Най-много са оплакванията на потребителите по повод затруднения при уреждането на рекламации на различен тип стоки, каза за БНТ Игнат Арсенов, главен директор "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите. Това важи както при покупките за празници, така и целогодишно.
Става дума предимно за случаи, в които закупената стока впоследствие проявява някакъв дефект. Рекламация е налице и когато сме си купили нещо онлайн и то не съответства на договора. „Това означава, че не е такова, каквото е рекламирано – не е показаният цвят или размер и т.н.“, обясни Игнат Арсенов. В този случай имаме право да го върнем и да поискаме да ни бъде доставено поръчаното, като всички разходи за куриер се поемат от търговеца.
За всяко несъответствие потребителите следва да предявят рекламация първо пред този, от когото са закупили продукта, като е препоръчително това да стане писмено, обясни Арсенов. Търговецът е длъжен да я приеме и да я отрази в регистър, както и да предложи замяна или ремонт в едномесечен срок. Често потребителите настояват за връщане на парите. Това е възможно, ако след три ремонта стоката продължава да дава макар и различни дефекти и не може да бъде поправена.
Игнат Арсенов посочи, че е възможно да постъпят още жалби във връзка с покупките за Коледа и Нова година, тъй като тепърва ще стане ясно дали има спорове, които в момента са в процес на уреждане между клиенти и търговци.
Работата по част от вече подадените оплаквания продължава с документални проверки. Например, за доказване истинността на дадено намаление. „В други случаи също се налага събирането на допълнителни доказателства и информация – ако онлайн закупена стока не е доставена навреме, каквито твърдения има в някои от жалбите, трябва да проверим на сайта на търговеца какъв е обещаният от него срок и дали е такъв, какъвто потребителят си мисли“, каза Арсенов. Или пък, когато клиентът заявява, че след като се е отказал от онлайн покупката, търговецът е забавил връщането на парите, следва да се установи дали надлежно е упражнено правото на отказ. Това означава потребителят не само да е изпратил заявлението за разваляне на договора до 14 дни след доставката, но и да е върнал на търговеца самата стока в период не по-дълъг от нов 14 дневен срок след уведомлението за отказ. Едва тогава започват да текат 14 дни, в които търговецът следва да възстанови заплатената от клиента му сума. „В повечето от случаите се оказва, че потребителите основателно са потърсили правата си“, коментира експертът.
Най-често жалбите са след покупки от физически магазини, но все повече стават и тези, които касаят пазаруването през интернет. „Практиката показва, че когато потребителят пазарува онлайн, не е така внимателен, както когато влиза в един магазин. Не оглежда толкова добре стоките, а понякога е заслепен от много ниската цена, която по-скоро следва да бъде индикатор, че може да е попаднал на фалшив сайт“, каза още Арсенов. „Измамните сайтове и тези, които не спазват правата на потребителите, обикновено са по-елементарно направени, съществуват само за няколко месеца и после изчезват“, обърна внимание той. Коректните сайтове обикновено са без правописни грешки, с лесно достъпна информация за търговеца и координати за връзка с него, включително за физическия му адрес, завърши Арсенов.
Дарителска кампания за изграждането на десетметров светещ кръст се организира във Варна. Инициативата е на храма „Св. вмчк Димитър Солунски“ във Варна. "Нашата цел е събирането на средства за издигането на десетметров светещ кръст край параклиса "Св. св. Константин и Елена" на могилата в местност Ментеше в квартал ”Владислав Варненчик”, което е..
Работата по укрепване на голямото свлачище между Балчик и Албена, което прекъсна крайбрежната връзка по алеята в района на вилна зона Фиш - фиш, ще започне догодина. Обектът е от национално значение и се финансира директно от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. За целта бяха извършени отчуждителни процедури за шест имота във..
200 ученици от над 20 варненски училища се включиха в изработването на картички, коледна украса и сувенири, подредени от от 13 до 15 декември във фоайето на Младежкия дом във Варна. Събраните средства от коледния базар са в размер на 4 331 лева и ще бъдат преведени за подпомагане на лечението на малката Ралица, диагностицирана със Синдром на Лий...
180 години от рождението на легендарния български войвода Капитан Петко войвода беше отбелязана с общоградското поклонение пред паметника му на площад "Тракия" във Варна. Венци и цветя поднесоха областният управител проф. Андрияна Андреева, председателят на Общинския съвет Христо Димитров, Илия Коев - заместник-кмет на общината, Румяна Вълчева -..
Осигурени са половината от средствата за започване възстановяването на авариралия преди близо година колектор на пречиствателна станция Албена. Това съобщи днес кметът на Балчик Николай Ангелов пред журналисти. Припомняме, че преди дни туристическият бранш в Кранево настоя в най-кратки срокове да бъде изпълнен ангажиментът както на..
Историческият музей в Балчик е с положителна равносметка за 2024 г. Това се дължи на интензивните образователни програма на културния институт, целящи възпитание и приемственост между поколенията; реализиран поради големия интерес е виртуален проект, разказващ за храма на Кибела и античния Дионисополис; както и не на последно място влизането отскоро на..
В първия ден на новата 2025 г. изтича валидността на близо 12 хил. годишни електронни винетки за леки автомобили, а през януари и февруари на над 723 хил. Всеки шофьор може да провери докога е валидна винетката на управлявания от него автомобил на интернет страницата www.bgtoll.bg от бутон „Проверка на винетка“, съобщават на сайта на Агенция..