще се поставя осветление с цел осигуряване на по-голяма видимост и безопасност. Изискването се отнася за пътните възли на автомагистралите и скоростните пътища, както и за пътните възли и кръстовищата на първокласните пътища. Решението за прилагане на тази мярка ще се взима след технико-икономическа обосновка.
Наредбата ще бъде задължителна при проектирането на нова инфраструктура, както и при основен ремонт или реконструкция на съществуващата мрежа.
Дава се по-голяма свобода при определяне на проектна скорост за всеки клас път в зависимост от транспортните функции и особеностите на терена. Ако автомагистралата минава през равнина, проектната скорост е 140 км/ч, при хълмист терен - 130 км/ч, а при планински - 120 км/ч. При тежки теренни условия автомагистралите могат да се проектират с проектна скорост от 100 км/ч, а скоростните пътища с проектна скорост 90 км/ч. За първокласните пътища е посочена максимална допустима проектна скорост от 100 км/ч. (Проектната скорост е различна от максимално допустимата скорост на движение, определена в Закона за движение по пътищата, но не може да я надвишава).
Край магистралите и пътищата ще бъдат създадени зони за безопасност. Целта е при излизане на моторното превозно средство от пътното платно да се избегнат тежките последици за шофьора и пътниците от удар в стълбове, стени, сгради и други препятствия, или последствията за трети лица, които се намират на крайпътните паркинги, площадките за отдих, пешеходните площи и др. Обхватът на зоната ще се определя в зависимост от класа на пътя и допустимата максимална скорост на движение за автомобилите. Край магистралите тя трябва да е с ширина 16 м при допустима максимална скорост от 140 км, за скоростните пътища - 13 м при допустима максимална скорост 120 км/ч. При първокласните, второкласните и третокласните пътища са предвидени 8 метра. Ширината може да е и по-малка, ако в даден участък са въведени местни ограничения на скоростта.
В наредбата са категоризирани и опасностите. С най-голям риск за пътуващите в моторните превозни средства са стълбовете, дърветата, шумозащитните и подпорните стени, бетонните елементи и други. Опасност от тежки травми крият също реките и окопите с дълбочина по-голяма от 1 метър. Наредбата предвижда в зоната за безопасност да се избягва проектирането на рискови елементи и съоръжения. А ако това е невъзможно, те трябва да бъдат обезопасени съгласно стандартите.
Въвеждат се редица нови екологични изисквания при проектирането на пътища. Предвижда се изграждането на съоръжения от т. нар. "зелена" инфраструктура - това са "зелени" мостове, тунели и виадукти, които осигуряват безпрепятствено преминаване на животните по традиционните им маршрути. В момента също се изграждат тунели за мечки, язовци, костенурки или други животни, предимно по проектите с европейско финансиране. Но мярката досега не е била изрично залегнала в наредба.
За първи път се определят и обхватът, съдържанието и етапите на всеки пътен проект.
Според очакваните резултати наредбата ще позволи строителството на модерна и безопасна пътна инфраструктура и ще допринесе за намаляване броя на пътно-транспортни произшествия.
И шестият опит за избор на председател на 51-вото Народно събрание се провали. Достигналите до балотажа двама кандидати Рая Назарян от ГЕРБ-СДС и Силви Кирилов от ИТН не събраха нужното мнозинство, съобщава БНР. Назарян получи 69-те гласа в подкрепа от собствената си парламентарна група, 147 бяха "против", четирима се въздържаха, а при..
Графит на фасадата на басейн "Приморски", посветен на 20-годишнината от членството ни в НАТО, стана обект на вандалска проява. Върху рисунката, на която е изобразена ръка на войник, хванала детска ръка, е отбелязан хикс. Графитът е една от отличените творби от Конкурс за арт графит на тема „България – по-красива в НАТО", организиран от Министерството на..
За шестнадесета поредна година Община Варна се включва в Националната АНТИСПИН кампания по повод Световния ден за борба със СПИН - 1 декември. Общинската дирекция „Превенции“, съвместно с Регионалната здравна инспекция в града, организират различни инициативи в периода от днес – 27 ноември, до 3 декември 2024 г. По традиция кампанията се провежда под..
Във връзка с предстоящо полагане на асфалтова настилка на ул. "Д-р Пискюлиев" в участъка от бул. "Христо Ботев" до ул. "Георги Бенковски" улицата ще бъде затворена за автомобили от 8:00 до 17:00 часа на 28 и 29 ноември (четвъртък и петък). За преминаване ще се допускат само автомобили на градския транспорт и превозни средства със специален режим на..
Депутатите от коалицията ГЕРБ-СДС ще отправят две питания до Конституционния съд , предаде БНР. Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов съобщи, че едното питане е за правата на депутатите, а другото - дали Висш съдебен съвет с изтекъл мандат може да проведе процедура по избор на нов главен прокурор и председател на Върховния административен съд. Пред..
Корабоплавателната компания „Варнафери“, която оперира железопътен ферибот „Варна“, е в ликвидация. Очаква се тя да приключи до края на годината. Това съобщи за Радио Варна бившият управител на компанията Иван Вълчев. Фериботът „Варна“ е продаден на грузинска фирма, която смени името на кораба на „Айа“ и сега прави курсове между Поти и Констанца,..
Депутатите от 51-вия Парламент правят шести опит за избор на председател. Заседанието може да проследите тук От ГЕРБ-СДС препотвърдиха кандидатурата на Рая Назарян . Доц. Наталия Киселова е кандидатът на БСП-Обединена левица, а на "Възраждане" - Петър Петров. Доц. Силви Кирилов е предложението на "Има такъв народ". Тошко Йорданов номинацията на..