Улрих Хеппе е главен изпълнителен директор на концесионера на морските летища във Варна и Бургас "Фрапорт Туин Стар Мениджмънт" от септември 2015 г.
Тази година пътникопотокът на двете летища се очаква отново да надхвърли 5 млн. души. Средногодишно, полетите до тях са над 37 хил., а броят на нашите и чужди авиокомпании, които изпълняват редовни, чартърни и нискотарифни полети до повече от 180 дестинации.
Как се развиват нискотарифните полети?
- Много сме доволни от развитието на нискотарифните компании. Една от тях базира свой втори самолет тази година, след като през 2017 г. базира първия си. Така вече покриваме още шест нови дестинации.
Колко общо са нискотарифните ви дестинации?
- Wizz Air покриваха досега девет и към тях се добавят още шест. Три от тях в Германия, в Париж, Ливърпул и Копенхаген. Това, което е хубаво е, че летят не само до далечни дестинации, но и до близки европейски градове и столици, като например Лондон. И това се случва през цялата година.
През лятото при нас са представени всички нискотарифни компании – Easy Jet, руската Победа, Norwegian air. Ryan air спират полетите до Брюксел, защото имат затруднения, но се надявам да бъдат вдъхновени от успехите на най-близкия си конкурент на летище Варна и да се върнат отново на летище Варна.
Каква част от пътниците на летищата във Варна и Бургас идват с нискотарифните програми?
- Тази година очаквания са за 2 млн. пътници във Варна и 3 млн. пътници в Бургас. Така, че общо ще имаме над 5 млн. пътници. Мнозинството от тях идват за 7-дневни и 10-дневни програми, някои за 14-дневен престой.
Тъй като сме туристическо летище, голямата част от туристите идват за ваканция. Увеличава се обаче пътникопотока през зимните месеци. Само за пример, преди три години през зимата покривахме едва шест дестинации, а сега са 16, което е близо тройно увеличение.
Можем ли да говорим за процентно съотношение на пътниците от нискотарифните полети?
- Що се касае за кратки визити 90 към 10 е съотношението туристи спрямо нискотарифни пътници.
74 процента от трафика ни на летище Варна е съсредоточен през четирите летни месеца. В Бургас е още по-зле, там трафикът през лятото съставя 90 на сто от целия пътникопоток.
Водите ли преговори с други авиокомпании?
- Определено. Ходим на всички международни конференции, където се срещат летищни оператори и авиокомпании. Само за пример, преди няколко седмици бяхме в Хановер на най-известната подобна конференция и там проведохме срещи с 29 компании. Ние постоянно им припомняме колко привлекателна е Варна и се опитваме да ги убедим да започнат целогодишни полети до тук.
Най-големият ни успех за момента е, че Wizz Air пуска втори самолет с полети от и до Варна, но също така, че в Бургас привлякохме Jet2.com, които са втората най-голяма туристическа авиокомпания във Великобритания и те ще свързват Бургас с девет британски летища.
Отливът на туристи в България как се отразява на полетите за тази година?
- Очакваме спад от 8 процента на трафика сравнено с миналата година и това се дължи предимно на спада на туристите от Германия и от Русия. Особено руснаците, които се пренасочват към Турция, докато германците са повлияни от несъстоятелността на Germania Airline.
Очакваме 14 процента спад на полетите от и до Германия във Варна спрямо миналата година. Това звучи много, но трябва да имаме предвид, че в последните две години немския пазар имаше ръст от над 72 процента.
Отминалите три години във Варна и Бургас бяха изключително успешни. И двете летища имаха ръст от 50% последните две години, сега спадът ще е 8 процента, което е нормализиране на пазара. Все още държим високите нива от 2017-та година и много сме доволни от този факт.
Британският пазар расте, чешкият и полският пазари също, от Австрия, Турция.
Руснаците имат проблем заради визите. На тях им е много удобно да идват в България – разбират азбуката, имат същата религия и дори малко обща история, но за да отидат в Турция нямат нужда от виза в краткосрочен план предпочитат да ходят там, където няма виза за тях.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.Интервю с Andreas Kisser (SEPULTURA) 40 години отминаха от момента, в който няколко невръстни младежи от Бразилия направиха немислимото - събраха група и я кръстиха SEPULTURA. 40 години по-късно споровете коя е истинската SEPULTURA продължават. Дали тази SEPULTURA, която съвсем скоро ще достигне края на пътя, е автентичната? Какво значение има,..
Мечтателка с фотоапарат, която преследва залези, изгреви и луната. Това е Росица Димитрова от Варна, травъл блогър, пътешественик, фотограф и ловец на кадри, които често обикалят света преди нея в медии като "National Geographic" и "Forbes". За втора поредна година нейна снимка влиза в престижна селекция на "Capture the Atlas", озаглавена "Нощните..
Когато Иван дойде да тренира на 5 години и половина, бяхме като деца на лунапарк - забавление безкрай, а резултатите са впечатляващи - създадохме плашещо добър на корта човек. Така описа работата си с шампиона на "Уимбълдън" първият треньор на Иван Иванов - Пламен Радев. Всичко, което съм постигнал, е благодарение на усилията, вложили в мен..
Варненският състезател по тенис Иван Иванов, който спечели "Уимбълдън", се завърна в родния си град от Лондон. Tой беше посрещнат като национален герой на Летище Варна снощи. Звездно посрещане във Варна на Иван Иванов - носителят на титлата от Уимбълдън (ВИДЕО) "Очаквах такова посрещане, бяха ми казали по телефона, но все пак такава..
Серията от вотове на недоверие е по-скоро форма на услуга към управляващите. Това подчерта за Радио Варна политологът Димитър Ганев. Опозицията - "Продължаваме промяната - Демократична България", е в непрекъсната политическа дилема, допълни той. Не е добро послание за града случващото се с кмета на Варна Благомир Коцев, коментира още..
Първите магистри по специалността „Космическо инженерство и технологии“ на Висшето военноморско училище „Никола Й. Вапцаров“ защитиха своите дипломни работи. Това са капитан Филипа Александрова (летец от авиобаза „Чайка“), Емил Райчев (КБС), Димитър Димитров (катедра „Информационни технологии“) и Кристиян Панайотов (Математическа гимназия „Д-р..
14 юли е националният празник на Франция – денят, в който страната чества превземането на Бастилията с военни паради, балове на пожарникарите и фойерверки. Но далеч от цялата тази суета, днес един французин ще прекара деня по съвсем различен начин – във Варна, до пещта на собствената си пекарна. Грегори Шарниге е от Брест и в продължение на 18..