"Не може да изкара и седмица!" Коментарът е на кмета на Белослав Деян Иванов, по повод осветлението на подлез с дължина около 9 метра под третокласния път Варна - Девня.
За близо 20-те години, в които той е в общината, вкл. и преди да спечели кметските избори през 2015 г., ремонт е правен три-четири пъти. Поне веднъж годишно се монтира и осветление, което заради вандалски прояви успява да изкара броени дни.
По думите му, подлезът макар и не в блестящо състояние е проходим, чисти се максимум през ден, а в бюджета на общината за тази година е заложен както ремонт на спирката, както и оправяне на тротоарите.
Правихме опити да ограничим щетите, монтирахме метални решетки върху лампите, но нищо не помогна. Вандализмът продължава. Максимум през ден районът се чисти. Тази сутрин (в деня на разговора 2 март), като проверих, край него се въргаляха захвърлени бирени бутилки, казва Деян Иванов.
Подлезът обаче е единствената възможност, за да успеят жителите на града да стигнат до жп гарата, или да съседната ѝ спирка и да се качат на автобус по линията Варна - Девня. Няма статистика колко са преминаващите. Пандемията ограничи сериозно броят на учениците, на които им се налага да преминават, но остават работещите в заводите в Девня. Трафикът е най-голям рано сутрин и късно вечер.
Статистиките на БДЖ сочат сериозен отлив по принцип от пътуване в последните 20 години, уточнява Константин Азов от дирекция "Обслужване и продажби" към националния ни железопътен превозвач.
Ако през 2000 г. с влак са превозени общо над 52 млн. пътници, то към днешна дата може да се говори за не повече от 21 млн. души. При това не се отчита 2020 г. и отливът, провокиран от пандемията и lockdown-a. Най-натоварени за железниците са крайградските линии и районът около София.
На жп гарата в Белослав, през която преминават всички влакове с начална и крайна точка Варна, спадът в броя пътуващите е видим. Разбира се, състоянието на подлеза далеч не е единствената причина. Далеч по-значимата е промяната в демографията.
Ако трябва да се кача на влака Варна - София, например, трябва да тръгна поне час, а понякога и до час и половина по-рано, за да мога да се съобразя и с разписанието на ферибота, който да ме превози от южния към северния бряг, да мина по пътеката, да достигна и мина през подлеза, а след това и до жп гарата, и да се кача на влак, разказва Цветелин Петров от Белослав. Правил го е веднъж. Сега за по-напряко, а и по-бързо минава през Варна.
Районът, където е подлезът е опасен, казва Петров. По думите му, за да избегнат преминаването през съоръжението, белославчани или се опитват да минат през пътя, прескачайки мантинелата, или заобикалят по пътеки и пресичат жп линиите. Няма осветление в подлеза, край пътя има все още отпадъци от приключилия през есента на миналата година ремонт, а достъпът до спирката е труден.
За общинската администрация в Белослав - единственият град у нас, в който в ролята на градски транспорт влиза ферибот (между северният и южният бряг на Варненско-Белославското езеро, който свързва града с жп гарата и кварталът до нея - "Акациите") казусът обаче опира и до липсата на представа у част от жителите, че общината няма магьосническа пръчица, за да може да реагира на момента за ремонт на инфраструктурен елемент.
Когато през септември 2020 г., приключи ремонта на пътя Варна - Девня от пътната агенция и асфалтираха, сложиха бордюри. Троатоарите обаче и всичко, което е в пределите на общината, е отговорност на администрацията ѝ, посочва Иванов и уточнява, че за всеки един изхарчен лев за инфраструктура общинските власти в Белослав трябва да знаят от предходната година, най-късно септември-октомври месец.
Единственият вариант, по който може да се стигне до спирката, както и жп гарата в Белослав, обаче е през подлеза, който е в лошо състояние. Районът е опасен, казва в сигнал до Радио Варна, жителят на града Цветелин Петров. По думите му, за да избегнат преминаването през съоръжението, белославчани или се опитват да минат през пътя, прескачайки мантинелата, или заобикалят по пътеки и пресичат жп линиите.
Няма осветление в него, а край пътя има все още отпадъци от приключилия през есента на миналата година ремонт.
Когато автобусът закъса и ти се наложи да се разходиш из снежна Варна и да повървиш 5-6 километра, виждаш и романтичната страна на изненадалата ни зима...през февруари. Леко си затваряш очите, мижаш (най-вероятно заради снежинките) за непочистените и необработените улици и тротоари и се радваш, че под обувките ти скърца сняг. Снимки: Даниела Стойнова..
Легендата на варненския и българския футбол Божил Колев представи книгата си "От Черно море и ЦСКА до световния футбол". Това стана на голямо тържество в присъствието на едни от най-големите футболисти от близкото минало. Божо Колев даде интервю за Радио Варна минути преди началото на презентацията.
За аварирали автобуси и тролеи заради непочистени пътища във Варна съобщават наши слушатели. Автобуси на Градски транспорт - Варна няма да обслужват някои спирки днес заради усложнената обстановка Тази сутрин се стигна до куриозния случай пътници да бутат закъсалия автобус 148 в кв. "Възраждане". Видеото е разпространено в социалните мрежи...
Легендата на футбола във Варна и България Божил Колев представи автобиографичната си книга тази вечер. Много ВИП-гости присъстваха на тържеството. Христо Стоичков също уважи Божил Колев.
Покривът е една от най-важните конструкции във всеки дом, която осигурява защита от атмосферните условия и осигурява цялост на имота. С времето обаче, поради естествен процес на амортизация или при възникването на определени събития поради климатичните влияния, ремонтирането на покривната конструкция става наложително. Може да се наложи както..
Нова дигитална образователна платформа ще помага на бургаските ученици при подготовката им за пробни изпити и Национално външно оценяване по математика в 4. и 7. клас, предаде БНР-Бургас. Платформата е заредена с безплатни учебни материали и тестове за упражнение, които ще помогнат на децата да се подготвят по най-ефективния начин, обясняват нейните..
Всички услуги на българското електронно здравеопазване на едно място. Това е рекламното изречение на официалното мобилно приложение еЗдраве на Националната здравноинформационна система, която е собственост на Министерството на здравеопазването. Приложението е на една година, премина през активна кампанийна реклама миналата есен, но някои..