Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Актрисата Миглена Стоева за пътя ѝ от театъра до малкия екран

Варненката с огнени коси Миглена Стоева завладя зрителите пред малкия екран в медицинската драма „Откраднат живот”. Почитателите на сериала вече я познават от ролята й на уверената акушерка Лилия Куртева. Образът на медицинка сестра й е познат и от нашумялата през последните години постановка „Операцията” от Иво Сиромахов. Там чарованата варненка си партнира с Мариан Бачев, Орлин Горанов и Тони Минасян. Варненци са имали възможността да гледат Миглена Стоева и на сцената на Варненската опера в мюзикъла „Да пееш под дъжда”.

Стоева е завършила Театралния колеж "Любен Гройс" в класа на професор Елена Баева. Започва професионалния си път в Драматично-куклен театър "Васил Друмев"- Шумен, била е част и от трупата на Драматичен театър "Рачо Стоянов"- Габрово.

Защо определяте постановката „Операцията” като черна комедия?

Хуморът е доста пиперлив, доста рязък. Мисля, че няма друго заглавие с толкова смел текст. Разбира се всичко е направено така, за да се осмее точно тази реалност, от която искаме да избягаме.

Постановката дори е забранена за лица под 16 години?

Забранена е, да, не само заради по-пирерливия език, а и заради някои моменти. Няма голота, някаква грозна картинка или простотия, просто сме се застраховали за всеки случай, тъй като понякога има импровизационни моменти и не ни се ще да ни чуват с по-резки приказки.

Как се чувстваш на една сцена със звезда като Орлин Горанов? Трудно ли ти беше в началото като разбра, че ще си партнирате?

Минаха много години вече, но за 4 години ние сме минали хиляди километри заедно, спали сме в много различни градове, адски много си говорим, познаваме семействата си. Мога да кажа, че ги чувствам много близки, много леко се работи с тях. Спомням си по време на репетициите на „Да пееш под дъжда” какво изключително преживяване беше да пее Орлин за теб на 2 сантиметра от лицето ти.

Как се роди любовта ти към театъра и кога? Да издадем, че ти си възпитаник на Варненската търговска гимназия. От икономика и мениджмънт как стигна до театъра?

Да, а като дете си мечтаех за мода и френски,... което доказва в действителност, че животът е адски парадоксален, но пък не съжалявам. Страхотни години прекарах там. Тук във Варна се роди любовта ми към театъра. Като дете правих скулптури от глина и восък, шиех, пеех, танцувах и винаги съм била ориентирана към изкуството, без дори да го осъзнавам още. Винаги са ме определяли и като малко странна птица, по-различна. Приятелите ми всъщност ме насочиха към театъра... И тогава видях как всички тези малки неща, с които съм се занимавала, се обединяват в едно велико изкуство – театъра!

А къде бяха първите ти стъпки на театрална сцена?

Най-първите ми стъпки бяха в Младежкия дом във Варна, в школата на Валентин Митев, бях 10-и клас. Професионалният ми път започна в театъра в Шумен - едно прекрасно място, с прекрасна атмосфера, където прекарах три сезона. Според мен е много важно откъде стартираш... Някои от младите ми колеги се страхуват от провинцията, докато аз доста смело предприех тази крачка и всъщност това е нещото, което най-много ме научи.

Как се прави изкуство по време на пандемия? Кое беше лично за теб най-трудното?

Много ми беше травмираща първата среща с публиката, когато ни позволиха да играем с намален капацитет на зрителите. Травмиращо беше, защото ние играем в една изключителна смешна постановка - „Операцията” и сме свикнали винаги на много бурни реакции. Странно е да виждаш едни леко изплашени, потиснати хора с маски, на по 2 метра един от друг. Странно е, по-друг начин звучи залата. Искрено се надявам скоро всичко да бъде по старому и да можем да радваме хората в пълен капацитет.

Критична ли си към себе си, когато се гледаш на екран?

О, да, много съм критична, болезнено критична съм, но ми харесва, защото аз така се уча, така надграждам. Човекът до мен казва, че да се гледа кино с мен е ужасно, а въобще да не говорим за продукт, в който и аз участвам.

