Стотици български моряци, плаващи под чужд флаг, остават на корабите без възможност за слизане в извънредното положение, при което бяха забранени смените заради опасността от разпространение на коронавируса. Проблемът възникна сред разрастването на пандемията и обявяването на мерки от правителствата на държавите по света, каза за радио Варна капитан Димитър Димитров, вицепрезидент на Европейската конфедерация на асоциациите на морските капитани .
Европейската конфедерация на асоциацията на морските капитани съвместно с Международната федерация и Международната организация по труда са сигнализирали съответните институции на 20 март 2020 г. за осигуряване на пристанища за извършване на смени на екипажите на корабите в извънредната ситуация.
От комисията са изискали от държавите членки на ЕС да осигурят пристанища, които да обезпечат слизането от максимално повече възможни места в Евросъюза.
Към момента всичко е все още в сферата на пожеланията, коментира капитан Димитър Димитров. По негови думи на този етап смени на екипажи са възможни в Дания, Норвегия и Испания. Проблемът, обаче, не е толкова в самите пристанища, защото там нещата по-лесно могат да се решат, а във въздушния транспорт, който също е спрян, допълни той.
Сингапур, Хонг Конг, Индия, Аржентина и Австралия осигуряват в момента слизане на екипажите, при определени условия, но голяма част от големите държави по света не разрешават смените. Това е един процес, който в рамките на месец може да бъде решен, коментира още капитан Димитров.
И ако за Европа решението за възможни смени на екипажи се решава на ниво ЕС, то в световен план е по-трудно и ще се работи с всяка държава поотделно. Страните, които имат най-много плаващи моряци в търговския флот са Русия, Украйна, Индия, Филипините, Индонезия.
„В днешно време е много важно да се мисли за психическото здраве на моряците, защото ако преди години на корабите се е работило много по-малко часове физически, сега броят на екипажите е доста по-малък и ако до един-два месеца не се вземе решение ще възникнат проблеми и би могло да се нарушат транспортните комуникации между основни икономически центрове по света.
Във всеки договор на моряците има клауза за извънредна ситуация. Има Международна конвенция за вахтената служба на море, която определя кой, колко и как може да работи. Ако договора на моряк е изтекъл трябва да му бъде осигурена смяна, но от друга страна има Международна конвенция за безопасност на човешкия живот на море, съгласно която корабът не може да остане без екипаж. Така ситуацията става доста сложна. На моряците с изтекъл вече договор се предлага нов за подписване, докато са на кораба. Те имат право да откажат, но всичко зависи от индивидуалните им трудови договори.“, коментира още капитан Димитров.
Целият разговор с капитан Димитър Димитров чуйте в звуковия файл:
Корупционни практики, незаконно строителство, липса на контрол и престъпно бездействие от страна на институциите – така изглежда реалността по Българското Черноморие според Атанас Русев от гражданското сдружение "Да запазим Корал". „Тези общини са едни феодални владения. Ако не си с кмета – ти си в черния списък. Всичко се контролира от една..
Водопопиването, което изчезва от градовете заради застрояването на частни имоти, е една от причините за наводненията. Трябва да има повече зелени територии в частните имоти. Това подчерта арх. Марин Велчев, председател на Районната камара на архитектите във Варна. Всичко това се дължи на една "колективна безотговорност", допълни Велчев, ден след..
Прокурор и полицейски служители влязоха в Регионалната дирекция за национален строителен контрол в Бургас и в Община Несебър, предаде БНР-Бургас. От двете институции се изземат документи, свързани със строителството във вилно селище "Елените" заради образуваните досъдебни производства за смъртта на четирима души при наводненията. Басейнова дирекция..
Всички пропадания през последните дни на улици в районите, където се извършват дейности по големия ВиК-проект на Варна, ще бъдат отстранени за сметка на фирмите-изпълнители. Става дума за над 15 улици, за които вече са предприети мерки, а в голяма част от тях се работи и към днешна дата, съобщи за Радио Варна Сава Коев, ръководител на големия..
Инспекторите от Комисията за защита на потребителите (КЗП) и от Националната агенция за приходите (НАП) започват от утре масови проверки на търговците, каза днес във Вълчи дол Лора Георгиева от НАП-Варна. Тя и представителите на КЗП Искра Атанасова и Христина Христова се срещнаха с обществеността в града, като темата на разговора бе въвеждането на..
С решение на правителството на пострадалите от наводненията през последната седмица ще се отпуснат по 3 хиляди лева допълнителна помощ, предаде БНР. Министърът на труда и социалната политика Борислав Гуцанов обяви, че сумарно министерството ще изплаща по над 7 хиляди лева. "1914 лева са три пъти нивата на бедността, така, както се полага, знаете го..
Ситуацията след проливния дъжд във Варна вчера е нормална. Четири екипа дават 24-часови дежурства. За целия град. Те остават на разположение днес и утре, съобщиха на брифинг от Община Варна. Чуйте повече от зам.-кмета Димитър Кирчев: Забавило се единствено отводняването на подлеза до Икономическия..