Една тиха армия от поляци, българи, белоруси и други източноевропейци се грижи за това доставките на стоки за Германия да не секват. Много от тях не получават полагащото им се заплащане и са с отрязани социални придобивки, се казва в обширен материал на „Берлинер Цайтунг", озаглавен „Тираджии от Източна Европа: борба за оцеляване."
Изданието пише, че много фирми в Германия работят със спедитори от Източна Европа. Нещо повече: много от големите германски спедитори нарочно създавали свои филиали в Източна Европа, за да могат да заобикалят европейските разпоредби и да наемат тамошната работна ръка на дъмпингови цени.
С нарушени трудови права
„Системата е създадена така, че да нарушава трудовите права на работниците“, казва Михаел Вал, представител на проекта „Честна мобилност“ към Германския синдикален съюз DGB. На паркингите за тирове той разяснява на шофьорите с какви права разполагат. Много от тях работят като подизпълнители само на германска територия и, независимо че са чужденци, би трябвало да получават минималните надници, валидни за Германия.
Реалността обаче е съвсем различна, коментира изданието и пояснява: „По правило източноевропейците получават само минималната надница, приета в тяхната родна страна – в Полша това са около 570 евро на месец, а в България – близо 280 евро. Към тези пари шофьорите наистина получават допълнителни суми, но те са предназначени да покрият разходите им за храна".
Германският синдикалист казва в заключение: „Няма никакъв шанс тези хора да получат справедливо заплащане. Такава е нормалната ситуация сега".
Масово неспазване на предписанията
При това чуждите шофьори на тирове водят труден и опасен живот, се казва в репортаж на Втора германска телевизия ZDF. Ден и нощ те навъртат стотици километри по германските шосета и са в непрекъснат стрес дали ще успеят да стигнат до следващия клиент навреме, четем в публикацията. А условията, в които работят тези хора, често са изключително тежки. Във времената на коронавируса животът на чуждите шофьори стана още по-непоносим. По паркингите на германските аутобани временно бяха затворени всички тоалетни, както и баните с душове. Чак сега от германското министерство на транспорта започват да настояват на професионалните шофьори да се осигурят възможности за поддържане на елементарна лична хигиена.
И това не е единственият проблем. От правна гледна точка е разрешено чуждите тирове да извършват най-много по три пътувания на германска територия в рамките на седем дни, след което да се завръщат на родна земя. Много от регистрираните в Източна Европа камиони обаче кръстосват почти без прекъсване Германия, твърдят и експерти, и шофьори. Често се стигало и до нарушаване на определените по закон времена за почивка. Раймонд Лаусберг, полицай от Белгия, станал известен покрай битката си срещу експлоатацията на спедиторите, твърди, че всички големи фирми са замесени в тази схема. „Колкото фирмата е по-голяма, толкова по-безсрамна е", казва той пред „Берлинер Цайтунг".
А синдикалистът Михаел Вал добавя и това, че наетите като поддоставчици шофьори от Източна Европа могат да бъдат освободени без предупреждение – така да се каже от днес за утре. „Възложителят от Германия не е длъжен да поеме никаква отговорност за шофьора", казва Вал и пояснява, че онези, които се разболеят или не пътуват поради липсата на достатъчно поръчки, в най-добрия случай остават на минимална заплата./БГНЕС, Дойче веле
От полицията предупреждават за фалшиви профили и сайтове, дублиращи промоции на истински фирми, предаде БНР. Целта на измамниците, според ГДБОП, е да се убедят потребителите, че пазаруват в истински магазин и да въведат данните от банковите си карти. През последните дни са установени няколко измамни страници, които копират официални профили на..
Нов инцидент с воден атракцион на централния плаж в Слънчев бряг. 16-годишен е в УМБАЛ-Бургас е транспортиран до здравното заведение със съмнения за комоцио, предаде БНР. Малко след 18 часа стана ясно, че младежът е изписан от болница в добро здравословно състояние. От бургаската полиция уточняват, че около 15.30 ч. трима непълнолетни туристи,..
Голямо задръстване се образува на пътя Варна - Златни пясъци в посока курортните комплекси заради лека катастрофа около сп. "Студентска". Дълга колона от автомобили се извива по бул. "Княз Борис I" Платното вече е освободено от колите, участвали в птп-то, съобщи за Радио Варна главен инспектор Петко Камбуров, началник на сектор "Пътна полиция".
Министерството на околната среда и водите (МОСВ) излезе с официален отговор по сигнала за мъртви малки делфини, открити на плажа край Кара дере, община Бяла. Припомняме, сигналът беше подаден от Стефан Маринов и изпратен до БНР и Радио Варна. От МОСВ съобщават, че след получаване на информацията е извършена проверка на място от община Бяла и..
В Средното училище „Христо Ботев“ в Балчик в момента се извършва текущ ремонт, финансиран от училището. Такива дейности текат и в основните училища в селата Соколово и Сенокос, съобщи заместник – кметът по устройство на територията Димитрин Димитров . За училищата в двете села по инвестиционна програма на Министерство на образованието и науката са..
България е напълно подготвена за въвеждането на еврото от 1 януари. Хората могат да са спокойни и да не бързат да обменят спестяванията си, БНБ ще извършва обмен безсрочно. Това каза бившият финансов министър Владислав Горанов. През първите шест месеца търговските банки и Български пощи ще обменят лева в евро без такси, а в рамките на една година ще са..
Инженерно-геоложки проучвания и геоложки доклад доказват, че районът над плаж "Романтика" на нос Галата е стабилен и е подходящ за реализиране на строителство. Това коментира Валентин Вълев, собственик на дружеството-инвеститор "Експрез гаранцион", което има планове за изграждане на жилищен комплекс на мястото на бивше военно поделение. Инвеститор:..