Къде се чувстваш по-добре -  на театрална сцена или пред обектива на камерите?

Много са различни нещата. И на двете места се чувствам добре. Едното е живо, случва се в момента, контактът със зрителя е в момента, докато в киното има страхотна магия. В театъра до премиерата всички хора, които са отговорни за създаването на продукта, участват преди премиерата, докато по време на снимки всички тези хора са около теб.


Цялото интервю на Сияна Спиридонова с актрисата Миглена Стоева може да чуете в звуковия файл:


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ
проф. д-р Христо Кожухаров

Проф. Христо Кожухаров: В България вярваме повече на алтернативната, отколкото на официалната информация

В България сме по-податливи към конспиративните теории и имаме потребност да ги търсим. У нас  битува магическото мислене, по подобие на Латинска Америка,  а това се дължи на отсъстващото доверие в институциите и липсата на авторитети - дори ние, лекарите, властимащите, сме компрометирани. В България човек вярва на личности, които персонално..

публикувано на 13.06.25 в 14:50

Niels Löffler (ORDEN OGAN): Трябва да харесваш това, което правиш. Иначе просто си губиш времето

Интервю с Niels Löffler (ORDEN OGAN) Малко повече от два месеца остават до мащабния „Мидалидаре – Рок в долината на виното“. Датите са 11-13 юли. Големите хедлайнъри - MANOWAR, W.A.S.P. и Alice Cooper. Но в случая ще стане дума за една от съпорт групите в лицето на ORDEN OGAN. Немската метъл банда ще направи първи концерт в България именно в..

публикувано на 13.06.25 в 08:15

Юлиян Петров: Трябва да се намали обемът на учебното съдържание и да се наблегне на компетентностите

Средният успех от зрелостните изпити е съизмерим с този от миналата година, стана ясно след представяне на резултатите през вчерашния ден. При формирането на знания образователната система се справя добре, при формирането на умения – зле, коментира министърът на образованието Красимир Вълчев. Анализът показва, че варненските зрелостници са в..

публикувано на 12.06.25 в 13:46
Вазовият род

Документи за рода - все по-търсени в Държавния архив

„Корени. Достъпни архиви – архиви за всички“ е озаглавена тематична изложба в Държавен архив-Варна, по светена на родовите проучвания. Тя е част от събитията на Архива по повод Международна седмица на архивите от 9 до 13 юни. Мотото на Седмицата т.г. е „Достъпни архиви – архиви за всички“. Днес от 11.00 ч. служители на Архива ще направят..

публикувано на 12.06.25 в 08:05

Хелин Алев: От работа на масичка пред вендинг машина до създател на академия във Варна

Хелин Алев е представител на младото поколение във Варна. Тя преподава в школа за деца по математика, информатика и други точни науки. Занимава се с куп интересни неща, на 22 години е, завършва специалността Киберсигурност и успешно развива своята академия, участвала е в проекти на НАСА, организира и едно от най-големите състезания по предприемачество..

публикувано на 11.06.25 в 08:00

Силният лидер вместо силни институции: предупредителен сигнал от младите

Младите хора са „бъдещето“, но какво бъдеще ги чака в градове като Варна? И как обществото и институциите участват в неговото изграждане? На този въпрос отговаря Атанас Радев, председател на Националния младежки форум, родом от Варна, но днес живеещ в София. За него Варна не е просто роден град, а място с традиции и потенциал, които трябва да бъдат..

публикувано на 10.06.25 в 11:05

Експерт: 1/3 от инцидентите на пътя са заради нарушено зрение на шофьорите

Една трета от инцидентите на пътя са причинени от нарушения в зрението на водачите. Това обобщи за предаването "Новият ден" на Радио Варна Димитър Христов от Националната асоциация на оптиките.  В ход е националната кампания  „Дай път на зрението“ за безплатни очни прегледи за шофьори , а организатори на акцията са  Националната..

публикувано на 10.06.25 в 10:05